pulsteller met webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485907

Topicstarter
Hallo,

voor een project ben ik op zoek naar een hardware <> website koppeling. Ik heb ook al een bericht geplaatst op huureenpro.nl dus kopieer ik dat hier maar even :

van diverse bewegende apparaten moeten pulsen gemeten worden
elk apparaat moet een eigen (instelbaar) ID krijgen
elke minuut (of andere tijdseenheid) moeten het aantal pulsen per tijdseenheid + de machine ID verzonden worden naar een internet-site / database.

pulsen worden bij voorkeur geteld via een licht/donker wijziging (lichtdiode o.i.d.).

Weet iemand hier een oplossing voor of kan iemand richting geven ?

(we hebben al gekeken naar de youless meters en dit is een stap in de goede richting maar helaas net geen sigaar !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Wij zijn hier niet om jouw huiswerk te maken, je hebt duidelijk nog niet zoveel verdiept in deze materie, dus ik ga je een kleine aanzet geven hoe je logisch kan beginnen.
Verder vind ik jouw omschrijving ook nogal wazig, ik heb namelijk geen idee wat ik me nou moet voorstellen...

Bij dit soort enginering projecten moet je eens heel goed beginnen met eerst op papier of in een mindmap te zetten wat je wilt...
  • Welke functionaliteit er moet zijn
  • De eisen die er zijn aan de hardware (sensoriek) /software (database).
  • Hoe de bewegende apparaten functioneren, wat voor een afstanden leggen ze af bijvoorbeeld (als dit een factor is voor communicatie)
  • Pulsen tellen?
  • Logging? Welke data wil ik loggen, zo ja hoe?
  • Waar moet deze data naartoe? Bestaan er manieren om dit te koppelen?
  • Wat is er allemaal beschikbaar aan hardware/software?
Van elk hoofd onderwerp, ga je daarna nog meer uitwerken, steeds specifieker...

Zo kun je als het overzicht beter gaan zien, maar ook kun je heel snel zien welke functionaliteiten je echt nodig hebt en welke niet, waardoor je makkelijker tot een hardware/software keuzes komen...

Want je weet waar je naar moet zoeken dan...

[ Voor 24% gewijzigd door Swordlord op 30-11-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Wat heeft dit te maken met Opslagmedia & I/O controllers? Dit lijkt eerder op werving (je zoekt een professional; daarvoor is de V&A of Tweakers.net Jobs) ofwel een 'huiswerktopic' waarbij je een probleem dumpt en wij het mogen uitkouwen. Uiteraard is dit niet de bedoeling van Tweakers.net. Ten slotte bevat je topicstart vééls te weinig informatie om concreet iets nuttigs over te kunnen zeggen. Wat mij betreft genoeg redenen je topic te sluiten.

Dit topic is gesloten.