Deze post is een reactie op Femme in het nieuwe tracker topic.
Ik zie dan liever de mogelijkheid om 2 complete sets instellingen kunnen definieren per account: desktop/default en mobile/alternate. Aan de hand van de user agent string (en te overschrijven met een vinkje ergens) pakt de sessie één van beide sets instellingen.
Als daarnaast ook nog sessie-specifiek kan worden afgeweken is het helemaal mooi maar ik betwijfel of dat dan nog hard nodig is.
Eén set instellingen is niet echt toereikend voor gebruikers met meedere – zeer verschillende – devices (desktop/tablet/telefoon). Sessie-specifiek kunnen aanpassen zou al een flinke verbetering zijn, maar als de instellingen op verschillende devices veel verschillen en je vaak nieuwe sessies begint (gedeeld tablet en gedeelde computer/werkplek bijvoorbeeld) dan blijf je prutsen in die instellingen...Femme schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:58:
[...]
We zouden iets kunnen bedenken met een basisinsteling die je kunt maken en een sessie-afhankelijke override. Wat mij betreft is dat een verbetering die in latere iteraties opgepikt kan worden als er veel behoefte aan blijkt te zijn.
Ik zie dan liever de mogelijkheid om 2 complete sets instellingen kunnen definieren per account: desktop/default en mobile/alternate. Aan de hand van de user agent string (en te overschrijven met een vinkje ergens) pakt de sessie één van beide sets instellingen.
Als daarnaast ook nog sessie-specifiek kan worden afgeweken is het helemaal mooi maar ik betwijfel of dat dan nog hard nodig is.