Raspberry Pi geen signaal na bootscreen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimuli
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-03 15:38
Hallo allemaal,

Ik heb zeer recentelijk een Raspberry Pi (model B ) gekocht om een beetje mee te klooien. Nu is mijn plan in eerste instantie om er films en dergelijke mee te kunnen kijken op mijn TV (LG Flatron M2262D) en later wil ik nog kijken wat er nog meer mogelijk is.

Voorlopig gaat het nog niet echt zoals gepland. Na de SD met OS erin te hebben gedaan en alles te hebben aangesloten, krijg ik bij de opstart wel een bootscreen te zien, maar daarna geeft de TV aan dat er geen signaal is. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en soms kwam hij dan voorbij de bootscreen, maar al snel kreeg ik dan weer de melding dat er geen signaal was.

Nu heb ik er niet echt ontzettend veel verstand van allemaal en weet ik niet zo goed waar het aan kan liggen. Het kan niet aan de voeding van mijn Pi liggen, want die heb ik gelijk bij de Pi besteld, omdat ik had gelezen dat mensen daar wel eens problemen mee ondervonden en ik het zeker voor het onzekere wilde nemen. Ik heb zowel Raspbian 'weezy' als Openelec geprobeerd en bij beide OS'en krijg ik enkel het bootscreen te zien. Om te kijken of het wellicht aan mijn HDMI kabel lag heb ik de Pi ook proberen te verbinden met een RCA-kabel, waarbij precies hetzelfde gebeurde. Nu denk ik dat het aan mijn monitor ligt, maar helaas heb ik geen ander beeldscherm met HDMI of RCA tot mijn beschikking om deze hypothese te toetsen. Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik hieraan doen? Als ik mijn probleem Google krijg ik wel wat resultaten van mensen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen, maar het verschil is dat zij totaal geen signaal krijgen, en ik in eerste instantie wel een signaal krijg maar na een paar minuten verliest hij dit.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle

PSN: stimuli45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Wat voor voeding heb je erbij gekocht? Kan je de specificaties op de sticker van de voeding hier neerzetten of een link geven naar het product? Een voeding die niet genoeg stroom kan leveren valt zeker niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimuli
Het is een Stontronics LTD Switching Adapter
Hier staan de specs: http://www.newit.co.uk/sh...ultinational_Power_supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimuli
Bedankt, ik ga het eens proberen. Laat wel weten of het iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
De voeding zou in ieder geval in orde moeten zijn aannemende dat je geen grootverbruikers in de USB poorten hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimuli
@Sphere, nee enkel een keyboard en een muis.

Ik heb wat extra SD kaartjes aangeschaft en ga het met een andere proberen na het eten. Mocht dat niet werken dan ga ik verder met de instructies in de link van Damic, maar dat zal me vermoedelijk wel wat tijd kosten aangezien ik daar niet echt veel kaas van gegeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Kijk even of je je pi kan pingen (kijk evt in je router welk IP ie krijgt) dan weet je in elk geval dat je pi zelf nog aan is :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Sphere- schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:24:
De voeding zou in ieder geval in orde moeten zijn aannemende dat je geen grootverbruikers in de USB poorten hebt zitten.
In theorie wel ja... je zult echter zeker niet de eerste zijn die er achter komt dat de voedingsspanning van zijn adapter inzakt zodra het ding belast wordt. Ik heb adapters voorbij zien komen die gespecificeerd zijn op 1 A, maar bij belasting met enkel de RPi al inzakken naar 4,5 V, met mysterieuze vastlopers, instabiliteit, zwarte schermen en / of reboots tot gevolg.
Met betrekkeing tot de voeding is - zeker waar het de RPi betreft - wat mij betreft het aloude 'meten is weten' zeker van toepassing. Op de print zitten 2 meetpunten (TP1 & TP2), zie voor meer info ook http://elinux.org/R-Pi_Tr...leshooting_power_problems.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimuli
Ik kan de Pi wel gewoon pingen, ook nadat mijn tv zegt dat er geen signaal is. Dus hij is nog wel aan.

@real[B]art Ik heb helaas geen voltagemeter, maar ik probeer er wel een te lenen of anders te kopen en dan zal ik daar eens naar kijken.

Pagina: 1