uitbreiden draadloos netwerk - access point vraag

Pagina: 1
Acties:

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tweakers,

Ik zou graag mijn draadloos netwerk uitbreiden met een access point.
Voorlopig heb ik enkel een modem/router van mijn ISP (telenet) en dit was voorlopig voldoende.
Nu in de keuken is het signaal net voldoende maar niet snel, dus zou ik graag het netwerk uitbreiden en zo zou mijn televisie (in de keuken) nu ook via LAN bekabeld kunnen worden.

Nu had ik dit toestel gevonden http://tweakers.net/produ...r-wn2500rp.html#r_5943906 maar reviews vertellen me dat je 2 SSID's krijgt.
Zodat je op tablets/smartphones telkens moet veranderen van SSID?

Klopt dit, moet je dit met elke access point doen, of enkel met deze?
Of hebben deze mensen hun access point niet goed ingesteld, en ze gewoon hetzelfde SSId geven en dat is voldoende?

[ Voor 8% gewijzigd door Repi3 op 30-11-2012 09:12 ]

Verwijderd

het enige wat je normaal insteld op een range extender is je netwerk en je beveiligingssleutel.
Vervolgens hoort dat ding niet meer te doen dan het signaal oppikken, versterken en doorsturen.

Zoals in de review staat komt er iets achter de SSID, bij mijn weten kun je bij een extender de SSID niet handmatig instellen

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 17:27
Als je toch de boel bedraad aansluit kun je net zo goed een wireless router kopen.
Die kun je ook instellen als access point.
Het is iets meer werk maar je hebt meer mogelijkheden
Neem dan bijvoorbeeld de veel gebruikte pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
ik denk dat een apart SSID juist een voordeel is. Als je dat niet doet laat je het aan je compu over welk AP hij kiest. En hij kiest met liefde het zwakke signaal en houdt dat vast. Met een 2e SSID heb je controle over welk accesspoint je ipad/smartphone/computer pakt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Tarquin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:21:
ik denk dat een apart SSID juist een voordeel is. Als je dat niet doet laat je het aan je compu over welk AP hij kiest. En hij kiest met liefde het zwakke signaal en houdt dat vast. Met een 2e SSID heb je controle over welk accesspoint je ipad/smartphone/computer pakt.
Mmmm...ik zou toch echt voor gelijke SSID gaan (met gelijke beveiliging en verschillende kanalen) zodat de clients het zelf uit kunnen zoeken...

En neem dan bijvoorbeeld wat brambo123 zegt en configureer deze als AccessPoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik kan de boel niet bedraad aansluiten, in de keuken is er geen LAN aansluiten, maar ik wil zeker een AP met LAN aansluiting aan, zodat ik mijn televisie (die enkel LAN geeft en geen wlan) kan op de AP aansluiten...

Als je nu dezelfde SSID geeft, zelfde WW en kanaal, is dat niet de ideale combinatie?
Blijft het netwerk hetzelfde, moet je niet switchen en heb je toch veel groter bereik?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 17:27
Kanaal moet anders, client moet hierdoor switchen van ene naar andere AP.
Anders werkt het niet namelijk.
Maar door het zelfde ssid en ww te gebruiken pakt die het sterkste signaal.
Pagina: 1