Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop want slechts 1 laptop voor de hele familie is wat weinig. Ik kan daarbij voor vervanging van mijn Dell XPS 15 L502x (FullHD scherm, 4GTB, GT 540M) gaan, of een budgetlaptop aanschaffen voor de rest van de familie. Als ik voor dat eerste kies (budgetlaptops hebben slechte schermen en geluid is ook brrr), kan ik er dan ook flink op vooruit gaan, of is het verschil tussen mijn dell en de nieuwste laptops niet echt significant? (ik ben redelijk teverden over mijn dell systeem, vooral t scherm en geluid).
Hieronder de details:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zowel zwaarder ontwikkelwerk en ontwerpen (data modelleren) alsook recente games (alles onder Windows).
Mijn voorkeur gaat uit naar een windows laptop met een schermdiagonaal rond de 15,6", minimaal fullHD resolutie maar dat mag ook nog hoger.
Wat mag je laptop gaan kosten?
NVT, Ik ga ervan uit dat de gewenste laptop maximaal tussen de €1500-€2000 gaat kosten (all in, incl BTW)
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij gaat elke dag mee, in de trein en naar de klant. Lichter is beter, maar performance moet goed tot zeer goed zijn. Daarnaast moet de accuduur acceptabel zijn (min 2,5-3 uur bij niet intensief gebruik). Hij mag zeker niet zwaarder worden dan m'n huidgie Dell met 9 cell batterij (rond 3 kg).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Dell vind ik goede prijs/prestatie geven.
CPU moet wel een i7 Quad zijn. redelijk grote SSD (256) is natuurlijk verplicht, maar het liefst een combo HDD+SSD.
Voorstel
Bv: Lenovo IdeaPad Lenovo 15.6" Y500-MBG2BMH - i7 3630QM/8G/1TB+16SSD waarbij de SSD vervangen wordt door Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB.
Kosten: 1000+180=1180 dus nog ruim binnen het budget (iets goedkoper dan m'n Dell destijds was).
Maar ik weet niet of deze laptop m'n huidige dell serieus gaat overvleugelen.
Hieronder de details:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zowel zwaarder ontwikkelwerk en ontwerpen (data modelleren) alsook recente games (alles onder Windows).
Mijn voorkeur gaat uit naar een windows laptop met een schermdiagonaal rond de 15,6", minimaal fullHD resolutie maar dat mag ook nog hoger.
Wat mag je laptop gaan kosten?
NVT, Ik ga ervan uit dat de gewenste laptop maximaal tussen de €1500-€2000 gaat kosten (all in, incl BTW)
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij gaat elke dag mee, in de trein en naar de klant. Lichter is beter, maar performance moet goed tot zeer goed zijn. Daarnaast moet de accuduur acceptabel zijn (min 2,5-3 uur bij niet intensief gebruik). Hij mag zeker niet zwaarder worden dan m'n huidgie Dell met 9 cell batterij (rond 3 kg).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Dell vind ik goede prijs/prestatie geven.
CPU moet wel een i7 Quad zijn. redelijk grote SSD (256) is natuurlijk verplicht, maar het liefst een combo HDD+SSD.
Voorstel
Bv: Lenovo IdeaPad Lenovo 15.6" Y500-MBG2BMH - i7 3630QM/8G/1TB+16SSD waarbij de SSD vervangen wordt door Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB.
Kosten: 1000+180=1180 dus nog ruim binnen het budget (iets goedkoper dan m'n Dell destijds was).
Maar ik weet niet of deze laptop m'n huidige dell serieus gaat overvleugelen.