CMS templates met GPL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou graag voor mezelf (zelfstandige) een joomla site maken.
Nu zijn er honderden zo niet duizenden gratis templates, dus tot daar geen probleem.

Echter degene die ik nu wil gaan gebruiken is wel free, maar onder de GPL licentie.
Na wat lezen op http://www.gnu.org/licenses/gpl.html en Wikipedia: GNU General Public License vraag ik me toch af of ik dergelijk template voor een commercieel bedrijf mag gaan gebruiken.
Op zich is het me niet echt duidelijk. Ik maak uit de teksten vooral op dat je dingen onder GPL licentie niet mag aanpassen en verder verkopen/verdelen.

Iemand een idee?

//Ik vrees dat dit niet het juiste topic is, maar waar plaats je dan licenties & templates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

hanzer schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:13:
Echter degene die ik nu wil gaan gebruiken is wel free, maar onder de GPL licentie.
Free, want onder de GPL.
Na wat lezen op http://www.gnu.org/licenses/gpl.html en Wikipedia: GNU General Public License vraag ik me toch af of ik dergelijk template voor een commercieel bedrijf mag gaan gebruiken.
Ja, dat mag.
Ik maak uit de teksten vooral op dat je dingen onder GPL licentie niet mag aanpassen en verder verkopen/verdelen.
Juist wel, mits onder dezelfde licentie en met broncode. Echter, GPL software gecombineerd met software waarop een andere, strijdige licentie van toepassing is (bijvoorbeeld een propriëtaire module), mag alleen compleet onder de GPL verspreid worden (uiteraard met toestemming van de eigenaar van de software waarop de afwijkende licentie van toepassing is, wat bij zogenaamde GPL compatible licenties automatisch verleend wordt), of helemaal niet.

[ Voor 25% gewijzigd door 8088 op 30-11-2012 17:41 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had het wel gelezen, maar was eigenlijk vergeten te antwoorden.

Bedankt voor de info.
Ik gebruikte de template dan toch voor een bedrijfswebsite!

Thx 8088!