Terminal achtig idee

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Vraagje,
Ik heb hier thuis een netwerkje met 4 workstations, 1 server en 1 laptop.

Nu zou het mooi zijn dat ik op iedere workstation met een bepaalde inlognaam kan inloggen en dat ik vervolgens ín Outlook m'n eigen email krijg en in IE m'n eigen favorieten. Is dit mogelijk? De server moet wel op W2K draaien (dus geen linux) en ik vroeg me af of dit met Active Directory te doen is ja of nee...

Wat betreft eigen email, dus al m'n al eerder binnengehaalde emailtjes die lokaal worden opgeslagen (of op server).

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Kan via roaming profile. Dan wordt je profiel opgeslagen op de server, helaas kan dit alleen als je workstations minimaal NT4 draaien.
Mail zou je kunnen doen door een PST file te maken (kan alleen in outlook 97 en hoger, dus geen outlook express) en alle mail in je PST file te laten downloaden. (kan je instellen in je services opties.
De PST moet dan wel op een gesharede map staan op de server (mapping naar die drive is dan ook wel erg handig)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54

@r!k

It is I, Leclerq

Of je kunt natuurlijk exchange installeren, als je het thuis hebt en je server kan het aan lukt het je vast ook wel om aan exchange te komen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Nou, ik zal het ten eerste ff duidelijker uitleggen want ik zie dat ik een beetje vaag ben :)

Er is dus 1 W2K server, deze belt NIET in.
Daarop zitten 1 W2K workstation en 4 Win98 workstations. Deze bellen allemaal zelf in. Als ik nou op 1 zo'n workstation inlog is het de bedoeling dat hij automatisch mijn eigen favorieten pakt en mijn eigen email (welke op de server opgeslagen kan zijn) pakt en die ik dus vanaf elke pc kan bekijken.

Als er een andere user inlogt op het systeem moet het dus niet zo zijn dat die mijn email kan lezen :)

Is dit mogelijk met Exchange?
Het is geen optie om alle workstations om te zetten naar NT want dan gaan der een aantal hier het niet helemaal meer snappen...