Inloggen met telnet op Zyxel NSA310

Pagina: 1
Acties:
  • 1.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:30
Hallo,

Ik wil van mijn NSA310 nas een downloadbakje (sabnzbd en sickbeard) maken aan de hand van de volgende handleiding:

http://www.nas-stuff.co.u...-nsa-310-using-ffp-stick/

Ik kom echter niet ingelogd via telnet op mijn NSA310. Het ip adress is 10.0.0.9 en ik heb het wachtwoord van de nas gereset naar default. Inloggen via de webbrowser lukt wel via 10.0.0.9. Als ik echter via telnet wil inloggen krijg ik de volgende melding:
Kan geen verbinding met de host maken op poort 23: het maken van de verbinding is mislukt

Wat doe ik fout ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Heb je de instructies gevolgd?
telnet is only enabled during the first part of stage one. Once you reboot only ssh is enabled bud.
Kom op mij over als een gevalletje RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:28:
Heb je de instructies gevolgd?

[...]

Kom op mij over als een gevalletje RTFM.
Ik kom niet eens tot stap 1. Ik heb de stick met de software in de nas zitten en moet dan als eerste gaan inloggen met telnet om de zaak uit te pakken en te installeren. En daar struikel ik al.

In wat jij aanhaalt is de software geinstalleerd en heeft hij een reboot gehad. Zover kom ik niets eens.

Nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. download the latest ffpstick image ( http://www.nas-stuff.co.uk/downloads/FFPStick.zip).
2. extract the files to your pen drive
3. put the pen drive into the back of nas and power it on
Je komt niet voorbij stap 1? Klik op de link met de linkermuisknop?

Stap 2, pak het zip bestand uit op je pendrive

Stap 3, stop de pendrive achterin de NAS

Lijken mij doodeenvoudige instructies? Ik wil niet heel vervelend doen, maar... *hou je rustig CiPHER :)*

Ga die instructies nou eens normaal doorlezen en doe simpelweg wat er staat, zo eenvoudig is het. Als je niet voorbij stap 1 komt (het klikken op de downloadlink) dan denk ik dat je nog jarenlang bezig bent met deze instructies. Misschien moet je het dan maar voor gezien houden, want het wordt nog veel ingewikkelder. Zie hiervoor ook de waarschuwing:
This guide has been written for people who have limited linux experience but some general computer proficiency is assumed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 02-12-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
Ik denk dat cipher op de vroege zondag probeert te zeggen, je moet met ssh inloggen. telnet is vaak alleen tijdens installeren bechikbaar

oja dit bedoeld hij ook: 3. put the pen drive into the back of nas and power it on

[ Voor 23% gewijzigd door Tito129 op 02-12-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Anoniem: 15758 schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:44:
[...]

Je komt niet voorbij stap 1? Klik op de link met de linkermuisknop?

Stap 2, pak het zip bestand uit op je pendrive

Stap 3, stop de pendrive achterin de NAS

Lijken mij doodeenvoudige instructies? Ik wil niet heel vervelend doen, maar dit lijkt mij supereenvoudig?

Ga die instructies nou eens normaal doorlezen en doe simpelweg wat er staat, zo eenvoudig is het. Als je niet voorbij stap 1 komt (het klikken op de downloadlink) dan denk ik dat je nog jarenlang bezig bent met deze instructies. Misschien moet je het dan maar voor gezien houden, want het wordt nog veel ingewikkelder. Zie hiervoor ook de waarschuwing:

[...]
Bedankt voor de bemoedigende woorden.

Ik heb wel wat ervaring met het aanpassen van diverse zaken op pc's android WII PSP en de hele rambam.

Laat ik het duidelijker stellen:

Ik hang bij stage 1 step 4:

4.wait a few minutes and then connect to the nas box using telnet (type telnet 192.168.11.1, replacing the ip address with the ip of your nas box

Mijn IP adress is 10.0.0.9 (gewoon te benaderen en in te loggen via een webbrowser dus dat ip adress klopt. Alleen als ik via Telnet of Putty in probeer te loggen geeft hij de foutmelding poort 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leg dan eens uit wat je precies hebt gedaan bij stap 1 tot en met 3.

Je hebt:

a) op jouw eigen desktop computer het .zip bestand gedownload
b) je hebt een FAT-geformatteerde USB-stick in je eigen desktop computer gestopt
c) je hebt op Start menu geklikt, my computer
d) je hebt op de USB stick geklikt (E: bijvoorbeeld)
e) je hebt het .zip bestand naar de USB stick uitgepakt (E:)
f) je hebt het README bestand gelezen:
INSTALLATION:
Extract this zipfile to a USB stick (or -disk) of at least 128MB, having only one partition (unpartitioned space is no
problem), FAT formatted. Plug it in the NAS, and reboot. During install the NAS needs to have internet access, as it will
download the ffp base package from http://ffp.inreto.de.
In a few minutes a telnet daemon will be started. That's it.
f) je hebt de USB stick afgekoppeld (veilig verwijderen)
g) je hebt de USB stick voor het eerst in de Zyxel NAS gestopt, die op dat moment UIT staat
h) je hebt de Zyxel NAS aangezet met de USB stick erin
i) de Zyxel NAS heeft een internetverbinding zodat het telnet daemon kan installeren
j) je probeert dan pas via Telnet in te loggen

Als het niet lukt, geef dan eens wat je EXACT hebt gedaan. Screenshots, stap voor stap, leg eens uit wát er precies niet lukt. Dat je niet met telnet kunt inloggen is logisch als je de instructies niet hebt gevolgd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Welke firmware draai je? Bij firmwares ouder dan 4.40 moet je een filetje renamen: Link.

De script maakt een logfile ffpboot.log aan op de stick. Is die er/heb je hem gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@CiPHER. Bedankt voor je bijdrage.

Ik ben ondertussen weer wat verder. Ik heb in mijn IE adresbalk het volgende gepaste: http://10.0.0.9/zyxel/cgi-bin/remote_help-cgi?type=backdoor

En topen kwam ik er via Putty (telnet) wel in. Alle stappen netjes doorlopen en bij stage 1 step 10 blijf ik weer hangen.

Ik geeft het commando: chmod a-x /after_booting.sh

en krijg als reactie:

chmod: after_booting.sh no such file or directory

Hij ziet het bestand niet, maar het staat wel op de stick (die nog in de nas zit)

Suggesties ?

[ Voor 74% gewijzigd door Noppesnada op 02-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Moet je misschien dat commando geven als je met cd naar je usb-stick bent gegaan en niet vanuit de root van de hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Johny_B schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:08:
Moet je misschien dat commando geven als je met cd naar je usb-stick bent gegaan en niet vanuit de root van de hd?
Zit die usb niet op mnt ?

ik heb alle dir al doorlopen maar kan die after_booting.sh niet vinden.

Is er een telnet commando waarmee ik kan zoeken over alle dir's ?

Ik doe nu ls -a, ls -al en ls -alR

Hoe zoek ik gericht naar dit bestand. Het is knap frustrerend dat ik hier op hang.

Edit: Gevonden. maar als ik nu het commando chmod a-x /after_booting.sh geef in de dir waar het bestand in staat krijg ik de foutmelding no such file or directory 8)7

iemand ???

[ Voor 15% gewijzigd door Noppesnada op 03-12-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
cd /directory/which/contains/the/script 
chmod a-x after_booting.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:01
Noppesnada schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:55:
[...]

Zit die usb niet op mnt ?

ik heb alle dir al doorlopen maar kan die after_booting.sh niet vinden.

Is er een telnet commando waarmee ik kan zoeken over alle dir's ?

Ik doe nu ls -a, ls -al en ls -alR

Hoe zoek ik gericht naar dit bestand. Het is knap frustrerend dat ik hier op hang.

Edit: Gevonden. maar als ik nu het commando chmod a-x /after_booting.sh geef in de dir waar het bestand in staat krijg ik de foutmelding no such file or directory 8)7

iemand ???
Klopt, omdat je met die forward slash aangeeft dat het bestand in de root van de drive staat. Zo te zien staat het daar niet. Probeer het volgende wanneer je in de directory zit waar het bestand staat:

code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
adyta schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:11:
[...]

Klopt, omdat je met die forward slash aangeeft dat het bestand in de root van de drive staat. Zo te zien staat het daar niet. Probeer het volgende wanneer je in de directory zit waar het bestand staat:

code:
1
Ok, dat is (denk ik ?) gelukt. Ik gaf het commando zonder de forward slash en hij gaf GEEN foutmelding (maar ook geen bevestiging. Klopt dat ? Kan ik dit nu controleren ?

Er van uit gaande dat alles zou moeten werken ben ik naar stage 2 step 1 gegaan:

Access the nas box using a ssh client

En daar ga ik weer: network error, connection refused

Waar ga ik weer fout ?

Ik heb een tijd gewacht na het opstarten van de nsa310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Start die client in verbose mode of zet logging aan met debug, dan kun je precies zien wat de client ervaart. Mijn eerste ingeving is dat de daemon (nog) niet draait op die nas overigens.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Heb je stap 1-7 goed uitgevoerd of waar ben je begonnen in de handleiding? Ik had niet de hele handleiding gelezen toen ik mijn eerdere reactie plaatste [ik heb het vermoeden dat je ffp niet goed naar je hd hebt gezet waardoor je nu met een niet bootable usb stick zit], maar in de eerdere stappen staat hoe je ffp op je hd laat runnen. Ik zou even de usb-bootdisk opnieuw maken en de stappen goed volgen omdat ik vermoed dat je hebt overgeslagen om alles naar je hd te kopieren waardoor de boot van ffp niet goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Johny_B schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:14:
Heb je stap 1-7 goed uitgevoerd of waar ben je begonnen in de handleiding? Ik had niet de hele handleiding gelezen toen ik mijn eerdere reactie plaatste [ik heb het vermoeden dat je ffp niet goed naar je hd hebt gezet waardoor je nu met een niet bootable usb stick zit], maar in de eerdere stappen staat hoe je ffp op je hd laat runnen. Ik zou even de usb-bootdisk opnieuw maken en de stappen goed volgen omdat ik vermoed dat je hebt overgeslagen om alles naar je hd te kopieren waardoor de boot van ffp niet goed loopt.
Stap 7.type wget http://www.nas-stuff.co.uk/downloads/ffproot.tar.gz ( download the new ffproot image to the root of your internal hard drive). Dus hier staat dat het in de root komt te staan !

Dit heb ik gewoon letterlijk gekopieerd in putty en enter gegeven. Er wordt dan data gedownload. Alle stappen werken dan vervolgens tot het rebooten van de NAS (stap 11) en dat ik dan weer met Putty via SSh moet inloggen. Dan kom ik er WEER niet in (stage 2 step 1).

Edit. Via telnet kom ik er wel weer in, maar niet via SSH.

[ Voor 4% gewijzigd door Noppesnada op 04-12-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
En je kan Sab niet bereiken op poort http://10.0.0.9:8080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Nee, dan kom ik er niet in.

Wel een leuke uitdaging dit hele gebeuren, maar knap frustrerend als het niet loopt zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Er zijn twee after_booting.sh files. Een in /e-data/<een-lange-guid>/ffproot/, en de andere in /i-data/md0/ffproot/

Het script in de FAT partitie van de USB stick (/e-data/<kortere-hexcode>/) zoekt naar een gemounte schijf met een executable ffproot/after_booting.sh script, en voert die uit. Vervolgens start after_booting.sh de FFP installatie in de current directory.

Ik vermoed dat je de verkeerde hebt gedisabled. Enable hem weer:
chmod a+x /i-data/md0/ffproot/after_booting.sh
Check of het gelukt is:
ls -l /i-data/md0/ffproot/
after_booting.sh moet een of meer 'x'en in de accessvlaggen hebben.
Zoek vervolgens het mountpoint van de ext2 partitie op de stick:
ls /e-data/
De langste directory naam is het, en disable het script op de stick
chmod a-x /e-data/<een-lange-guid>/ffproot/after_booting.sh
En check of die uit is:
ls -l /e-data/<een-lange-guid>/ffproot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf. Bedankt voor je bijdrage, maar ben nog niet zover gekomen.

Ik wilde met een schone lei beginnen en had de nas weer leeg gemaakt.

Ik heb ondertussen een downgrade gedaan van de FW van 4.5 naar 4.22 omdat ik begrijp dat de laatste FW problemen kan geven. Ik kan gewoon inloggen met telnet en het bestand ffproot.tar.gz downloaden, unzippen maar NIET untarren. Het bestand blijkt corrupt te zijn.

Even het bestand gedownload via windows en met winrar proberen uit te pakken. Ook corrupt !

Iemand dit bestand nog elders gevonden ? Met wget en het juiste adres moet het toch te downloaden zijn, of doe ik weer iets anders fout ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat bestand eens gedownload: ffproot.tar.gz. In WinRAR zegt hij inderdaad dat hij corrupt is, maar met tar en gunzip krijg ik hem gewoon netjes uitgepakt. Hoe het precies zit weet ik niet, maar je doet waarschijnlijk toch wat verkeerd.

Maar even wat anders. Je hebt overduidelijk geen algemene vaardigheden op dit vlak. Je bent daardoor enorm afhankelijk van anderen om je ermee te helpen, en dat gaat niet van een leien dakje. Heeft het dan wel zin er mee door te gaan? Kun je niet beter een andere oplossing verzinnen waar je SAB op een windows PC draait wat je snapt en met je muis kunt bedienen? Je vraagt enorm veel tijd en moeite van anderen, ik vraag me af of dat het waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Cipher

Bedankt voor je bijdrage.

Mijn vaardigheden schieten op dit vlak inderdaad te kort. Ik wil dit echter gewoon leren en doen omdat het me interesseert. Als ik bij alles wat op hardware gebied wat maar een beetje moeilijk is opgeef kom ik nergens.

Met betrekking tot de tijd die anderen er in steken. Tsja, ik verplicht niemand tot bijdrages, maar stel ze wel op prijs. Volgens mij is dit het hele idee achter Tweakers. Eerst zelf proberen en RTFM en lukt het niet de vraag stellen. Lijkt me niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Iedereen bedankt voor zijn bijdrages. Ik heb het even in de ijskast gezet omdat het om een relatief onbekend apparaat gaat (met een variatie in fw's die het een beetje tricky maken) en ik nog 2 RaspberyPi's had liggen waarvan ik er nu 1 heb ingezet voor het specifieke doel om er Sabnzbd, Sick beard en Couchpotato op te draaien.

Ik heb de tutorial op http://www.cylindric.net/blog/raspberrypi-setup/ exact gevolgd en het draait !!

Nu moet ik alleen nog weten hoe ik een netwerkschijf kan mounten onder raspbian zodat de data daar naar toe geschreven wordt in plaats van naar een USB stick in de RPI.

Nogmaals bedankt voor alle brijdrages, wellicht pik ik het later nog een keer op (als de RPI me in de steek laat)

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Vervolg op het bovenstaande.

Ik kon het toch niet laten en ben er mee verder gegaan (via de raspberry bleek het toch erg moeilijk om de data naar een externe NAS te laten schrijven). Sabnzbd draait nu en ik heb via een nzb mijn eerste dingen gedownload rechstreeks naar de HD van de NAS, dus voor iedereen toegankelijk, precies wat ik wilde.

Ik start SABnzbd als volgt op (ingelogd als root, ffp geinstalleerd op de HD):

cd /ffp/bin/sabnzbd/

en dan:

sudo -u nobody PYTHON_EGG_CACHE=/tmp /ffp/bin/python2.7 SABnzbd.py -b 0 -s 10.0.0.9:8080 -f /i-data/md0/thowi/sabnzbd/config/root/sabnzbd.ini

Dit werkt en ik kan via een webpagina downloaden.

De volgende stap was om het automatisch te laten starten en dit lukt weer niet.

Volgens de handleiding: Create a file /ffp/start/sabnzbd.sh with this content (adapt to your paths!). Dat heb ik gedaan, zie hieronder:

#!/ffp/bin/sh
# PROVIDE: sabnzbd
# REQUIRE: LOGIN
# Adapt this to your local config.
sabnzbd="/ffp/bin/python2.7/SABnzbd.py"
config="/i-data/md0/thowi/sabnzbd/config/root/sabnzbd.ini"
python="/ffp/bin/python2.7"
python_egg_tmp="/tmp"

# Start the server.
sudo -u nobody PYTHON_EGG_CACHE="$python_egg_tmp" $python "$sabnzbd" -b 0 -d -f

en vervolgens

Make it executable:

chmod u+x /ffp/start/sabnzbd.sh

Wat zie ik over het hoofd ?

E.e.a. heb ik via http://zyxel.nas-central.org/wiki/SABnzdb uitgevogeld.

Jullie input wordt ZEER op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Start hij wel als je
/ffp/start/sabnzbd.sh start
uitvoert? Indien niet, welke foutmelding krijg je? Indien wel, staat er een foutmelding in ffpboot.log? (Te vinden op de FAT partitie van je FFP-stick, of in //<nas-ip>/admin/ffp als je de zypkg hebt gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf,

Ik heb dit geprobeerd en dan start hij NIET op. Ik krijg de volgende melding:

login as: root
root@10.0.0.9's password:
== Welcome at FFP version 0.7/arm, running on NSA310_ZyXEL nsa310, firmware 4.50(AFK.1) ==
root@nsa310:~# /ffp/start/sabnzbd.sh start
/ffp/bin/python2.7: can't open file '/ffp/bin/python2.7/SABnzbd.py': [Errno 20] Not a directory
root@nsa310:~#

Als ik dan het volgende doe:

root@nsa310:~# cd /ffp
root@nsa310:/ffp# cd bin
root@nsa310:/ffp/bin# cd python2.7
-sh: cd: python2.7: Not a directory
root@nsa310:/ffp/bin#

Dus dat zou dan wel weer kloppen. Als ik echter vanuit /ffp/bin ls-l ingeef geeft hij wel python2.7 weer ???

Wellicht een domme opmerking, maar sabnzbd blijft in de browser werken zolang Putty blijft openstaan. Sluit ik de sessie, dan is sabnzbd ook weg.

Heb je wellicht een fix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Dit lezend denk ik dat in je startscript de regel
sabnzbd="/ffp/bin/python2.7/SABnzbd.py"
moet worden veranderd in
sabnzbd="/ffp/bin/sabnzbd/SABnzbd.py"
Overigens denk ik dat je de $config bent vergeten aan het eind van de 'start regel'.
maar sabnzbd blijft in de browser werken zolang Putty blijft openstaan. Sluit ik de sessie, dan is sabnzbd ook weg.

Heb je wellicht een fix ?
Zo te zien kun je de '-d' (daemonize) optie meegeven. Een meer generieke oplossing is het gebruik van 'screen', dat als FFP pakket beschikbaar is. Voer 'screen' uit, dan wordt een 'virtuele' sessie geopend. Sluit je de terminal, dan blijft hij gewoon in de lucht. Je kunt hem later weer opnemen met 'screen -r'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf,

Ik heb sabnzbd.sh aangepast als volgt:

#!/ffp/bin/sh
# PROVIDE: sabnzbd
# REQUIRE: LOGIN
# Adapt this to your local config.
sabnzbd="/ffp/bin/SABnzbd.py"
config="/i-data/md0/thowi/sabnzbd/config/root/sabnzbd.ini"
python="/ffp/bin/python2.7"
python_egg_tmp="/tmp"

# Start the server.
sudo -u nobody PYTHON_EGG_CACHE="$python_egg_tmp" $python "$sabnzbd" -b 0 -d -f "$config"

Het $config stond er wel in maar was een foute copy/paste

Uiteraard executable gemaakt en daarna /ffp/start/sabnzbd.sh start

Dan krijg ik dit:

root@nsa310:/ffp/start# /ffp/start/sabnzbd.sh start
/ffp/bin/python2.7: can't open file '/ffp/bin/SABnzbd.py': [Errno 2] No such file or directory
root@nsa310:/ffp/start#

Ter aanvulling, als ik zoek naar SABnzbd.py krijg ik dit:

root@nsa310:/# find / -name SABnzbd.py -print
/i-data/cf1ce7cf/.zyxel/zy-pkgs/ffproot/ffp/bin/sabnzbd/SABnzbd.py
/usr/local/zy-pkgs/ffproot/ffp/bin/sabnzbd/SABnzbd.py

Met ik 1 van deze 2 directories gebruiken in sabnzbd.sh ?

Tips ?

[ Voor 16% gewijzigd door Noppesnada op 30-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@allemaal. Ben deze week op vakantie en zal dus komende zaterdag reageren op jullie replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Je leest slecht hè?
moet worden veranderd in
sabnzbd="/ffp/bin/sabnzbd/SABnzbd.py"
De twee .py files die je gevonden hebt zijn dezelfde. De eerste bevat de 'echte' locatie, de tweede is gemaakt met een bindmount.
Verder is er nog een symlink /ffp naar /usr/local/zy-pkgs/ffproot/ffp, die zorgt dat het pad /ffp/bin/sabnzbd/SABnzbd.py functioneert.
Hoewel je ze alle drie kan gebruiken, is de laatste het meest porteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf. Ik heb hier inderdaad compleet overheen gelezen, excuses en bedankt voor je geduld (alle anderen natuurlijk ook !)

Ik kan nu starten met /ffp/start/sabnzbd.sh start en dat werkt !@!

Nu verder knutselen.

Het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik hier een vraag zal stellen

1e edit

Daar is hij al. Iemand een goede link om Sick Beard te installeren ? deze link: http://www.nas-stuff.co.u...-nsa-310-using-ffp-stick/ maakt gebruik van een aangepaste FFP stick en ik heb FFP als zypkg geinstalleerd.

Iemand een goede tutorial gevonden ?

2e edit:

via http://sickbeard.com/install.html (waar anders 8)7 ) gevonden hoe het moest. Ik heb wel via Slacker Git moeten installeren want met wget lukte het me niet om de Sick beard source te downloaden.

Nu nog 1 vraag:

Hoe laat ik Sick Beard automatisch opstarten met het booten van het systeem ? Dan heb ik eigenlijk wat ik wil, een continue draaiende downloadnas.

Iemand ?

John

[ Voor 136% gewijzigd door Noppesnada op 04-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Bij het starten worden alle scripts /ffp/start/*.sh uitgevoerd. (Mits ze de executable vlag hebben staan). Dus je kunt gewoon je startscript toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Heel vreemd. Ik had SickBeard draaiende (ook wat series mee gedownload) en toen mijn NAS afgesloten. Vanmorgen weer opgestart en SABNZBD draaide vanuit het booten mee _/-\o_ . Sickbeard NIET, maar dat had ik ook nog niet aangepast en ook verwacht.

Nu wil ik sickbeard opstarten door:

cd my-sickbeard-install

En ik krijg: No such file or directory

Dan ga ik zoeken naar SickBeard.py (moet in die directory staan):

login as: root
root@10.0.0.9's password:
== Welcome at FFP version 0.7/arm, running on NSA310_ZyXEL nsa310, firmware 4.50(AFK.1) ==
root@nsa310:~# find / -name SickBeard.py -print
root@nsa310:~#

Hij kan die hele directory en het bestand niet meer vinden ? Ben ik die kwijt of zie ik iets over het hoofd. Was sickbeard tijdelijke geinstalleerd of in cache ?

Iemand ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ja, dat is een instinker. Je hebt blijkbaar sickbeard geinstalleerd in de home directory van root, dat is standaard /root, en die bevindt zich in het initramfs, wat een ramdrive is.

Dit is aan te passen met package zyxel_utils, deze kan o.a. root een andere home directory geven.

Maar je kunt ook gewoon installeren in een subdirectory in /ffp, byvoorbeeld /ffp/my-sickbeard-install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf

Dat was het inderdaad. Heb het in /ffp/bin geinstalleerd (daar stond Sabnzbd ook en dat leek me logisch).

Ik kan nu handmatig Sick Beard starten.

Kun je me op weg helpen hoe ik dit met het booten van de nas kan laten gebeuren ?

Ik weet dat ik een script moet schrijven zoals bij degene voor sabnzbd in /ffp/start/sabnzbd.sh

Wat moet er in dat script komen staan ?

Kun je me nog een duwtje geven ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Iets als:
#!/ffp/bin/sh

if [ "$1" = "start" ] ; then
     jouw sickbeard start commando
     eventueel in meer regels
fi
Je kunt hem dan testen met /ffp/start/jouw_script.sh start

Dit script moet Linux line endings hebben. Je kunt nano installeren, dat is een makkelijke editor. Standaard is alleen vi aanwezig, die is tamelijk akelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@mijzelf en alle anderen. Heb Nano geinstalleerd, is inderdaad een stuk makkelijke dan VI. Ik heb een script gemaakt in /ffp/start met de naam sickbeard.sh. Met chmod executable gemaakt.

De inhoud van sickbeard.sh is als volgt:

#!/ffp/bin/sh

if [ "$1" = "start" ] ; then

/ffp/bin/my-sickbeard-install python SickBeard.py

fi

Als ik nu een test wil draaien met:

root@nsa310:/# //ffp/start/sickbeard.sh start

Krijg ik de volgende fout:

//ffp/start/sickbeard.sh: line 5: /ffp/bin/my-sickbeard-install: is a directory

Het zal wel weer onkunde zijn, maar wellicht kunnen jullie mij weer op weg helpen. Ik heb het idee dat ik er bijna ben, alleen het automatisch starten blijft lastig.

Ik las bovendien het volgende op: http://www.nas-stuff.co.uk/2012/05/ over het automatisch opstarten als het bijvoorbeeld gecrasht is. Begrijp ik hier goed uit dat je sabnzbd.sh uitschakelt en laat overnemen door monitor-start.sh ?

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Het lijkt me dat het startcommando
python /ffp/bin/my-sickbeard-install/SickBeard.py
moet zijn, of
cd /ffp/bin/my-sickbeard-install 
python SickBeard.py
Ik las bovendien het volgende op: http://www.nas-stuff.co.uk/2012/05/ over het automatisch opstarten als het bijvoorbeeld gecrasht is. Begrijp ik hier goed uit dat je sabnzbd.sh uitschakelt en laat overnemen door monitor-start.sh ?
Ja. Dat monitor script is een tamelijk simpel script:
#!/ffp/bin/sh
# Process check script: The script simply checks if a process is running and if it is not found to be running it will execute it.
# The script loops in preset intervals, hence it is possible to monitor a process continuously.

# Variables
Running=1
SleepInterval=440

# Logic
while [ $Running -gt 0 ]
   do
    if [ `ps aux | grep SickBeard.py | wc -l` -gt 0 ]; then
      echo Sickbeard Process already running! Nothing to do.
      else
      echo Sickbeard  Process not running! Starting process
      # This is the command that should start the process in question
        /ffp/bin/python2.5 /home/root/apps/sickbeard/SickBeard.py --daemon &     
    fi

# How often shall we repeat the check?
    echo Sleeping for $SleepInterval seconds
    sleep $SleepInterval

done

exit 0
Oftewel, hij checkt om de SleepInterval seconden of SickBeard.py draait, en anders start hij hem opnieuw. Trouwens tamelijk suf dat hij dat zelf doet, inplaats van het geeigende script te gebruiken. Deze startregel zal bij jou niet werken. Kun je op twee plaatsen alles aanpassen.
Anyway, de bedoeling lijkt me dat het gewoon niet crasht, heb je ook geen monitor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@allemaal.

Bedankt voor jullie bijdragen en geduld.

Sabnzbd en Sicdkbeard draaien nu naar behoren op mijn NSA310 en ik ben er zeer content mee.

Een speciaal woord van dank voor @mijzelf voor de uitgebreide uitleg.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0ob0o
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Zou iemand mij eventueel kunnen helpen doormiddel van Teamviewer ik kom hier niet uit en heb wel basis kennis maar er gaat iets mis bij het instaleren van sabnzb

Modbreak:Beste b0ob0o,

Jouw post wordt door mij als topickaping getypeerd. Jouw problemen helpen de topicstarter niet en een dergelijke oude draad omhooghalen met je eigen problemen wordt dan ook niet gewaardeerd. Bovendien ben je erg kort van stof om je met dit probleem te kunnen helpen. Ook op het gebied van interpunctie laat je steken vallen. Ten slotte straalt jouw post een ernstig gebrek aan eigen inzet uit. Kortom, deze reactie is volstrekt waardeloos.

Hoe moet het dan wel?
1) begin je eigen topic als je zelf een probleem hebt waar je niet uitkomt
2) post in het juiste forum
3) wees volledig en geef voldoende informatie zodat anderen jou kunnen helpen
4) besteed meer aandacht aan interpunctie en spelling
5) toon eigen inzet!

Ik verwacht dat je hier in het vervolg rekening mee wilt houden. Alvast vriendelijk bedankt. :)

- CiPHER

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 09-04-2013 02:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.