PROBLEEM: LCD kleuren vreemd HP DV7 na vervangen koelpasta.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pihkal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-04 13:25
Hoi,

gisteren heb ik de koelpasta van m'n cpu en gpu in m'n laptop (HP DV7 6085-eb) vervangen omdat hij veel te heet liep. (een gekend probleem bij deze laptops)
Echter toen ik hem hierna weer terug aan deed waren de kleuren van m'n lcd niet meer wat ze moeten zijn.
Het leek een beetje op een 4 bit kleurendiepte.

Afbeeldingslocatie: http://i1262.photobucket.com/albums/ii605/Pihkal82/IMG_20121130_005628.jpg

De rest van de laptop werkt wel normaal.
Mits deze laptop 2 gpu's bevat (onboard intel + ati hd6770m) heb ik met beide gpu's getest,beiden hebben hetzelfde resultaat.
Dit doet me vermoeden dat het probleem zich bevindt in de verbinding tussen lcd en moederbord.
Ik heb de lcd-connector niet los gemaakt omdat hij niet goed los kwam maar ik vermoed dat er een beetje stres op geweest is door het omdraaien van het moederbord en dat er hier door een slecht contact is onstaan.

Mijn vragen nu zijn dus:

1. wat denken jullie er van?
2, hoe kan ik de connector los doen en terug plaatsen zonder hem te beschadigen?

Alvast bedankt.

Edit: Heb de laptop net even via hdmi op m'n tv aangesloten en daar is het beeld wel goed op,dus kan het bijna niets anders zijn dan de connectie tussen lcd en mobo...

Edit2: Ik heb het probleem kunnen oplossen,mede dankzij de talrijke reacties hier op het forum.
But hey,what ever!

SOLVED!!!!!!!!
Happy happy joy joy!

[ Voor 13% gewijzigd door Pihkal op 30-11-2012 22:09 ]