Toon posts:

(Luxe) Allround pc voor ongeveer 1000,--

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een allround pc aan het samenstellen voor iemand. Kast mag niet te groot zijn en ook niet al te veel geluid maken. Het mag rond de 1000 - 1100 gaan kosten.
Ik heb de volgende onderdelen in gedachten. Ik twijfel alleen nog of alles in de kast past. Met name de koeler en videokaart.

Behuizing : Lian Li Mini Tower PC-A04 mATX (91,40)
Processor : Processor - Intel Core i5 3570K (208,80)
Geheugen : Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 Low Profile (39,70)
Koeler : Gelid Solutions Processor Koeler Tranquillo Rev.2  (34,90)
Moederbord : Gigabyte GA-Z77MX-D3H (108,90)
Videokaart : Sapphire Radeon HD 7850 OC 2GB (191,70)
SSD : Samsung 830 Series 128GB (99,00)
HDD : Western Digital Harddisk 3.5" Red 1TB, SATA600, WD10EFRX (77,50)
DVD : Lite-On iHAS524 (35,05)
Cardreader : Eminent EM1079 Intern, 3.5", USB3.0 (23,60)
Voeding : Corsair Voeding HX650W Gold 650W, Modulair (111,90)

Ik kom met bovenstaande lijstje uit op 1022,45

Wat vinden jullie hiervan ? Of wat kan ik nog aanpassen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 08:55 ]

Verwijderd

Kan je de prijzen in een lijstje zetten (in wenslijst > genereer RML)? Dat maakt het allemaal wat makkelijker :) Ik vraag me nu even af waarom je voor een Red-schijf gaat. Voor zover ik weet zijn die voor NAS'en en dergelijke bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:47:
Kan je de prijzen in een lijstje zetten (in wenslijst > genereer RML)? Dat maakt het allemaal wat makkelijker :)
Kan ik dat nu nog aanpassen dan ? Ik zie geen wenslijst namelijk als ik mijn bericht weer probeer te wijzigen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:53:
Kan ik dat nu nog aanpassen dan ? Ik zie geen wenslijst namelijk als ik mijn bericht weer probeer te wijzigen.
Ja, dat kan :) Je moet eerst de dingen die je wilt hebben in een wenslijst zetten (knop willen. rechtsboven als je een product opzoekt en aanklikt in de Pricewatch). Als je vervolgens al je producten bij elkaar hebt ga je naar je nick bovenaan de pagina, klik je daarop, klik je in het menu dat verschijnt op wenslijsten en selecteer je je wenslijst. Dan staat daaronder een knop Genereer RML. Als je die code in je post plakt krijg je een net tabelletje :)

Klinkt heel ingewikkeld, valt reuze mee. Voordeel is dat je gelijk kunt zien waar je wat goedkoop kunt bestellen :Y

Verwijderd

Ziet er goed uit. Alleen neem een ATX kast anders wordt het wat krap met een videokaart. Als je een tweede videokaart wilt, neem dan de 650W. Zo niet, neem dan een voeding rond de 500W.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:59:
[...]

Ja, dat kan :) Je moet eerst de dingen die je wilt hebben in een wenslijst zetten (knop willen. rechtsboven als je een product opzoekt en aanklikt in de Pricewatch). Als je vervolgens al je producten bij elkaar hebt ga je naar je nick bovenaan de pagina, klik je daarop, klik je in het menu dat verschijnt op wenslijsten en selecteer je je wenslijst. Dan staat daaronder een knop Genereer RML. Als je die code in je post plakt krijg je een net tabelletje :)

Klinkt heel ingewikkeld, valt reuze mee. Voordeel is dat je gelijk kunt zien waar je wat goedkoop kunt bestellen :Y
Ok bedankt. Ga het straks proberen aan te passen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:19:
Ziet er goed uit. Alleen neem een ATX kast anders wordt het wat krap met een videokaart. Als je een tweede videokaart wilt, neem dan de 650W. Zo niet, neem dan een voeding rond de 500W.
Dit gaat niet passen in de kast die ik nu gekozen heb dan ? Dat is mijn grootste zorg ook of het wel gaat passen. Maar de kast mag namelijk ook weer niet te groot worden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb vast even die lijst voor je aangemaakt. Als je dingen wil wijzigen klik je op 'Importeer producten' en geef je de lijst een eigen naam.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,77€ 203,77
1Gigabyte GA-Z77MX-D3H€ 104,70€ 104,70
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 269,-€ 269,-
1Western Digital Red WD10EFRX, 1TB€ 75,48€ 75,48
1Lian Li PC-A04 (Zwart)€ 89,95€ 89,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 28,85€ 28,85
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 33,95€ 33,95
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 23,95€ 23,95
1Corsair HX650W€ 110,50€ 110,50
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 91,90€ 91,90
1Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer€ 20,51€ 20,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,56

Ik vraag me alleen af waarom je voor die onderdelen gekozen hebt. Een paar vragen die in me opkomen:
  • Wat gaat die persoon allemaal met de computer doen?
  • Gaat hij overclocken?
  • Verwacht je dat hij nog wil uitbreiden over een tijd (andere videokaart, extra geheugen of HDD) of blijft het systeem zoals het nu is?
  • Hoe lang wil hij er mee doen?
  • Moet er ook een besturingssysteem op?
  • Moet er nog randapparatuur bij (muis, toetsenbord, webcam, monitor, printer) of is dat al aanwezig?
Iets specifieker: waarom de OC versie van de videokaart en niet de gewone?
Waarom die DVD-speler en bijvoorbeeld niet die uit de BBG's?

Kijk bijvoorbeeld eens naar reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 en kijk wat daar als basis genoemd wordt. Jouw budget zit tussen het standaard gamesysteem en het high-end game systeem in, misschien kan je daar wat dingen uit combineren.

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 01-12-2012 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt. Ik was er net ook mee bezig. Dus wat denken jullie van deze samenstelling ? En gaat het passen in de kast ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:46:
Heel erg bedankt. Ik was er net ook mee bezig. Dus wat denken jullie van deze samenstelling ? En gaat het passen in de kast ?
Trouwens heb je het DAA beleid gelezen?
Zo niet, doe dat dan even en wijzig dan hierop gebaseerd je OT.
Je zit trouwens ook in het verkeerde topic.

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:33:
Ik vraag me alleen af waarom je voor die onderdelen gekozen hebt. Een paar vragen die in me opkomen:
  • Wat gaat die persoon allemaal met de computer doen?
  • Gaat hij overclocken?
  • Verwacht je dat hij nog wil uitbreiden over een tijd (andere videokaart, extra geheugen of HDD) of blijft het systeem zoals het nu is?
  • Hoe lang wil hij er mee doen?
  • Moet er ook een besturingssysteem op?
  • Moet er nog randapparatuur bij (muis, toetsenbord, webcam, monitor, printer) of is dat al aanwezig?
Iets specifieker: waarom de OC versie van de videokaart en niet de gewone?
Waarom die DVD-speler en bijvoorbeeld niet die uit de BBG's?
Er moet een game op gespeeld kunnen worden en verder de normale werkzaamheden, office, foto's bewerken, video/films bekijken....etc....
Ik had deze dvd speler gekocht n.a.v. andere reviews waar de Lite-on beter uit de bus kwam dan de LG.
Misschien over een paar jaar dan niet een hele nieuwe pc kopen maar iets gaan upgraden (videokaart, processor.....).
Overklokken gaat niet gebeuren. Het is wel de bedoeling dat deze pc een paar jaar mee gaat. Er is geen randapparatuur verder nodig. Dat is nog aanwezig van vorige pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik doorgenomen. Link naar hoe je een wensenlijstje maakt werkt trouwens niet !

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:54:
[...]

Ja heb ik doorgenomen. Link naar hoe je een wensenlijstje maakt werkt trouwens niet !
Gebruik je brein en klik op je nickname, er rolt dan een menu uit en klik dan op wenslijsten.

Verwijderd

CAA->DAA
Pagina: 1