Toon posts:

VIA C3 schijt op Intel Celeron??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat ff op VIA site te kijken.. zag ik opeens:

Afbeeldingslocatie: http://www.viatech.com/jsp/en/products/C3/perfcom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.viatech.com/jsp/en/products/C3/winperwatt.jpg

Value PC Configuration: VIA C3®/Intel® Celeron processor; VIA PLE133 motherboard; On chip 2D/3D AGP VGA, 8MB Shared Memory, 1024x768x16 bit resolution; 64MB PC133 SDRAM; 13.5GB UDMA66 HDD; Windows 98 SE.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Whaha geloof je het zelf? Of het moederbord is er helemaal voor geoptimaliseerd.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf die hard intel gebruiker (die de AMD Duron/T-Bird ook erg interessant vind)

maar deze nieuwe VIA CPU doet het wel erg goed... (in die benchmark) en dat vind ik dus interessant...

dan zou betekenen dat celeron onderaan top 3 staat:

1. AMD Duron
2. VIA C3
3. Intel Celeron

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Dat lijkt me erg sterk hoor die proco's van via kosten inkoop geen drol. Via C3 667Mhz 133mhz kost inkoop 129,- dus die dingen zijn van z'n levensdagen niet sneller dan die intels ik denk als ze gaan benchmarken met durons dat die via's nog steeds sneller zijn in hun grafieken!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het zijn wel benchmarks die VIA heeft uitgevoerd, dus niet helemaal objectief ;)

En het verschil is bijna nihil, je moet naar de getallen kijken, niet naar de balkjes, want de schaal begint weer's niet bij 0 zodat het veel meer lijkt. :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

een winstone per watt vergelijking gaat natuurlijk helemaal nergens over...

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

oftewel performance tegen verbruikte stroom, ja dan zal de C3 wel winnen...en da's dan ook gelijk het enige.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Topicstarter
wil toch wel eens een echte benchmark zien van die VIA dingen... en ik wil best een keer zo'n VIA ding hebben... gewoon beetje klooien.. oc'en enzo.. :D

Verwijderd

Al overklok je hem 100% de fpu van dat ding blijft bagger. Voor tiepmachientjes of webcomputers is ie wel voldoende denk ik, maar als je er spelletjes mee wilt spelen zeker geen via c3.
Pagina: 1