[win7] random freezes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Sinds maanden heb ik een probleem met mijn systeem. Deze heeft de neiging om op willekeurige momenten (tijdens browsen, tijdens gamen, tijdens een film kijken, maakt niet uit) volledig te freezen; muis beweegt niet meer, geluid stopt en geen reactie op enige input.

In eerste instantie ging ik uit van een hardware probleem. Het is echter een knap lastig probleem om te diagnostiseren. In de afgelopen tijd heb ik echter om verschillende redenen praktisch mijn hele systeem vervangen, met als laatste begin deze week mijn voedig. Mijn huidige systeem is als volgt:

Psu: Thermaltake ToughPower 850W
Cpu: AMD Phenom II x4 965 met Zalman CNPS10X
Memory: G.Skill Sniper 8GB DDR3-1600
Mobo: Asus M5A88-V EVO
Gfx: Sapphire Radeon HD7850 2GB welke 3 schermen aanstuurt

Hdd's:
OCZ Onyx 64GB (OS, Win7 Pro 64-bit (legaal))
OCZ RevoDrive 120GB
3x WD HDD's
Samsung Blu-Ray speler

Extern hangt er standaard het volgende aan:
Logitech G-510
Razer Mamba
Razer Megalodon
Behringer USB Audio interface

Verder nog wat fans in de kast uiteraard. Temperatuur is geen probleem, allemaal ruim binnen de perken.
Ik heb al menig website bezocht mbt random freezes maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden. Sowieso lastig te zeggen of het probleem verholpen is; de freezes blijven uit zichzelf soms al dagen uit (soms zijn ze er ook 5x op 1 avond...).

Wellicht heeft hier iemand eens iets gelijks meegemaakt of heeft iemand een idee wat ik kan proberen om het op te lossen of om er achter te komen wat het is. Elke informatie is mooi meegenomen :)

Alvast bedankt.

- Deceipher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Toen je het mobo hebt vervangen, heb je Windows ook opnieuw geinstaleerd?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
Ja, maar wel op dezelfde schijf. Ik ben van plan om het OS binnenkort eens op de RevoDrive te installeren om te zien of dat helpt, maar dat vergt nogal wat werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
Inmiddels heb ik windows 7 geinstalleerd op mijn RevoDrive (102GB trouwens, niet 120, foutje.).
Dit was de laatste stap om praktisch alles te vervangen in mijn PC. Echter zijn de problemen nog steeds niet opgelost!

De PC blijft bevriezen op blijkbaar willekeurige momenten, gisteravond bijv. zo om de 3 kwartier / uur. De avond daarvoor maar 1 keer, de dag daarvoor helemaal niet.
Het is mij volkomen onduidelijk wat dit veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen. Ik hoop dat er iemand is op dit forum dit hier enig licht op kan laten schijnen aangezien het voor mij een erg vervelend probleem is!

Gr.,

- Deceipher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 19:17
Ik heb hetzelfde gehad, mijn videokaart was het aan het begeven.

Maar ja, of dat ook jouw probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1