Hallo allemaal,
Vandaag wou ik een spel installeren, maar toch de download speed gecapped houden.
Want als ik Origin zijn gang laat gaan, slipt hij de hele verbinding dicht door maximaal te downloaden waardoor ik dus verder niks meer kan doen.
Zodoende kwam ik dus uit bij het programmatje NetLimiter, hierin stel ik mooi in dat Origin nog maar 80% van de snelheid kan gebruiken, echter zie ik iets heel vreemds staan.
Onder "Unrelated" zag ik een hele berg verbindingen, die op allerlei poorten verbinding maakten met mijn pc.
Niks vreemds, totdat ik Whois deed op dat IP, kwam namelijk: 25.186.97.97
Daar staat bij
netname: UK-MOD-19850128
descr: DINSA, Ministry of Defence
country: GB
Elke keer als ik probeer een poort dicht te gooien, opent er weer een andere.
Nu ben ik natuurlijk in paniek, want wat de fuck zitten hun nu constant in mijn computer te doen?
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het gevoel door hun in de gaten gehouden te worden is wel heel erg onplezierig.
Ook komt er wel eens het IP 193.0.6.135 tussen, welke dus gewhoisd word op naam van:
RIPE Network Coordination Centre
Kan ik hier iets tegen doen?
Contact opnemen met hun lijkt me.. vreemd, want wat moet ik zeggen/vragen?
En is dit legaal?
Screenshots:

Vandaag wou ik een spel installeren, maar toch de download speed gecapped houden.
Want als ik Origin zijn gang laat gaan, slipt hij de hele verbinding dicht door maximaal te downloaden waardoor ik dus verder niks meer kan doen.
Zodoende kwam ik dus uit bij het programmatje NetLimiter, hierin stel ik mooi in dat Origin nog maar 80% van de snelheid kan gebruiken, echter zie ik iets heel vreemds staan.
Onder "Unrelated" zag ik een hele berg verbindingen, die op allerlei poorten verbinding maakten met mijn pc.
Niks vreemds, totdat ik Whois deed op dat IP, kwam namelijk: 25.186.97.97
Daar staat bij
netname: UK-MOD-19850128
descr: DINSA, Ministry of Defence
country: GB
Elke keer als ik probeer een poort dicht te gooien, opent er weer een andere.
Nu ben ik natuurlijk in paniek, want wat de fuck zitten hun nu constant in mijn computer te doen?
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het gevoel door hun in de gaten gehouden te worden is wel heel erg onplezierig.
Ook komt er wel eens het IP 193.0.6.135 tussen, welke dus gewhoisd word op naam van:
RIPE Network Coordination Centre
Kan ik hier iets tegen doen?
Contact opnemen met hun lijkt me.. vreemd, want wat moet ik zeggen/vragen?
En is dit legaal?
Screenshots: