1e pcie slot werkt niet en pinnetjes verbogen socket 1155

Pagina: 1
Acties:

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:13
Hoi Allemaal
Ik heb een vraag.
Ik heb een asrock fatility z77 performance gekocht via vraag en aanbod
Alles netjes ingebouwd en alles werkt behalve 1e pci express slot niet (ik krijg geen beeld).
Mijn kaart in het 2e pci express slot en gelijk beeld.
Nu mijn proc eruit gehaald en zag dat er een paar pennetjes verbogen waren.
Is het mogelijk dat dit hier door komt

Het lukt mij alleen niet om de foto te uploaden

Bedankt voor jullie antwoord
Gr Richard

[ Voor 12% gewijzigd door koetsier88 op 02-12-2012 09:22 ]

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
als de pinnetjes verbogen zijn kan dit invloed hebben op de rest ja, ik zou je aanraden met een pincet en een vergrootglas dit recht te buigen..

pas dan kan je met recht zeggen of het probleem niet aan de pci laan zelf ligt..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• koetsier88
Bedankt voor je bericht
Dan gaan we dat proberen.

• koetsier88
Ik ben er dus achtergekomen dat 1 pin echt omlaag gezakt is in de plastic socket waar alles in zit.
Ga morgen maar even bellen of hij RMA kan

[ Voor 18% gewijzigd door koetsier88 op 02-12-2012 11:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RMA :?

RMA is voor retour wegens fabricagedefecten. Daar is hier geen sprake van, je hebt een bord 2e hands gekocht die blijkbaar ergens mishandeld is. RMA aanvragen daarop komt neer op fraude :o

Ik zou gewoon even een pittig woordje hebben met de V&A verkoper. "Non conformiteit" is waar het hier over gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• koetsier88
ja ik probeer al contact met hem op te nemen.
Maar dat lukt niet
Wilde morgen dewinkel opbellen en alles uitleggen wat er gebeurd is. Dus dat ik hem 2e hands gekocht heb en hopen of zij iets konden betekenen. Denk weing kans maar wilde dus geen fraude plegen.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Let er wel even op dat het ook best kan zijn dat je het pinnetje zelf hebt kromgebogen, even blijven hangen met een nagel is genoeg. Als je er na het plaatsen pas achterkomt dat er pinnetjes krom zijn, heb je dit dus niet van tevoren gecontroleerd en is het niet terecht de schuld direct bij de verkoper te leggen.

• koetsier88
Ik heb al contact met de verkoper gehad en geef hem niet de schuld.
Ik asrock gemaild met het verhaal en hopen dat zij mij kunnen helpen. Het bord werkt verder goed alleen het 1e pci express slot niet. Kan altijd de 2e slot gebruiken

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanneer je zo'n board binnenkrijgt moet je altijd erop letten dat het afschermkapje op het socket zit want het is zelfs zo dat als jij een board RMA stuurt naar de fabrikant dat ze het board niet aannemen wanneer het beschermkapje ontbreekt.

Het kan dus best zijn dat wanneer dat kapje er niet meer op heeft gezeten dat bij transport er iets misgegaan is en vandaar dat dit ook als waarschuwing erbij staat. Te hopen in elk geval dat Asrock coulant is en misschien toch het board wil omruilen maar de kans bestaat dat je dan een refurbished board krijgt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij omruilen krijg je vrijwel altijd een refurb, of ze fixen je eigen bord. Een compleet nieuw bord zul je in veel gevallen niet krijgen, tenzij er echt niets meer te beginnen is met je bordje, maar meestal worden die dingen gewoon gerepareerd.

• koetsier88
Het is na nader onderzoek gebleken dat ze niet verbogen zijn maar echt naar beneden zijn gezakt in het plastic omhulsel waar ze in zitten.
Dus ze zijn niet terug te buigen.
Heb ik nog nooit mee gemaakt

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
misschien dat de fabrikant dan wel coulant zal zijn, laten we het hopen in jouw geval :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• koetsier88
Nou goed nieuws van asrock. Ik krijg een nieuw bord. Vind ik wel heel netjes van ze.
Pagina: 1