OpenElec geen geluid met Trinity APU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 12:22
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe htpc gebouwd en wou daar graag OpenElec op draaien. Dit komt omdat ik een Conceptronic afstandsbediening erbij heb genomen. Onder Windows krijg ik hem niet goed aan de gang. Vooral de numerieke toetsen werken niet goed. Met OpenElec werkt ie (bijna) helemaal goed. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om geluid werkend te krijgen. Ik maar gebruik van een AMD A6-5400K met een Asrock FM2A75M-ITX moederbord. Het moederbord is aangesloten met een HDMI kabel op de tv. Het Asrock bord maakt gebruik van de Realtek ALC892 audiocodec. Ik wil trouwens gebruik maken van de stabiele versie, namelijk 2.0. Ik gebruik daarbij de fusion versie, want die is er in een 64 bit versie. (ik gebruik 8 GB 1866 geheugen)
Versie 3.0 werkt trouwens wel perfect, maar deze is nog niet stabiel en niet alle addons werken goed met XBMC 12. Weet iemand misschien een manier om het geluid aan de gang te krijgen? Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag van jullie.

Groet,

Alex Kruidenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
ik heb ook de conceptronic remote i.c.m. openelec. Een aantal knoppen zal volgens mij nooit werken zoals dat rijtje knoppen aan de bovenkant. Desalnietemin vindt ik een RF remote veel fijner dat een IR remote.

Je geluids probleem kan ik je helaas niet echt mee helpen. Ik denk dat je asound.conf in de configfiles aan moet passen. Op mijn asrock ion 330 ht werkte het geluid altijd, dus ik heb daar verder geen ervaring mee.
http://openelec.tv/forum/...nd-with-fusion-asoundconf

Wat je ook kan doen, als je bereid bent terug te gaan naar windows, is Eventghost installeren. Daar zit speciaal een driver in voor deze remote en daar kan je alle knoppen mee herconfigureren. Zoals bijvoorbeeld de groene MCE knop programmeren om XBMC op te starten (in plaats van WMC)

http://www.eventghost.org/
de driver moet je geloof ik wel apart nog installeren (maar dit staat dacht ik ook in de help file van eventghost)
http://wiki.xbmc.org/inde...se_a_MCE_remote_(Windows)

[ Voor 13% gewijzigd door Mad_Cow op 30-11-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kruidje, je kan beginnen door te vertellen wat je hebt gedaan om zelf te zorgen dat je geluid krijgt. Waar heb je op gezocht, welk sound systeem gebruik je, welke instellingen heb je gemaakt, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 12:22
Bedankt voor de reactie's. Ik heb onder Windows ook al gekeken met eventghost maar ik snap helemaal niks van dit programma. Ik vond het ook niet helemaal lekker werken. Met Openelec heb ik meer ruimte op de harde schijf, start het systeem lekker snel op, en doet mijn afstandsbediening het voor een groot deel wel goed. Ik wil dus eigenlijk bij openelec blijven. Het enige probleem is het geluid, en ik vind het vreemd dat versie 3.0 wel audio out of the box ondersteund, maar versie 2.0 helemaal niet. Daarbij heb niks aan de instellingen veranderd. Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe audioengine van XBMC 12 Frodo.
Voor wie wil weten wat voor onderdelen ik gebruik, kan op onderstaande link kijken:
http://nl.hardware.info/usersystemen/18365/huiskamer-htpc

Nog een vraag aan ''hero of time'', wat voor informatie zou je verder nog willen weten naast de informatie die ik al heb gegeven? Ik kan alleen nog vertellen dat de pc met hdmi is aangesloten op een Sony KDL-32W4210 televisie. Ik maak (nog) geen gebruik van een audio systeem. In de toekomst wil ik hem misschien nog aansluiten op een Samsung HT-C6800 home theater systeem met een Toslink kabel.

Op internet heb ik gezocht naar de woorden ''trinity openelec'', maar hier vind ik niet echt bruikbare informatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Kruidje20 op 01-12-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je geen audio systeem gebruikt in OpenElec, dan kan je natuurlijk verwachten dat je geen geluid hebt :+ Waar ik op doel is wat je gebruikt op 't OS voor geluid: is dat puur ALSA, PulseAudio, OSS of iets anders? Wordt de geluidskaart gedetecteerd? Is het juiste apparaat de standaard (je gebruikt HDMI, is je onboard geluid niet primair)?

Kijk dus even naar de twee linkjes van Mad_Cow. Dat zal je vast helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1