Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC maakt constant verbinding met UK Ministry of Defence

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag wou ik een spel installeren, maar toch de download speed gecapped houden.
Want als ik Origin zijn gang laat gaan, slipt hij de hele verbinding dicht door maximaal te downloaden waardoor ik dus verder niks meer kan doen.

Zodoende kwam ik dus uit bij het programmatje NetLimiter, hierin stel ik mooi in dat Origin nog maar 80% van de snelheid kan gebruiken, echter zie ik iets heel vreemds staan.

Onder "Unrelated" zag ik een hele berg verbindingen, die op allerlei poorten verbinding maakten met mijn pc.
Niks vreemds, totdat ik Whois deed op dat IP, kwam namelijk: 25.186.97.97
Daar staat bij
netname: UK-MOD-19850128
descr: DINSA, Ministry of Defence
country: GB

Elke keer als ik probeer een poort dicht te gooien, opent er weer een andere.

Nu ben ik natuurlijk in paniek, want wat de fuck zitten hun nu constant in mijn computer te doen?
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het gevoel door hun in de gaten gehouden te worden is wel heel erg onplezierig.

Ook komt er wel eens het IP 193.0.6.135 tussen, welke dus gewhoisd word op naam van:
RIPE Network Coordination Centre

Kan ik hier iets tegen doen?
Contact opnemen met hun lijkt me.. vreemd, want wat moet ik zeggen/vragen?
En is dit legaal?

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/9156/test2im.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img62/5751/test1iv.jpg

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is jouw computer niet diegene die probeert binnen te komen op dat IP adres? Probeer eens wat scanners op je PC los te laten.
Dat lijkt me namelijk aannemelijker dan dat zij proberen bij jou binnen te komen..

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zou wat scanners op jouw pc loslaten! Spam/bot/malware of virus! Kijk of er wat gevonden kan worden op jouw pc.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, van buiten naar binnen poorten openzetten lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ik acht de kans groter dat je pc wordt misbruikt voor aanvallen etc, botje denk ik.
Scannen die hap, met tools van iverse aanbieders

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Spybot, Anti-Malware, AVG en Microsofts virus/malware programma gescanned.
En helemaal niks gevonden.

Misschien tijd om gewoon Windows er opnieuw op te zetten?
Ik schrok me al een hoedje.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
tja als je windows herinstalled dan ben je er zeker vanaf. is alleen even wat werk. heb je mbam al geprobeerd?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die port 57621 (alleen te zien in je screenshot) lijkt een p2p-port te zijn van Spotify. Ik denk dat je een p2p-verbinding hebt met een werknemer bij (V.K.-) defensie, of dat deze dat wil.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Sendy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:25:
Die port 57621 (alleen te zien in je screenshot) lijkt een p2p-port te zijn van Spotify. Ik denk dat je een p2p-verbinding hebt met een werknemer bij (V.K.-) defensie, of dat deze dat wil.
haha dat lijk me wel grappig. iemand op ministerie die lekker spotify aan het streamen is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je weet dat je ook kan zien welk proces/thread die connecties opent?
Bijvoorbeeld met Resource Monitor (built-in Win6/7/8) of met andere, 3rd party tools zoals ProcMon of ProcExplorer (sysinternals) of WireShark.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
CMD open als administrator en netstat -b zou ook moeten werken toch?

Even kijken dan welk proces erbij staat ^^

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heel 25.0.0.0/8 bestaat niet op het internet. Je draait waarschijnlijk een of andere tunnelservice die gebruik maakt van dat subnet. (Hamachi om precies te zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 09-12-2012 01:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1