Twee routers direct op 1 Tele 2 modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Tigros
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 16:23
Hallo,

Dit is mijn huidige configuratie. Werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.beslog.nl/wordpress/wp-content/uploads/2012/03/netwerk-configuratie.jpg

Op dit plaatje staat de D-Link Router en deze staat op de eerste verdieping. Hierop zijn aangesloten mijn NAS (via kabel) en verder een Apple TV, PC op zolder (via Wifi).

Beneden in de huiskamer maken mijn devices zoals ook een apple tv en dlna tv verbinding met via Wifi met de modem die op de eerste verdieping staat. Omdat het een nieuwbouw woning betreft is de ontvangst zeer slecht en is de verbinding beneden niet stabiel. De tele 2 decoder in de woonkamer voor TV is aangesloten op de tele 2 modem in poort 1 via een powerplug. Dit werkt goed. De tele2 modem staat in de meterkast en heb wifi daarvan uitgeschakeld omdat dit erg slecht werkte.

Nu wat ik wil. Ik heb nog een linksys WRT54GL liggen (mijn vorige router) en eigenlijk wil ik het voor elkaar krijgen om deze via de powerplug op poort 1 van tele2 modem aan te sluiten en al mijn apparatuur beneden in de huiskamer bekabeld op de linksys router aansluiten in de hoop dat mijn verbinding dan sneller en stabieler wordt. Is dit haalbaar? Ik wil wel in staat zijn om beneden op de apple tv mijn bibliotheek van mijn PC boven te kunnen lezen (staat dus op andere router aangesloten). Ik wil dus 2 routers aansluiten op de tele2 modem maar wel 1 netwerk behouden zodat ik overal bij mijn media kan van bijvoorbeeld de NAS.

Iemand een idee hoe dit te realiseren is?

Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zit je hier meerdere keren achter elkaar NAT te doen :?

Je wilt per huisnetwerk (tenzij je heel bijzondere eisen hebt) maximaal een keer NAT doen. Tele2 kennende kun je hun modem niet in bridged mode zetten, dus moet dat NAT doen...

Dat is ook waar je met een tweede eigen router in de knoop gaat komen, je gaat dan drie keer NAT doen in een huis, dus kunnen apparaten op de ene router nooit communiceren met apparaten op de andere router.

Wat je wilt doen is dus om zowel je D-Link als je WRT54GL in bridged mode zetten (NAT en DHCP uit) en dus alles als een netwerk benaderen. Dan werkt wat je wilt prima.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

franssie

Save the albatross

en als je niet weet/lukt om ze in bridge te zetten wil het wel eens helpen om slechts de LAN poorten te geruiken, heb je wel minder poortjes dus (3 ipv 4). Als het goed is gaat ie dan niet routen. Maar misschien is het makkelijker om een paar simpele switches te kopen, kost niet veel op ebay en als je goed zoekt vind je ze ook op USB powered :8 verdienen ze zich in een jaartje terug ook.

http://www.ebay.nl/itm/110944654219 die dus - werken hier ook thuis zonder problemen, om bijvoorbeeld alle media spul via 1 ETH kabel op het modem/router aan te sluiten (gevoed door de airport). En in de studie staat een tweede, gevoed uit de NAS, die de printers doet.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 30-11-2012 18:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 13:57
In het beste geval koop je gewoon een switch...
Anders zet je op je 2e router DHCP en alle andere router functies uit. Dan functioneert hij gewoon als switch.
2 actieve routers in 1 netwerk is vragen om problemen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Tigros
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 16:23
Het is inmiddels gelukt. Iets anders dan oorspronkelijk het idee was maar dit blijkt ook erg stabiel en snel te werken. Ik heb mijn ouder WRT54GL router voorzien van een DD-WRT firmware en de handleiding gevolgd op deze pagina. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

Mijn WRT54GL router in de huiskamer is nu een draadloos een client bridge met mijn nieuwe modem Linksys E2500. Al mijn apparatuur beneden zit wired in de WRT54 GL. Werkt prima en vooral sneller waardoor ik nu zonder moeite films van mij NAS af kan spelen die boven op de E2500E staat aangesloten.

Bedankt allemaal voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

franssie

Save the albatross

dd-wrt is inderdaad een mooie, had niet ingeschat dat je dat werkend zou krijgen, foute aanname van mij. Veel plezier met je netwerk en dank voor de terugloppeling/oplossing!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1