[graphic card - problem] Far Cry 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier. :) Ik weet niet zeker of ik dit topic op de juiste locatie post, dus indien dit verkeerd is, sorry!

Ik zit met een probleem. Ik heb de specs opgezocht van Far Cry 3. Zowel via Google als het topic op Tweakers zelfs.

Ik beschik over een Samsung 7 Chronos ( 700Z5A- S03)

*CPU: Intel Core i5 2450m
*LCD: 15,6' LEDHD+ (300nit.non-gloss)
*VRAM: AMD HD6750M GDDR5 1gb_hybrid
*MEMORY: 6GB
*HDD: 1TB

Overige specs zijn niet relevant. Maargoed.. dit zijn dus de specs van mijn notebook. Niet High-End, dat weet ik, maar hij zou de nieuwste games met een beetje geluk op medium kunnen afspelen en zoniet gewoon op low. Geen probleem. Ben ik tevreden mee. Maar als ik de specs van Far Cry 3 bekijk zou dat toch geen probleem moeten opleveren.

Dusjah.. ik heb het spel geïnstalleerd. Introductiefilmpje haperde al. Opties. 9/10 dingen stonden op Medium. Even de gameplay uitgeprobeerd. Filmpjes kunnen nog wel eens laggen en dat gameplay zelf niet. Maar die laggte ook. Dus gelijk alles op laag gezet. En toen BINGO. Na 100 meter gelopen in de 1ste missie kreeg ik een groot-gele driehoek op me scherm. En op de achtergrond doorzichtige vierkanten en rechthoeken. Ik baal natuurlijk als een stekker.

Heeft misschien iemand enig idee wat dit kan zijn? ;) Volgens de specs zou ie het gewoon moeten doen namelijk.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Als je je GPU overklokt, probeer de overklok lager te zetten of te disablen.

EDIT:
ook kan je trouwens proberen je drivers te updaten. AMD komt als het goed is maandag met nieuwe drivers, in de tussentijd kan je de beta drivers proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door Wolfos op 01-12-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toevallig de laptop niet aan de netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wolfos schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:15:
Als je je GPU overklokt, probeer de overklok lager te zetten of te disablen.

EDIT:
ook kan je trouwens proberen je drivers te updaten. AMD komt als het goed is maandag met nieuwe drivers, in de tussentijd kan je de beta drivers proberen.
Een vriend van me heeft een eigen IT-bedrijfJE en die zei dat ik als ik ga overklokken deze kaart gewoon doorbrand. Dus ik wil het daar niet op gokken. Deze notebook is nog geen jaar oud.

Ja daar heb ik nog aan gedacht.

Ik ben naar de site van AMD gegaan en ik heb de 4 stappen gevolgd.
Notebook Graphics
Radeon HD Series
Radeon HD 6xxxM Series
Windows 7 64-bit

Ik deed display results. 'catalyst_mobility_64-bit_Util.exe' gedownload.
Wil ik hem installeren krijg ik een foutmelding over dat mijn computer incomptabibele hardware/software bevat.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34q1zb4.png

Dus daarom. Ik snap er eerlijk gezegd geen sikkepitje van. :P Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik dit probleem na 3/4 maanden tijd ook heb gehad en dat ze ik toen terug ben gegaan naar de winkel. Beetje jammer als je net meer dan 1000 euro aan een notebook hebt uitgegeven en de drivers van AMD zitten weer moeilijk te doen. Toen hebben ze wat geklooid en toen deed ie het weer. Waarschijnlijk hebben ze um er vanaf geknald en toen er weer opgezet. Maar hoe dat 1 2 3 moet weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Volgens de spec's zou je het inderdaad prima moeten kunnen draaien, maar als je al last heb van happeringen in filmpjes klopt er echt iets niet.

Alles up to date kwa drivers ?, direct x frameworks etc ?,
Geen zware viruscanner die bezig was toevallig ?

@ hierboven, je laptop GPU wil wss alleen Samsung goedgekeurde drivers hebben, gebeurd bij veel " merk notebooks ".

Maar zo op de gok maakt Samsung die maar eenmalig en worden ze dus nooit meer geupdate.

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 01-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Eh, dan heb je dus een groot probleem want deze game draait echt niet goed zonder up to date drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:09:
Volgens de spec's zou je het inderdaad prima moeten kunnen draaien, maar als je al last heb van happeringen in filmpjes klopt er echt iets niet.

Alles up to date kwa drivers ?, direct x frameworks etc ?,
Geen zware viruscanner die bezig was toevallig ?

@ hierboven, je laptop GPU wil wss alleen Samsung goedgekeurde drivers hebben, gebeurd bij veel " merk notebooks ".

Maar zo op de gok maakt Samsung die maar eenmalig en worden ze dus nooit meer geupdate.
Precies. Nou, wat die haperingen betreft. Ik heb dat ook wel eens bij een ander spel gehad. Alles op medium. De filmpjes deden het haperend en de gameplay was vloeiend zonder lagg. Maar ik ben het met je eens, het is niet normaal.

Drivers :Tjah.. ik heb het AMD Catalyst Control Center opgestart. Hij zegt up-to-dat te zijn, maarjah.. we hebben het hier over een (doorsnee) AMD-kaart.. dus het verbaast me niks dat er problemen zijn.
DirectX Up-to-date.. inGame stond ie op DirectX 11. Wellicht dat als ik um op 9 zet ie het al iets beter doet?
Frameworks Up-to-date
Virusscanner Ik gebruik de Free Edition van AVG. Het is niet zoals McAfee een hele zware virusscanner. En bij overige spellen heb ik er nooit problemen mee gehad + nooit een infectie/virus die is geactiveerd.

Mwah over dat laatste durf ik geen uitspraak te doen.. maar het kan zijn dat je gelijk hebt.
;)
Eh, dan heb je dus een groot probleem want deze game draait echt niet goed zonder up to date drivers.
Lekker positief - zucht - Hahaha just kiddin' nee ik snap wat je bedoeld. En het zal ook ongetwijfeld aan de drivers liggen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon jammer blijft.
Zoals andere mensen en ik zelf ook al zeiden, hij zal het niet op High doen, maar misschien een enkeling op medium en de rest op laag zou ie toch wel hebben.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Infinchible

Woef!

DX11 versus DX9 scheelt echt een heel stuk, dat zou ik sowieso proberen. De game heeft af en toe ook nog problemen met DX11, veel vastlopers enzo als je dit gebruikt. Het grote gele driehoek klinkt ook als corrupte textures, of ontbrekende textures, misschien het spel ook eens opnieuw proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
ik heb op de far cry forums gelezen dat v-sync problemen geeft, ook dat het overklokken van je videokaart problemen kan geven, maar dit weet ik niet zeker. Ook bleek er iets mis te zijn met DX11 maar kon ik ook verkeerd gelezen hebben, had toen haast.

misschien als je v-sync aan hebt dat je die dan even uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Infinchible schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:22:
DX11 versus DX9 scheelt echt een heel stuk, dat zou ik sowieso proberen. De game heeft af en toe ook nog problemen met DX11, veel vastlopers enzo als je dit gebruikt. Het grote gele driehoek klinkt ook als corrupte textures, of ontbrekende textures, misschien het spel ook eens opnieuw proberen te installeren?
Zojuist de AMD 12.11 beta 8 driver geïnstalleerd. Hij pakt um zowaar. Driehoek niet meer gezien, spel loopt iets beter. Alles op laag en nog steeds een lichte hapering en de doorzichtige vierkanten zijn nog aanwezig. ALleen bij de huizen zowaar.

DirextX 9 of 11. Maakt niks uit. Zojuist getest.
ik heb op de far cry forums gelezen dat v-sync problemen geeft, ook dat het overklokken van je videokaart problemen kan geven, maar dit weet ik niet zeker. Ook bleek er iets mis te zijn met DX11 maar kon ik ook verkeerd gelezen hebben, had toen haast.

misschien als je v-sync aan hebt dat je die dan even uit moet zetten.
vSync heeft vanaf het begin uit gestaan ;)
Pagina: 1