Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het zoeken naar mijn eerste smartphone maar kom er niet helemaal uit, dus ik denk dat jullie me daarbij wel kunnen helpen.

Het moet een mid-range telefoon zijn, zo rond de €250-€300 euro, en aangezien ik veel goede dingen over Samsung heb gehoord zat ik te denken aan het Samsung Galaxy S Advance.

Verdere eisen van me zijn een redelijke sterke processor, goede batterijduur en een goed, redelijk groot scherm, en het lijkt dat de Galaxy S Advance daar wel goed in past. Een minpunt is toch wel de verouderde Android-versie die erop staat, maar ik lees overal berichten dat het een update naar 4.0/4.1/4.2 of iets dergelijks gaat krijgen. Weten jullie wanneer?

Alleen keek ik daarna even verder, en zag ik dat voor ongeveer €50 euro meer (dan de 270 van de S Advance) de Galaxy SII en Galaxy Nexus te koop zijn, evenals de HTC Sensation X. Ik zie dat die kwalitatief ook ietsje beter zijn, maar is dat het waard? De kwaliteit van de camera/audio/video en dergelijke boeit me niet echt, dus vraag me af of een iets duurder telefoon wel nodig is.

Wat denken jullie? Toevallig ook persoonlijke ervaringen met de S Advance?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
De S advance is echt een heel stuk minder dan de S2, wordt ook niet meer ondersteund. Daarnaast is die laatste tweedehands ook goed verkrijgbaar voor een lagere prijs als je anders voor een Advance betaalt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Topicstarter
''Wordt ook niet meer ondersteund''? Wat bedoel je daarmee? Als het goed is gáát de S Advance nog een update naar een van de nieuwere Android-versies krijgen toch?

Daarnaast is 2e-hands out of the question. Het gaat om een nieuwe telefoon.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Reken er maar op dat die niet meer komt, zeker latere versies niet meer. Het is nooit een top model geweest en hij is niet goed verkocht. Je loopt dan gewoon met een 3 jaar oude telefoon met een overclockte processor.

De S2 is zoveel beter, je doet jezelf enorm te kort als je een Advance koopt omdat je per se een nieuwe wil, Imo.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

De Advance is een leuke telefoon en wordt nog wel ondersteund. Qua snelheid is hij wel een stukje minder dan de S2 en de Nexus. Het scheelt bij de S2 ongeveer 300 à 400 punten in Quadrant.

Ik zou alleen als ik de keuze had de S2 of de Nexus kopen. Gaat het om de vormgeving dan wint de Advance het bij mij van de S2 en dan komt de Nexus weer in zicht aangezien die bijna hetzelfde ontwerp heeft als de Advance met zijn gebogen beeldscherm. Ook heeft de Nexus een veel hogere resolutie dan de S2 en de Advance.

Vergelijk tussen de Advance en S2.
Vergelijk tussen de Advance en Nexus.

Succes met je keuze.

"When you grow up your heart dies"

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
ph4ge schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:26:
Reken er maar op dat die niet meer komt, zeker latere versies niet meer. Het is nooit een top model geweest en hij is niet goed verkocht. Je loopt dan gewoon met een 3 jaar oude telefoon met een overclockte processor.

De S2 is zoveel beter, je doet jezelf enorm te kort als je een Advance koopt omdat je per se een nieuwe wil, Imo.
Je haalt denk ik de Advance en de S+ door elkaar. De S+ is inderdaad een opgevoerde Galaxy S, die waarschijnlijk nooit meer een update zal krijgen. De advance is veel recenter , heeft een heel andere processor, en krijgt een update naar 4.1.2. Zie hiervoor o.a. sammobile, bericht van een paar dagen geleden.

De update naar 4.1.2 is voor zowel de Advance als de S2 naar verwachting de laatste. Samsung concentreert zich op de huidige topmodellen (S3 en Note) en de opvolger van de S3 komt er al weer aan. Ondersteuning voor midrange modellen als de Advance duurt bij Samsung sowieso nooit lang.
Verschillen in hardware tussen de S2 en Advance heb ik me nooit in verdiept, wel tussen de S2 en de Nexus. Sinds ICS prefereer ik kale Android / Cyanogenmod boven Touchwizz. Ik heb overwogen over te stappen van S2 naar Nexus, maar wat me tegengehouden is de hardware: mindere camera en batterij en geen externe SD kaart. Voordeel van de Nexus is de software: die zit nu al op de laatste Android en wordt i.i.g. komend jaar nog geupdate.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn prioriteiten zijn toch wel de sterkte van de processor, de batterij en het scherm (kwaliteit en grootte ervan). In al deze opzichten is de S2 volgens mij op papier net ietsjes beter dan de S Advance, maar is dat de extra €70 euro waard?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Ja, dat is hij echt wel waard. Als ik moest kiezen tussen de S2 en de Advance zou ik voor de S2 gaan.
Meer geheugen (1GB t/o 768MB en 16GB t/o 8GB), snellere processor/GPU en een beter beeldscherm.
En natuurlijk ICS i.p.v. Gingerbread (niet dat Gingerbread slecht is) de Advance wacht nog op een update.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 02-12-2012 19:22 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als ik die video zo bekijk zie ik maar een paar verschillen:

- SII heeft betere camera en video-kwaliteiten
- SII heeft een bijna niet merkbare betere processor
- SII heeft ietsjes groter scherm
- SII heeft iets slechtere batterij(duur)
- 16GB vs. 8GB

Punten 1, 3 & 5 boeien me niet zoveel, maar dat van de batterij wel. Dus tja....

Daarnaast ben ik wat gaan rondkijken voor abonnementen en lijkt het alsof die voor de SII overal veel duurder zijn dan voor de S Advance, of zie ik dat verkeerd/iets over het hoofd? Ik neig eigenlijk nog steeds naar de S Advance zo.

Verwijderd

Hoezo geen Windows Phone (vanaf 7.5! Want deze krijgen 20133 nog een update naar Windows Phone 7.8!)?

Verwijderd

Topicstarter
De Android app-store is onder andere de reden.

Maarja, ik heb ontzettend lang rondgekeken naar abonnementen met de Galaxy SII, en ik zie dat die gemiddeld gezien, over 2 jaar gerekend, toch wel rond de 150 euro duurder zijn dan de S Advance. Denk dat ik dus toch maar voor de Advance ga.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
En mocht je niet per se Samsung willen, wat denk je dan van bijvoorbeeld de HTC Desire X. Welke rond de 300 euro zit?

Ook kun je kijken naar de Sony Xperia P. Sony heeft momenteel erg goede ondersteuning voor developers wat het interessant maakt om voor dit toestel te gaan. Je hebt namelijk veel meer kans op updates van je toestel, al dan niet officieel. Eventueel zou je zelfs kunnen kijken naar een Xperia P, welke wel wat duurder is (350 euro), maar daarnaast een stuk sneller is met een betere camera en opslag.

Ik zeg hiermee niet dat je niet voor Samsung moet gaan. Maar de laatste tijd gaat het nogal slecht met firmware updates. Het duurt vaak erg lang voordat ze er zijn (zeker 4 - 6 maanden), en als het al uitkomt dan is het vaak slecht. Alhoewel ik helemaal geen fan ben van Sony Mobile (heb zelf de Note), zie ik wel steeds meer initiatieven komen uit hun hoek om te open sourcen.

Mocht je geen zin hebben in onofficiële updates dan zou ik persoonlijk voor de Desire X of S Advance gaan. Echter kun je zoals BartezZz al zegt kun je zelfs voor Windows Phone 8 gaan met de HTC 8S. Het voordeel van WP8 is dat het dezelfde kernel draait als Windows 8 en zeer waarschijnlijk dus veel apps gaat krijgen. Ook zal WP8 lang supported worden door Microsoft in tegenstelling tot Android, waarbij je het altijd maar moet afwachten...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb toevallig een goede deal bij Hollands Nieuwe gevonden, dus ik denk dat ik dan toch maar voor de Galaxy S II ga. Voor de geïnteresseerden, het gaat om de SIM Only 275 op deze pagina: https://www.studentmobiel...on_id=867#bestelformulier

2 jaar lang 275 sms/bel min. + 500 mb internet per maand voor maar €16,75 per maand + eenmalig €160 voor het toestel. Is zelfs goedkoper dan sommige S Advance abonnementen die ik heb gezien. Sterker nog, het is vrijwel precies even duur als precies hetzelfde abonnement in combinatie met de S Advance van Hollandsnieuwe zèlf.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Waarom dan niet bij hetzelfde abonnement de sony xperia s nemen. Ik heb hetzelfde gedaan en dat is me uitstekend bevallen. Ik zou de xperia s prevaleren boven de S II. https://www.studentmobiel...der_id=24#bestelformulier
Veel beter scherm, betere camera, meer opslaggeheugen, gelijkwaardige zo niet betere processor en in mijn optiek een mooier design! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:32:
Hmm, als ik die video zo bekijk zie ik maar een paar verschillen:

- SII heeft betere camera en video-kwaliteiten
- SII heeft een bijna niet merkbare betere processor
- SII heeft ietsjes groter scherm
- SII heeft iets slechtere batterij(duur)
- 16GB vs. 8GB

Punten 1, 3 & 5 boeien me niet zoveel, maar dat van de batterij wel. Dus tja....

Daarnaast ben ik wat gaan rondkijken voor abonnementen en lijkt het alsof die voor de SII overal veel duurder zijn dan voor de S Advance, of zie ik dat verkeerd/iets over het hoofd? Ik neig eigenlijk nog steeds naar de S Advance zo.
Idd. Ik zit ook te twijfelen tussen de s advance en de s2 en ik had verwacht dat de verschillen tussen beide telefoons veel groter waren. Het grote prijsverschil is echt onbegrijpelijk.

Verwijderd

Topicstarter
michaelscott schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:28:
Waarom dan niet bij hetzelfde abonnement de sony xperia s nemen. Ik heb hetzelfde gedaan en dat is me uitstekend bevallen. Ik zou de xperia s prevaleren boven de S II. https://www.studentmobiel...der_id=24#bestelformulier
Veel beter scherm, betere camera, meer opslaggeheugen, gelijkwaardige zo niet betere processor en in mijn optiek een mooier design! ;)
Dank je, nu heb je me weer aan het twijfelen gebracht :p Zelfde prijs (ietsjes goedkoper zelfs) en ziet er ook zeer nice uit ja (zowel aan binnen- als buitenkant). Verschil tussen Xperia S ten opzichte van Galaxy S II is toch vooral dat de Xperia S een beter scherm heeft, betere camera en betere video playback; maar aan de andere kant ook een slechtere batterijduur. Dat laatste weegt toch wat zwaarder voor mij denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 02:30 ]

Pagina: 1