Wijziging User Review - DaLuca Fable

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Nav de beoordeling die Fable heeft geschreven over mij als verkoper van een HTC Sensation zou ik graag bij deze een protest willen indienen tegen deze review.

Hieronder mijn reactie op de zijn beoordeling

Na met deze ''tweaker'' een overeenkomst te hebben gemaakt
ER IS NOOIT EEN OVEREENKOMST GEWEEST

zou ik vrijdag de mobiel komen ophalen en betalen
VRIJDAG WAS VOORGESTELD DOOR FABLE. WAS DUS NOG NIET ZEKER. DAARBIJ ZOU HIJ KOMEN KIJKEN. PRIMA, MAAR VOOR MIJ GEEN ZEKERHEID TOT VERKOOP.

Maar nu wil het zo zijn dat hij, mij dus de dag voordat ik hem op wilde halen de mobiel al aan een ander heeft verkocht omdat die 25 euro meer gaf dan ik.
NAV BOVENSTAANDE LOGISCH OMDAT ER HELEMAAL NIETS WAS AFGESPROKEN! DE KOPER VAN MIJN TOESTEL HEEFT DAARBIJ DRIECT EEN HOGER BEDRAG OVERGEMAAKT DAN WAT FABLE WILDE BETALEN.

In mijn ogen dus een waardeloos iemand om afspraken mee te maken.
ZEKER NIET. IK HEB HEM NETJES OP DE HOOGTE GESTELD VAN HET FEIT. MIJN OVERIGE REVIEWS ZEGGEN WAT ANDERS

Boevnstaande is bij hem bekend, maar tot op heden niets anders vernomen als verwijten.

Ik hoop niet dat het een welles-nietes spelletje gaat worden. Ik vind deze beoordeling overlopen van frustratie. Dat vind ik niet netjes van deze tweaker.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nadat ik een mailtje had gedaan met mijn bod kreeg ik dit terug via de mail.

Hallo fable,

Sorry voor de late reactie.

Voor 175 Europa mag je hem komen ophalen.
Ik ben morgen de hele dag thuis tot 17u. Komt het je dan goed uit?

Gr,
Teun

Dit is voor mij een overeenkomst dat ik hem kan gaan halen voor 175 euro.

Als het in de ogen van anderen niet zo is dan moeten ze de feedback maar veranderen, je blijft bij mij iig op de blacklist staan.

En het loopt niet over van frustratie, dit is gewoon geen manier van doen, je zit hier niet op MP.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 30-11-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
vergeet niet de rest van de mail hier neer te zetten fable.....

Jij kon niet wanneer ik kon en andersom. daarnaast was het niet zeker of de de koop wilde doorzetten... je wilde in eerste instantie komen kijken. Dus voor mij geen zekerheid.

Daarnaast is het schrijven van een beoordeling niet alleen om iemand te "straffen".
Voldoet aan beschrijving? weet je niet
Communicatie? perfect in mijn ogen; je heb het alleen niet gekregen.
Aflevering? weet je ook niet...

Kortom een waardeloze beoordeling!

[ Voor 95% gewijzigd door DaLuca op 30-11-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DaLuca schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:50:
Nav de beoordeling die Fable heeft geschreven over mij als verkoper van een HTC Sensation zou ik graag bij deze een protest willen indienen tegen deze review.

Hieronder mijn reactie op de zijn beoordeling

Na met deze ''tweaker'' een overeenkomst te hebben gemaakt
ER IS NOOIT EEN OVEREENKOMST GEWEEST

zou ik vrijdag de mobiel komen ophalen en betalen
VRIJDAG WAS VOORGESTELD DOOR FABLE. WAS DUS NOG NIET ZEKER. DAARBIJ ZOU HIJ KOMEN KIJKEN. PRIMA, MAAR VOOR MIJ GEEN ZEKERHEID TOT VERKOOP.

Maar nu wil het zo zijn dat hij, mij dus de dag voordat ik hem op wilde halen de mobiel al aan een ander heeft verkocht omdat die 25 euro meer gaf dan ik.
NAV BOVENSTAANDE LOGISCH OMDAT ER HELEMAAL NIETS WAS AFGESPROKEN! DE KOPER VAN MIJN TOESTEL HEEFT DAARBIJ DRIECT EEN HOGER BEDRAG OVERGEMAAKT DAN WAT FABLE WILDE BETALEN.

In mijn ogen dus een waardeloos iemand om afspraken mee te maken.
ZEKER NIET. IK HEB HEM NETJES OP DE HOOGTE GESTELD VAN HET FEIT. MIJN OVERIGE REVIEWS ZEGGEN WAT ANDERS

Boevnstaande is bij hem bekend, maar tot op heden niets anders vernomen als verwijten.

Ik hoop niet dat het een welles-nietes spelletje gaat worden. Ik vind deze beoordeling overlopen van frustratie. Dat vind ik niet netjes van deze tweaker.
rest van de mail

IK: Dat gaat niet lukken overdags, donderdag zou ik wel kunnen om half 9 in de ochtend of na 6 uur

HIJ:En vrijdag in de ochtend?

waar woon/werk je... (stad?) misschien rijd ik er langs richting mijn werk. Misschien wordt het dan wat makkelijker ;-)

IK:Ik woon in rheden, maar vrijdag ochtend kan ik hem wel ophalen

HIJ: Beste Marcel,

Aangezien ik gisteren een persoon aan de lijn kreeg die direct 200 euro overmaakte voor mijn toestel heb ik hem verkocht aan diegene.

Sorry voor de late reactie. Het ging erg snel.

Desalniettemin wens ik je veel succes in je zoektocht en hopelijk tot de volgende keer.

Mvg,

IK: Beetje aparte manier van zakendoen, volgens mij was het geen veiling en hadden we een deal.
Maar veel plezier van je 25 euro extra.

Groeten Marcel

HIJ: Volgens mij hadden we nog geen deal. Er os niet betaald en niet geleverd. Daarnaast ook geen akkoord van ons beiden

Misschien raar maar volkomen terecht naar mijn mening

Gr,
Teun

IK: In je eerste mail zeg je dat ik hem voor 175 euro mag komen halen, dat is volgens mij een deal.
Maar ik vind het wel best zo.

Groeten Marcel

Dit zijn ook mijn laatste woorden die ik hieraan besteed, ik hoop alleen wel dat tweakers de feedback laat staat zodat anderen ook weten dat er slecht te handelen is met deze ''tweaker''.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 30-11-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Kortom geen afspraak!

bekijk ook even mijn gewijzigde bericht hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:03
Modbreak:Lees de sticky even door voor wat betreft hoe dit soort topics werken aub

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-11-2012 11:14 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
LuPo... volgens mij mag jij niet regeren op dit soort topics...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-11-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Is wat er nu gepost is de volledige mailwisseling, letterlijk? Het is namelijk nogal onhandig een beeld te krijgen als niet de volledige informatie beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-11-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
volgens mij is het verhaal nu wel compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
<knip>

[ Voor 96% gewijzigd door StevenK op 30-11-2012 11:47 . Reden: iets met forumregels. oeps. ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dit is de eerste mail die ik via tweakers heb gestuurd.

Dit is een kopie van de email die je via Tweakers verstuurd hebt:

Beste DaLuca,

Onderstaand bericht is een reactie op 'Uitstekende HTC Sensation Zwart' (V&A aangeboden: Uitstekende HTC Sensation Zwart). Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door Fable verstuurd op 27-11-2012 @ 18:16 vanaf IP: 62.163.73.161.

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

----------

Voor 175 euro kom ik hem straks nog ophalen.

----------

Met vriendelijke groet,
Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga mee in de inmiddels verwijderde conclusie van de jurist ;)

Koper doet een bod:
Voor 175 euro kom ik hem straks nog ophalen.
De verkoper accepteert het aanbod:
Voor 175 Europa mag je hem komen ophalen.
Ik ben morgen de hele dag thuis tot 17u. Komt het je dan goed uit?
Er komt daarmee een overeenkomst tot stand. Het feit dat enkele details over de levering nog niet duidelijk zijn doet daar niets aan af. Ook blijkt nergens uit dat koper een voorbehoud uit.

Dit beeld wordt versterkt door de koper:
Ik woon in rheden, maar vrijdag ochtend kan ik hem wel ophalen
Per saldo is voor de wet gewoon een overeenkomst tot stand gekomen. Of betaling al dan niet heeft plaatsgevonden is daarvoor niet relevant - dat is immers een voorwaarde van de uitvoering van de overeenkomst, niet voor het tot stand komen. Koper kan daarmee in principe zelfs alsnog levering afdwingen, of schade verhalen voor meerkosten bij het aanschaffen van een gelijkwaardig product die veroorzaakt zijn door verzaken door verkoper.

Ook al is het voor de reviews geen voorwaarde dat alles wettelijk duidelijk is, is dat hier gezien de door beiden bevestigde communicatie wel behoorlijk het geval. Gezien verkoper in gebreke is, zou zijn review verwijderd worden, maar die is sowieso al niet geplaatst. Reden tot verwijderen van de door koper geplaatste review is er niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-11-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
DaLuca schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:57:

Daarnaast is het schrijven van een beoordeling niet alleen om iemand te "straffen".
Voldoet aan beschrijving? weet je niet
Communicatie? perfect in mijn ogen; je heb het alleen niet gekregen.
Aflevering? weet je ook niet...
Even los van de conclusie. Ik leg me overal bij neer, maar zou wel graag deze opmerking nogmaals onder de aandacht willen brengen. Lijkt mij niet het doel van een beoordeling aangezien er geen transactie is geweest...
Een DM of mail naar mij met zijn mening was meer dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je? Er is behalve voor communicatie ook helemaal geen score gegeven in de review.

Het onjuist interpreteren of er een overeenkomst en het vervolgens ergens anders wegzetten lijkt mij een typisch voorbeeld van een communicatieprobleem?

Dat jij gaat voor een iets hoger bod terwijl je al een overeenkomst hebt lopen lijkt me ook typisch iets wat van belang is voor de beeldvorming die je wil als je mogelijk met iemand zaken gaat doen omdat je er dan rekening mee kan houden en dan duidelijker kan zijn in je benadering? En om heel eerlijk te zijn; ik zou het als potentiële koper ook graag weten of ik mogelijk nog kan verwachten dat het ineens ergens anders is verkocht terwijl ik een overeenkomst heb. De mensen die mijn 'opvoedkundige kant' kennen weten dat als je het bij mij had geflikt, je ook daadwerkelijk een vordering aan je broek had gekregen. Dan mag je je handjes nog dichtknijpen als het bij een review op één onderdeel blijft.

Een negatieve review kan iedereen overkomen, omdat soms gewoon iets misgaat buiten je macht, of omdat je de communicatie anders interpreteert, of een ander beeld hebt van hoe de wet in elkaar steekt. Het is iets in een totaalbeeld uiteindelijk. Op 100 reviews geen enkele negatieve is bijvoorbeeld iets wat mij vreemd over zou komen, omdat het statistisch onwaarschijnlijk is dat er op 100 transacties niets misgaat.

Een transactie vereisen zou nogal raar zijn. Dan kan je geld opstrijken, nooit leveren, en dan claimen dat de transactie nooit is afgerond. Of de hele site bij elkaar vloeken en na 3 weken moeizaam overleg zeggen dat je er toch vanaf ziet om vervolgens te claimen dat er geen review geplaatst had mogen worden.
Waar het om gaat is een concrete ervaring minimaal gestoeld op het toewerken naar een transactie, en dat die ervaring redelijkerwijs tot een einde is gekomen, en daar is hier sprake van.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-11-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Inhoudelijk ben ik het niet met je eens, maar dan wordt het een andere discussie.

Ik stel voor om er een eind aan te breien... Prima zo. (Los van mijn ongewijzigde gevoel over de kort-door-de-bocht-beoordeling)

Slot erop en snel verder!

Desalniettemin Fable wens ik je toch nog een goede zoektocht toe richting een sensation (meen ik) echt prima toestelletjes met een grote community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, er was een overeenkomst die hoogstwaarschijnlijk zelfs via rechtsmiddelen zou kunnen worden afgedwongen, en dat is toevallig voor zijn edit bevestigd door een advocaat. Ik weet niet wat je nog concreter als ervaring wil zien waar een review prima op zijn plek is.

Maar goed, wel sportief dat je geen wrok koestert jegens Fable.

Doen we deze maar op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.