Om de een of andere reden is mijn keyboard layout *soms* anders, in een forum bericht venster. Ik heb daar last van zowel op T.net als ook in een ander forum, dus ik vermoed dat het browser gerelateerd is.
Nou werk ik hier wel met een stokoude IBM model M, maar aangezien ik in een notepadje een gewone keyboard layout heb en hier op T.net een andere vraag ik me af wat er aan de hand is.
Ik type nu 1 t-m 0 zonder en met shift
Let wel: het ontstaat om onduidelijke redenen. Als ik de browser sluit en heropen staat de keyboard map weer goed. Na verloop van tijd is er iets gebeurd en dan staat het weer fout.
Niet alleen de shift-cijfers zijn anders maar ook alle keys naast de P-L-M.
Bekende issue? Hoe kan ik dit troubleshooten?
IE9 (32b) op W7prof-64bits
edit:
blijkbaar veranderd het toetsenbord van Dutch naar US-international. Kan een website of applicatie dat doen?
Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten.
Nou werk ik hier wel met een stokoude IBM model M, maar aangezien ik in een notepadje een gewone keyboard layout heb en hier op T.net een andere vraag ik me af wat er aan de hand is.
Ik type nu 1 t-m 0 zonder en met shift
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Direct ingetikt in dit venster 1234567890 !"#$%&_()' copy/paste vanuit een notepad 1234567890 !@#$%^&*() |
Let wel: het ontstaat om onduidelijke redenen. Als ik de browser sluit en heropen staat de keyboard map weer goed. Na verloop van tijd is er iets gebeurd en dan staat het weer fout.
Niet alleen de shift-cijfers zijn anders maar ook alle keys naast de P-L-M.
Bekende issue? Hoe kan ik dit troubleshooten?
IE9 (32b) op W7prof-64bits
edit:
blijkbaar veranderd het toetsenbord van Dutch naar US-international. Kan een website of applicatie dat doen?
Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten.
[ Voor 12% gewijzigd door joopv op 30-11-2012 23:33 . Reden: voortschrijdend inzicht :) ]