Desktop PC achterop een scherm

Pagina: 1
Acties:

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 14:49
Hallo allemaal,

Recent ben ik een zoektocht naar een nieuwe PC begonnen. Toen zag ik op de TU computers die redelijk klein zijn en met een 'houder' achterop een scherm zijn gemonteerd.

Is er een geaccepteerde naam voor dit soort configuraties? Ik kan er namelijk niet zo veel over vinden op google. Misschien nog wel belangrijker: kan je dit soort PC kastjes zelf bouwen en monteren achterop een scherm, óf moet je kan een klaar iets kopen (kan nog niks vinden online btw)?

Ben benieuwd naar jullie reacties _/-\o_

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier op de TU in delft hebben ze het ook, zijn Dell Optiplex Machines. Hiervoor kan je een scherm kopen waarbij het scherm op de desktop gemonteerd wordt

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Als je in de pricewatch naar mITX zoekt, zullen er kleine kastjes zijn waar, in de titel of anders bij opmerkingen, VESA of VESA mount oid staat:

pricewatch: Antec ISK ISK110 Vesa bijvoorbeeld.

Deze heeft een 90W voeding kan, als die al zijn vermogen op de 12V kan leveren wat ik niet echt kan vinden, wel een standaard mITX moederbord met een Intel processor met een TDP van 55 of 65W aan, of misschien zelfs een 77W. AMD kan ook wel, maar daar zijn mITX bordjes zeldzamer en gaat het TDP al snel naar de 100W.

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 14:49
Ik zit zelf ook op de TU Delft, maar volgens mij hebben wij Intel i5 kastjes achter het scherm hangen. De PC moet namelijk wel een beetje rekenkracht hebben.