Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een uurtje of 2 aan het zoeken, maar kan nergens een antwoord vinden op de volgende vragen:

Ik draai LightsOut "Community Edition" op 1 server en 4 PC's en ben daar prima tevreden mee. Ik krijg nu echter een melding dat mijn "Testlicentie" nog 15 dagen resterend heeft. En de "server op afstand wekken" feature in het systeemvak doet het niet meer.
Nu kan Community Edition als Testlicentie vertaald worden, maar ik snap het toch niet als ik nergens kan vinden dat de Community Edition maar voor een beperkte tijd beschikbaar is.

Ik ben eigenlijk meer dan tevreden met de features die ik nu heb en zie weinig meerwaarde in de extra's om € 17.85 te betalen, behalve dan de server op afstand wekken.

Als ik dan toch moet gaan kopen, lees ik:
Aantal licenties/eenheden
1-3 EUR: 15.00
Vanaf 4 EUR: 12.00

Weet iemand waar eenheden op slaan? Aantal servers (lijkt mij onwaarschijnlijk) , maar als het het aantal client PC's is €15 voor de eerste 3 goedkoop, maar € 12 voor iedere volgende wel weer erg veel. Of is het € 15 per client PC?

Ik vraag dit hier omdat ik er weinig voor voel om me voor nog weer een forum in te moeten schrijven en mogelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen die al een licentie hebben gekocht die me willen helpen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Licenties in zulk soort gevallen is altijd 1 tot 3 stuks €15 p/s, 4 of meer is €12 p/s. Soort kwantumkorting. Als je 'm dus voor je systemen wilt kopen, ben je 5 x €12 kwijt, dus totaal €60. Neem je maar 3 licenties af, dan is het €45.

Waarom schrijf je geen mail naar ze met je vragen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:12:
Licenties in zulk soort gevallen is altijd 1 tot 3 stuks €15 p/s, 4 of meer is €12 p/s. Soort kwantumkorting. Als je 'm dus voor je systemen wilt kopen, ben je 5 x €12 kwijt, dus totaal €60. Neem je maar 3 licenties af, dan is het €45.

Waarom schrijf je geen mail naar ze met je vragen?
Dank voor je antwoord.
Wel vreemd als ik voor de server en de eerste client PC een aparte licentie moet kopen. Als ik je antwoord goed interpreteer koop je dus idd 1 licentie per client PC.

Dat ik geen mail stuur is omdat ik alleen een mogelijkheid zie om vragen te stellen via een forum (We Got Served) en om voor iedere vraag nu weer lid te worden van een nieuw/ander forum vind ik wat overdreven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik mag gokken, heb je gewoon de eerste 30 dagen de volledige versie, over 15 dagen worden pas de niet-community functionaliteiten uitgeschakeld. op http://www.homeserversoft...011/help/en/licensing.htm staat dan een eenvoudig overzicht van wat wel/niet gratis werkt.

Daar is onder contact ook een mailadres te vinden voor niet-support zaken, misschien dat ze je wel willen helpen met licentievragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
thanx,

die 30 'eerste dagen' ben ik 6 maanden geleden al gepasseerd, en daarna zijn een aantal features idd al stopgezet. Ik heb nergens zien staan dat de `Community Edition with a limited feature set` slechts tijdelijk beschikbaar werd gesteld. En hoe het kan dat het programma het nog wel over een Testlicentie heeft.
Vandaar m´n vragen.

Het email adres had ik niet gezien, heb m'n vraag nu daar gesteld.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Huh, dan inderdaad apart. Mijn gratis Lightsout heeft het >>>30dgn prima gedaan, tot ik het verwijderde. Ik hoor dan ook graag de reactie :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het aantal licenties gaat over het aantal servers. Ik heb mei 2011 een licentie aangeschaft voor 17,85 (inclusief BTW) en daar zitten een stuk of 6 clients op, is geen enkel probleem. Daarnaast is het een licentie zonder einddatum en je krijgt gratis upodates. Dan valt 17,85 best nog wel mee voor een licentie vind ik hoor ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
'k was er niet eerder aan toe gekomen, maar hier de oplossingen:

Kreeg perfect de volgende dag antwoord.
service op 1 client PC niet meer actief: herstart die PC eens.......
einde test periode: na upgrade begint de testperiode (kennelijk) weer opnieuw.

Service doet het nu weer.
@ rupie
Dank, is inderdaad erg goedkoop. Voor de eerste 3 servers betaal je dus €15 per licentie, voor iedere volgende €12. (ex BTW.) Ongeacht het aantal client PC's. Op zich in een paar zinnen helder uit te leggen, maar het staat nergens.

Twijfel of ik het ga kopen omdat ik de extra's niet mis of nodig heb

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dank@update :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Krijg je met de testversie ook updates en dergelijke dan? Zo lang heb ik de testversie eigenlijk nooit 'getest' ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg idd een melding dat er een update was, die heb ik 'automatisch' geïnstalleerd
Pagina: 1