Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Voor de feestdagen wil ik graag een tablet aanschaffen voor mijn moeder.
Zij moet hierop snel kunnen browsen, haar mail goed kunnen lezen, en kunnen skypen.
Ik ben opzoek naar een +- 10 inch Tablet. En heb een budget van ongeveer 300/350 euro.

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken overal, en ik kwam uit op de Samsung Tab2, de Samsung Note 10.1 en de Asus Transformer TF300.
Ik heb goede ervaringen met Samsung telefoons, maar de tablets weet ik niet hoe goed die zijn. Ongeveer hetzelfde geldt voor asus, alleen in dit geval met laptops.

Ik ben zelf geen echte aanhanger van Apple, maar mochten jullie hier hele goede argumenten voor hebben dan sta ik daar zeker open voor.

Ook zie ik vaak tablets langskomen bij het kruidvat/andere budget tablets van slechts +-200 euro, zijn deze tablets ook het overwegen waard voor alleen het browsen/skypen? Of zijn deze echt van der mate slechtere kwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie moeite,
Vincent

Verwijderd

1) Moest de nexus 10 (€400) kunne passen zou ik zeker voor deze gaan omdat hij goed scoort op reviews en het beste scherm heeft dat er voor de moment bestaat. (zelfs beter dan de retina display van apple)

2) De samsung galaxy note is een top keuze als je niet van plan bent voor zware dingen te doen op je tablet omdat sommige mensen dan last hebben van een beetje lagg.

3) Als je moeder of jij van plan bent om zware dingen te draaien op je tablet, zou ik voor de Asus Transformer TF300 gaan. Aangezien die goede hardware heeft en de gratis docking is natuurlijk ook leuk meegenomen. Het enige probleem is wel dat deze zwaar boven je budget ligt.

conclusie: De nexus 10 is de beste keuze als je van plan bent om 400 euro uit te geven (beter keuze dan de Asus Transformer TF300)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 21:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:15:
1) Moest de nexus 10 (€400) kunne passen zou ik zeker voor deze gaan omdat hij goed scoort op reviews en het beste scherm heeft dat er voor de moment bestaat. (zelfs beter dan de retina display van apple)

2) De samsung galaxy note is een top keuze als je niet van plan bent voor zware dingen te doen op je tablet omdat sommige mensen dan last hebben van een beetje lagg.

3) Als je moeder of jij van plan bent om zware dingen te draaien op je tablet, zou ik voor de Asus Transformer TF300 gaan. Aangezien die goede hardware heeft en de gratis docking is natuurlijk ook leuk meegenomen. Het enige probleem is wel dat deze zwaar boven je budget ligt.

conclusie: De nexus 10 is de beste keuze als je van plan bent om 400 euro uit te geven (beter keuze dan de Asus Transformer TF300)
Waar wil jij een nexus 10 halen?

Verwijderd

Laatst met die MM actie was er een iPad 2 aan te schaffen voor rond de 320 euro dat was een mooie prijs.

Waarom een iPad?
De store is echt gemaakt voor tablets, je hebt meer nuttige apps en meer apps die specifiek ontwikkelt zijn voor tablets, de apps kun je makkelijk kopen met een iTunes kaart en je kunt via iTunes gemakkelijk podcasts terugluisteren en muziek kopen via iTunes. In het algemeen is iOS gemakkelijker te bedienen voor leken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 00:44 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:05:
[...]

Waar wil jij een nexus 10 halen?
zie het nexus 10 levertijden topic. kost je wel wat extra verzendkosten.

Wat betreft 10" tablets is de enige fatsoenlijke voor €300 de ipad2.
Maar dan kun je beter doorsparen voor de nexus 10. want de ipad2 is alweer best oud.
Helaas zijn de android concurrenten in die prijsklasse gewoon nog slechter.

TheS4ndm4n#1919

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
*kuch*
http://www.bcc.nl/asus-300t1e030a.html

Tegra 3, 16GB opslag, 1GB RAM

299 euro en met cashback nog 30 euro er af.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor je moeder maakt de hardware geen drol uit, ze moet het apparaat snappen zonder dat jij steeds monteur moet komen spelen. Zelfs een 2e hands apparaat zou het daarom prima moeten doen. Kijk vooral naar de UX en hoe makkelijk je moeder er mee om kan gaan. En dan bedoel ik niet dat jij zegt: "druk hier, druk daar", maar eerder dat je naar een grote winkel gaat die alles heeft, en dan gewoon gaat uitproberen wat lekker werkt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43
Ik denk dat als je het makkelijk wilt houden, een tweedehands iPad 2 of 3 het makkelijkste is.

Een Android tablet kan ook en na een tijdje zal ze er goed op kunnen werken, alleen ik denk dat als je haar een iPad geeft dat ze zonder jou hulp het meeste makkelijk kan vinden.

Zucht...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
SgtElPotato schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:12:
Ik denk dat als je het makkelijk wilt houden, een tweedehands iPad 2 of 3 het makkelijkste is.

Een Android tablet kan ook en na een tijdje zal ze er goed op kunnen werken, alleen ik denk dat als je haar een iPad geeft dat ze zonder jou hulp het meeste makkelijk kan vinden.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf gewend bent.
Ik heb zelf 0 apple devices. Dus als iemand iets niet snapt op een ipad kan ik ze niet helpen.
Aan de andere kant, vallen ze je dan misschien ook niet lastig met allerlei vragen :P

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1