Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2003-NL] Krijg deze Als formule niet goed:

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 18:41
In Excel probeer ik een ALS formule rond te krijgen, maar Excel blijft maar zeggen dat de formule niet klopt.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2m5hykm.png

C10 toont de uurproduktie "Metaal". Indien een Metaalbooster van bv 10% is geactiveerd en vul ik JA in moet de formule in F10 worden:
C10*24*1,1
en zo niet (standaard op "Nee"), C10*24 (24 slaat op 24 uren in een dag)

Ik heb de volgende formule opgesteld : =ALS(I10="Nee";(C10*24);(C10*24*1,1))

De formule moet goed zijn, volgens mij is het gewoon een komma, punt komma of haakje kwestie.
Wie kan zien wat het is, want ik weet ut even niet meer.. :?

Mijn YouTube Channel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gokje: 1,1 moet 1.1 zijn.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 18:41
Nee, dat is het ook niet.

Mijn YouTube Channel

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
De haakjes staan niet goed:

probeer eens =ALS((a1="ja");(a1*a2);(a3*a4))

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je hebt een nederlandstalige Excel, de ',' is je duizendtallen-teken en de ';' je lijstscheidingsteken? Verwarrend hoor...

Controleer je windowsinstellingen (landinstellingen) en de excelopties op decimaalteken, duizendtallenteken en scheidingsteken. In nederlandse versies en europees taalgebied is dat meestal " , . ; ". VS instellingen meestal " . , ,". Jouw formule gaat uit van de instelling " . , ; ": Het VS teken voor duizendtallen en het europees scheidingsteken.

Als het scheidingsteken niet klopt heeft je formule te weinig argumenten, als het decimaalteken/duizendtallenteken niet klopt zijn je resultaten geen getallen meer en probeer je dus tekst te vermenigvuldigen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lijkt me dat je dus gewoon een komma ipv een puntkomma moet gebruiken. Gebruik anders de formule-wizard (knopje fx), die doet dit automatisch goed.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even geen Excel bij de hand, maar met LibreOffice maak ik 't met dit:
code:
1
=IF(A1="Nee",B1*24*1.1,B1*24)

Let op de haakjes die ik niet gebruik, je hebt meer dan 1 set, het moet dus =ALS(condities) zijn. Vertaal ik 'm even naar je Excel format, dan moet je dit hebben:
code:
1
=ALS(I10="Nee";C10*24;C10*24*1,1)

Je fout is dat je haakjes gebruikt waar ze niet nodig zijn, de formule die toegepast moet worden staat tussen de puntcomma's. Als het nou niet goed gaat met je 1,1, doe dan *11/10.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

pedorus schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:18:
Lijkt me dat je dus gewoon een komma ipv een puntkomma moet gebruiken. Gebruik anders de formule-wizard (knopje fx), die doet dit automatisch goed.
offtopic:
Nou probeerde ik te bereiken dat mensen zelf nadenken om te begrijpen waarom het soms ; en dan weer , - en dan kom jij met een kant-en-klare oplossing en een wizard die het automatisch goed doet
:'(
Hero Of Time schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:55:
[...] Vertaal ik 'm even naar je Excel format, dan moet je dit hebben:
code:
1
=ALS(I10="Nee";C10*24;C10*24*1,1)

Je fout is dat je haakjes gebruikt waar ze niet nodig zijn, de formule die toegepast moet worden staat tussen de puntcomma's. Als het nou niet goed gaat met je 1,1, doe dan *11/10.
Dat is dus het misverstand: er is geen 'excel formaat'. Excel neemt standaard braaf de systeeminstellingen over en de landinstelling NL schrijft de ";" als scheidingsteken voor.
Die haakjes doen er niet toe. Ze zijn overbodig, maar niet fout. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Lustucru op 01-12-2012 12:28 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Afhankelijk van natuurlijk of er een vinkje bij "use system settings" staat, of dat er bij de geavanceerde opties eigen settings staan.
Lustucru schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:25:
offtopic:
Nou probeerde ik te bereiken dat mensen zelf nadenken om te begrijpen waarom het soms ; en dan weer , - en dan kom jij met een kant-en-klare oplossing en een wizard die het automatisch goed doet
:'(
offtopic:
lol, sorry ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lustucru schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:25:

[...]

Dat is dus het misverstand: er is geen 'excel formaat'. Excel neemt standaard braaf de systeeminstellingen over en de landinstelling NL schrijft de ";" als scheidingsteken voor.
Die haakjes doen er niet toe. Ze zijn overbodig, maar niet fout. :)
Dan heb je duidelijk geen formules met beide pakketten gemaakt, want ze zijn niet altijd gelijk. Heb al een paar keer gehad dat ik in LO een formule maak, die vervolgens in Excel niet werkte en vice versa.
De formule die ik net plaatste is idd gelijk, het maakt dus niet uit hoe of wat. Maar ik weet dat mijn taalinstellingen anders zijn dan die van hem, althans, ik ga daar even vanuit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1