Met het nodige advies uit het desktop-aankoopadvies-forum mijn pc vandaag in elkaar gezet.
Alles vlot gegaan, maar ik blijf met 1 vraag achter...
Ik heb het MSI z77A-G43 mobo, daarop een i5 en daarop de Scythe Mugen PCGHE.
De fans bij de Scythe zijn 120mm fans met 3 pin connectors.
Ik wil graag (om het systeem zo stil mogelijk te houden) de fans beide aansluiten op de "CPU fan header". gaat dit werken met een 3pin-fan? zal de automatische snelheids-regeling werken? (via voltage dan? omdat pwm dus niet op deze fans zit?)
Indien niet, hoe los ik dat op?
bijkomende vraag; ik heb 2 fans op de scythe staan in push-pull, en wil ze dus eigenlijk samen automatisch geregeld zien, hoe kan ik dit gedaan krijgen? ik begrijp dat een Y-splitter niet aangewezen is door te hoge belasting van de mobo-connector?
Alvast bedankt voor de reacties!
Alles vlot gegaan, maar ik blijf met 1 vraag achter...
Ik heb het MSI z77A-G43 mobo, daarop een i5 en daarop de Scythe Mugen PCGHE.
De fans bij de Scythe zijn 120mm fans met 3 pin connectors.
Ik wil graag (om het systeem zo stil mogelijk te houden) de fans beide aansluiten op de "CPU fan header". gaat dit werken met een 3pin-fan? zal de automatische snelheids-regeling werken? (via voltage dan? omdat pwm dus niet op deze fans zit?)
Indien niet, hoe los ik dat op?
bijkomende vraag; ik heb 2 fans op de scythe staan in push-pull, en wil ze dus eigenlijk samen automatisch geregeld zien, hoe kan ik dit gedaan krijgen? ik begrijp dat een Y-splitter niet aangewezen is door te hoge belasting van de mobo-connector?
Alvast bedankt voor de reacties!