Beste mede-tweakers,
Ik ben op het moment een HTPC aan het samenstellen voor mijn ouders.
De bedoeling is om in 1080 films te kunnen kijken, Blurays te kunnen spelen & af en toe een internetstream te bekijken (denk aan Eredivisie Live). Een harde schijf is een must-have omdat er geen NAS oid aanwezig is momenteel. Daarnaast heb ik mijn vraagtekens bij het streamen van films in HD vanaf een andere PC.
Tot nu toe ben ik tot hier gekomen.
Wat betreft CPU en moederbord, daar heb ik de HTPC Advies van Hardware.info voor gebruikt. Ik vraag me alleen af of een andere cpu koeler echt nodig is.
Het door hen gekozen moederbord is helaas niet (meer?) leverbaar. Als alternatief heb ik voor dit ASRock bordje gekozen, maar ik weet niet zeker of dit een goede keus is.
Een SSD leek mij wel handig om de OS op te installeren voor snelle boottijden.
Wat betreft case en voeding, daar ben ik nog niet over uit. Goedkopere en/of betere combinaties zijn welkom.
Wat betreft bediening, daar zit ik te twijfelen tussen een afstandsbediening of een draadloos multimedia toetsenbord. Ik heb zelf geen ervaring met een remote en XBMC/computer at all, dus wellicht kan iemand me hier meer over informeren.
Alvast bedankt,
Ik ben op het moment een HTPC aan het samenstellen voor mijn ouders.
De bedoeling is om in 1080 films te kunnen kijken, Blurays te kunnen spelen & af en toe een internetstream te bekijken (denk aan Eredivisie Live). Een harde schijf is een must-have omdat er geen NAS oid aanwezig is momenteel. Daarnaast heb ik mijn vraagtekens bij het streamen van films in HD vanaf een andere PC.
Tot nu toe ben ik tot hier gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-3500 Boxed | € 61,40 | € 61,40 |
| 1 | ASRock AMD A75 A75M-ITX | € 69,10 | € 69,10 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 120 Advanced | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 412,24 | |
Wat betreft CPU en moederbord, daar heb ik de HTPC Advies van Hardware.info voor gebruikt. Ik vraag me alleen af of een andere cpu koeler echt nodig is.
Het door hen gekozen moederbord is helaas niet (meer?) leverbaar. Als alternatief heb ik voor dit ASRock bordje gekozen, maar ik weet niet zeker of dit een goede keus is.
Een SSD leek mij wel handig om de OS op te installeren voor snelle boottijden.
Wat betreft case en voeding, daar ben ik nog niet over uit. Goedkopere en/of betere combinaties zijn welkom.
Wat betreft bediening, daar zit ik te twijfelen tussen een afstandsbediening of een draadloos multimedia toetsenbord. Ik heb zelf geen ervaring met een remote en XBMC/computer at all, dus wellicht kan iemand me hier meer over informeren.
Alvast bedankt,