Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TheMHZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo tweakers,

Zoals de titel al beschrijft, tussen deze twee telefoons welke heeft jouw voorkeur? Ik heb zelf de voor- en nadelen al bekeken, maar kom er toch niet helemaal uit.

Huawei U9508
+ Betrouwbaarbeid merk
+ Betere specificaties/prestaties (performance op niveau van HTC one X & Galaxy S3)
+ Hoge Bang for Buck gehalte
+ Meer opslaggeheugen (8gb tov 4gb)

- Kleiner batterycapaciteit dan de Jiayu G3
- Geen duosim
- Veel prijziger dan de Jiayu G3

Jiayu G3
+ Goedkoop
+ Betere batterijcapaciteit (2750mAh -> 2230mAh)
+ Hoge Bang for Buck gehalte
+ Duosim

- Slechte camera prestaties
- Vrij onbekend merk (betrouwbaarheid)
- Vooral grafische prestatie is achterhaald

Beide telefoons beschikken over
+ 4.5" 720p resolutie scherm (IPS paneel)
+ Corning gorilla glass
+ 1 - 2 gb ram geheugen+

Prijzen:
Zoals het er nu voor staat kan ik de telefoons kopen voor:
Jiayu G3: $ 216
Huawei u9508 1gb $ 335

De douaneheffingen laat ik voorlopig buiten beschouwing, je hebt geluk of je hebt het niet. Wat voor mij mogelijk de keuze bepaalt is de video playback van de Jiayu G3. Ik kijk graag 720p mkv videos, maar de matige gpu zet me toch aan het twijfelen.

Dus tweakers, heb ik soms nog iets over het hoofd gezien? Welke zou jij kiezen en wat is jouw gedachte daarachter? :)

Gr

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De JiaYu zou ik persoonlijk zeggen, JiaYu is voor ons wat onbekend voor hun thuismarkt niet.
Tevens zou voor mij de reden zijn dat ik geen honderden euro's zou willen besteden aan een 'Chinees'
Ik heb €180,00 betaald voor m'n JiaYu en dat was wel weer het maximum, de Huawei gaat richting >€250,00.

Anders is een gerenommeerd merk in Nederland voor 'n paar tientjes meer al te verkrijgen...

Opslaggeheugen voor de Huawei 8GB t.o.v 4GB in de JiaYu klopt niet, die laatste heeft 8GB en MicroSD
En het ontbreken van 'n duo-sim-optie als nadeel noemen... Heb je die duo-sim daadwerkelijk nodig of niet?

Wat ik niet in je verhaal lees is waar je veel waarde aan hecht... Alleen 720 mkv's...

Als ik het scherm van de JiaYu bijvoorbeeld naast die van m'n One X+ houdt zie je dat '720P' weinig zegt.
Het JiaYu scherm is gewoon leuk, maar bijvoorbeeld erg flets als ik 'm naast m'n One X+ houdt enzovoort.

Hoe dat bijvoorbeeld zit met de Huawei durf ik niet te zeggen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Kan je deze twee telefoons wel vergelijken met zo'n prijsverschil? Als je budget het toelaat, en je vindt prestaties en de camera belangrijk ga je voor die Huawei. Als je zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn neem je de Jiayu.

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 23:29
Ik zou persoonlijk voor de honor 2 gaan. (ik heb hem hier zelf thuis)
Wel 1 tip, er staat geen Google play op preinstalled en als je die probeert te installeren crashes ie meteen.
Dit is de oplossing m.youtube.com/watch?v=Hfam7mCOAAo

Als je geen haast hebt kun je ook wachten op de xiaomi mi-2, die is egt heel populair in China en heel betrouwbaar. De ook zijn er heel veel mods en custom roms

Groeten marijn

• TheMHZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Dank je voor jullie reacties, ik heb uiteindelijk toch besloten de Jiayu G3 aan te schaffen en hij bevalt erg goed! Alleen GPS had wat nauwkeuriger en beter, maar voor de rest een toptoestel voor het geld.