Ik heb op dit moment een netbookje als HTPC. Dit had toen als voordeel dat het heel goedkoop was (had hem gekocht voor 100 euro, plus het verbruikt niet zoveel). Maar ondertussen ben ik toch aan het uitkijken naar een nieuwe HTPC. Want dit laptopje heeft wel wat nadelen:
dit zou het lijstje zijn. De reden waarom ik een kleine SSD verkies is omdat er toch enkel XBMCbuntu op komt. Het heeft dan geen nut (volgens mij) om een 128GB schijf te kopen.
- geen HDMI maar VGA
- wordt enorm heet
- kan grotere MKV's niet aan. Bestanden groter dan 1GB en dan is het een slideshow in plaats van een film.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zoals gezegd. het wordt een dedicated HTPC. Niks downloaden of surfen. Er komt XBMCBuntu op. Dit heb ik nu ook al en ik ben er heel tevreden van - Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 300 -350 € - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
HTPC specifiek niets.
Ik heb wel een server staan waarop alle bestanden zich bevinden. Er komen geen bestanden op de HTPC zelf (buiten xbmcbuntu dan) - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
merkvoorkeuren niet echt. Het moet gewoon werken op de momenten dat ik dat wil. Ik zou wel graag een afstandsbediening hebben. Ik heb op dit moment een logitech toetsenbordje, maar dit is ook niet alles. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefste zo stil mogelijk. Geluid moet ook via HDMI gaan. Op langere termijn komt er een nieuwe audioset en dan wil ik deze kunnen gebruiken icm met deze HTPC
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A4-5300 Boxed | € 41,95 | € 41,95 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Techsolo TC-2200 | € 75,40 | € 75,40 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,80 | € 24,80 |
1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 23,50 | € 23,50 |
1 | Crucial v4 SSD 2.5" (Desktop kit) 32GB | € 44,99 | € 44,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 271,59 |
dit zou het lijstje zijn. De reden waarom ik een kleine SSD verkies is omdat er toch enkel XBMCbuntu op komt. Het heeft dan geen nut (volgens mij) om een 128GB schijf te kopen.