Ik ben laatst wat aan het experimenteren gegaan met php-fpm als vervanger voor het inefficiënte mod_php. Het lijkt erg goed te werken, op één ding na: er wordt domweg een http 500 opgeworpen als er ergens in een .htaccess een php_flag / php_value wordt gedefinieerd. Nu weet ik dat hiervoor de .user.ini moet worden gebruikt, maar het probleem is een beetje dat bijna alle PHP-software (zelfs Debian-packages als phpmyadmin) wordt geleverd met een .htaccess met daarin één of meerdere php_value-definities.
Is het mogelijk om php_flag/value gewoon te laten negeren in plaats van dat er een 500 wordt opgeworpen? Meestal zijn het toch gewoon memory_limit overrides, welke in principe niet nodig zijn met sane global defaults en voor de instellingen die wel nuttig zijn kan ik de gebruikers wel gewoon informeren en desnoods een scriptje schrijven wat de php_values in een .htaccess automatisch omzet naar een .user.ini.
Is het mogelijk om php_flag/value gewoon te laten negeren in plaats van dat er een 500 wordt opgeworpen? Meestal zijn het toch gewoon memory_limit overrides, welke in principe niet nodig zijn met sane global defaults en voor de instellingen die wel nuttig zijn kan ik de gebruikers wel gewoon informeren en desnoods een scriptje schrijven wat de php_values in een .htaccess automatisch omzet naar een .user.ini.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW