Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable powerhouse rond €1400

Pagina: 1
Acties:

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Dag allemaal,

Ik ben al een tijd op zoek naar een goede laptop die voldoet aan mijn eisen, maar ik kom er niet helemaal uit. Het lijkt vrijwel niet mogelijk te vinden wat ik zoek. Hieronder even mijn gebruik en wat ik in gedachte heb.

Gebruik:
Ik ga de laptop gebruiken om muziek op te produceren. Dit vergt ontzettend veel CPU kracht (mijn huidige desktop met een i5 2500k zit tijdens grote projecten al op 70%). Verder moet de laptop mee naar school en in de trein waardoor ik zelf het liefst een 13 inch heb.

Wensen:
- 13 of 14 inch scherm (makkelijk in rugzak).
- niet te zwaar
- ik wil er een SSD in plaatsen (ODD eruit)
- minimaal 8GB ram (ook zelf plaatsen)
- mooi scherm (liefst mat, full HD of 1 maatje minder)
- klein / dun

Nu heb ik zelf al veel rondgekeken. Ultrabooks vallen af door de ultra low voltage processoren en ik ben erachter dat een i7 eigenlijk wel een eis is. De Sony Vaio S15 viel me op, alles upgradable en een quadcore M processor. Maar na die vanmiddag in de winkel bekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dat formaat me echt iets te groot is. Ik heb zelf toch een desktop staan dus de laptop wordt echt gebruikt voor school / studio / trein reizen en in het weekend bij mijn ouders. 13 / 14 inch is dus nodig. Helaas kan ik met de Sony Vaio S13 geen quadcore CPU kiezen.

Welke laptops voldoen nog meer aan mijn eisen? Ik kan nu helaas niets meer vinden. De prijs is het liefst rond de 1400 maar opties tot 1600 zijn ook mogelijk.

Verwijderd

Je weet dat het niet te vergelijken is met een desktop. Die presteert altijd veel beter dan een laptop. Waarom kan 15.6" niet? Ook al reis je er veel mee, is een 15.6" net zo mobiel.

De pricewatch: Lenovo IdeaPad U410-MAH6NMH is een goede keuze. Enige nadeel is dat de resolutie zeer laag is.
Verder zou je ook kunnen kijken voor een ultrabook zoals een Asus Zenbook: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X / pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003P.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Na even snel wat rondneuzen kwam ik verbazingwekkend genoeg uit bij deze Alienware MX14. Deze heeft een Ivy Bridge quadcore erin, GTX650M en 8GB of meer geheugen. Een SSD zou ik er zelf inbouwen, maar zelfs als je daar een 256GB SSD bij zou halen blijf je nog ruim onder de 1600 euro. Het is helaas geen full HD maar net 1 stapje eronder.\
Een andere optie zou deze HP Elitebook kunnen zijn, maar deze is in verhouding iets minder "bang for your buck".

@Seananners: disweb gaf aan dat alle laptops/ultrabooks met een ULV processor al afvallen. Dan lijkt het me niet zo handig om alleen opties te geven met een ULV processor :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
De alienware is mooi en stevig..
Alleen het scherm is niet heel top..

hij is wel heel stevig gebouwd, komt met goede garantie (aan huis)..

deze is alleen niet licht, en vrij dik... dus niet heeel portable (ik vind een s15 makkelijker meenemen)

[ Voor 56% gewijzigd door aron225 op 01-12-2012 22:58 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:52:
De pricewatch: Lenovo IdeaPad U410-MAH6NMH is een goede keuze. Enige nadeel is dat de resolutie zeer laag is.
Een U410 een goede keuze voor iemand met een budget van €1400? :X

Ik weet dat je een 14" zoekt, maar de hoofdkandidaat lijkt mij de sony S15. IPS scherm, tot 12GB RAM, quadcore mogelijkheid. Het probleem met 13/14" laptops is dat je een kutscherm krijgt of een ULV processor of vastgesoldeerd RAM (of alle 3..). De enige uitzondering daarop is de sony S13, al heeft die een vrij slecht scherm, het is tenminste 900p.

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Bedankt voor de reacties allemaal. Had niet echt de mogelijkheid om te reageren! Als ik het zo zie denk ik dat er inderdaad niet echt veel opties zijn. De Alienware is ontzettend dik en zwaar en daardoor niet echt portable meer te noemen. Het blijkt gewoon echt niet te kunnen om een kleiner formaat te halen dus ik ga waarschijnlijk gewoon voor de Sony S15. Heb gisteren even een 15 inch macbook pro in mijn tas gepast en dat gaat, de sony is net 1.5 cm breder en maar 0.5cm dieper dus dat moet lukken!
Pagina: 1