Windows xp image zorgt voor problemen in het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 11:30
Hallo Tweakers,

Graag jullie tips/trucs bij het volgende probleem.
In ons netwerk zijn we bezig met verschillende pc's opnieuw te installeren.
Er staan aardig wat xp machines dus heb ik daar een image van gemaakt. Dus een installatie met windows xp en alle basis programma's.

Nu heb ik dat image op een paar pc's gezet en het werkt eigenlijk prima! De office en Windows licentie codes verander ik en de domain naam. Maar nu lijkt het dat een gebruiker niet meer kan inloggen met zijn pc in het domain.

Hebben jullie enig idee hoe dit kan?
Zit er ergens onderwater nog een code die voor moeilijkheden zorgt?

Alvast bedankt!

Mvg
Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04

ralpje

Deugpopje

Heb je een sysprep op de images gedaan voor je ze uitrolde?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb geen sysprep gedaan denk ik. Wat houd het in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Je probleem is de dubbele SID waardes die je nu krijgt binnen je netwerk. Zie ook deze post: http://www.wsus.info/index.php?showtopic=11696

Dat is dus de reden dat je sysprep moet draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je verandert de PC's, en ze zijn vervolgens logischerwijs natuurlijk ook niet domain-valid. Er is meer aan imagen dan puur en alleen klonen. Licenties zijn één ding, zorgen dat hardcoded MAC adresses en IP adressen er niet in staan een tweede, en Sysprep een derde.

SID, names, domain joining, licenties, dat soort dingen hoor je op die manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Oke, bedankt:)
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu het programma NewSID 4.1 draaien op de pc met het probleem en dat zou het moeten verhelpen?

En dat moet ik dan uiteraard ook bij elke nieuwe pc doen die ik installeer met het image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Of je bouwt en deployed via Sysprep... Sysprep heeft tot doel om te zorgen dat alles wat unique moet zijn ook echt unique is. Je SID is niet het enige! Een goed deploy/redeploy proces is de basis van je soepele IT operatie, eventjes een image trekken en klonen is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
http://www.answersthatwor...a_Windows_XP_PC_setup.pdf

Is dit een goed stappenplan om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een beetje oud, maar goed, je werkt nog met XP... ik zal wel je eigen invulling aan het driververhaal geven, een paar inzichten daar zijn wat verouderd. Overigens, kun je niet beter een deploy doen vanaf de server? Wat voor infrastructuur draaien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Wat bedoel je met infrastructuur?

ps: ik zit in het 2e jaar van mijn ICT opleiding en loop nu stage. Alvast bedankt voor jullie hulp!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, tsja, infrastructuur als in... domain controllers, active directory, server/clustering, applicatie management, user beheer, alle infrastructuur waar je nu dus apparatuur aan probeert toe te voegen. Dikke kans dat er misschien ook een leuke sharepoint/office/exchange structuur ligt met de nodige certificaten, en misschien een work-from-home/VPN die je ook moet configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
Ik zal het met mijn stage begeleider overleggen. Nu bijna weekend dus ik laat volgende week wel weten of het gelukt is!:) Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 12:35
Zelf gebruiken we FOG voor image deployment. Hierbij een handig url voor image voorbereiding incl sysprep. Je kunt ook SCCM (of voorloper SMS), Ghost, Acronis of whatever gebruiken voor je ditributie. Het beste is wel, om met bv PXE de distributie te doen.

Edit: url vergeten... dom dom dom 8)7

http://www.fogproject.org...r_many_different_hardware

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 30-11-2012 20:39 . Reden: url vergeten ]

U+

Pagina: 1