[Windows 8] Video problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:22
In alle windows 8 apps
*uitzending gemist
*skype app
*camera app
*video app

Heb ik zwart scherm/geen beeld. Geluid doet het gewoon

VLC (bureablad versie) en Skype (bureablad versie/win7) doet video het zonder enig probleem?
Verder heeft camera problemen met het vinden van mijn ingebouwde webcam

Ik heb een sony vaio laptop met een HD5650 als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!

Ik heb heel wat gezocht maar enige wat ik online kan vinden is mensen die problemen hebben met zwart scherm na opstarten maar niks gevonden over zwart scherm problemen met video

[ Voor 18% gewijzigd door P-Nut op 30-11-2012 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
ARGHHH

ik denk te weten wat het probleem is echter kan ik het niet oplossen.... ik wil graag hardware versnelling/acceleration uitzetten echter kan ik het niet doen onder windows 8 (rechter muisknop op desktop kan is het niet beschikbaar/vindbaar) en zelfde geldt voor catalyst control center.. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het "probleem" is gewoon de vido driver naar ik aanneem, zijn deze geupdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:05:
het "probleem" is gewoon de vido driver naar ik aanneem, zijn deze geupdatet?
Jep ge-update 12.6 om Catalyst Control Center te fixen toen deed het beeld het niet... vervolgens naar 12.10 en toen deed het beeld het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Het is een groot drama windows met ATI videokaart HD5650.....

1ste probleem is de over/under zwarte border... Normaal zou dit geen probleem zijn echter doet catalyst controlcenter het niet met windows 8....

Hoe los ik dit op.... nou door alle drivers te verwijderen en bij configuratiescherm install manager van Ati alle software te deleten. Om catalyst center werkend te krijgen moet ik ook gebruik "driver sweeper" en ATI display drivers te verwijderen. (ik heb ook register schoongeveegd met CCcleaner)

Restart vervolgens 12.8 installeren om Catalyst control werkend te krijgen... 12.10 werkt niet 12.6 ook niet.... alleen 12.8 zorgt voor een werkende catalyst control center! En eindelijk kan ik overscan/underscan slider fixen... omdat deze voorheen niet toegankelijk.... en nu kan ik geen hardware acceleratie uitschakelen.... windows 7 kon je dit doet bij bureablad schermresolutie geavanceerd probleemoplossing en daar hardware acceleratie uitswitchen....

Als ik alles delete en bij apparaatbeheer drivers verwijder en upnp beeldscherm doet mn video het apps het wel alleen werkt te de rest niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met ati/amd. Of afwachten tot stabiele drivers uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 08:23
Ik heb hetzelfde als de TS, maar dan met een GTS250. Blijkbaar is het dus niet AMD gerelateerd.

Ik had het soms op windows 7 ook, maar dan sporadisch bij flash video. Oude driver terug installeren hielp toen en dat was ook het advies van nvidea. Nu op 8 ook die oude driver geinstalleerd en dat gaat vaak goed maar bij de uitzendng gemist app gaat de boel op zwart. Beeld komt ook niet terug net als op 7 na 10 minuten.

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Ik heb inmiddels het probleem 'opgelost' echter heb ik ouder Catalyst Control Center geinstalleerd door Drivesweeper en CC-Cleaner te gebruiken alleen de display driver naderhand te deinstalleren bij apparaat beheer en bij software herstellen/verwijderen alleen de display driver te deinstalleren. Vervolgens 10.8 mobility display driver te installeren! (Jep 10.8 alles ervoor en daarna lijkt niet te werken..... believe me i've tried a shitload)

Het blijkt btw een veelvoorkomend probleem te zijn bij VPC-E Vaio serie. Ik heb zelf uiteindelijk het probleem opgelost

http://www.eightforums.co...ndows-media-player-2.html

http://answers.microsoft....d3-42e3-8875-d6e072c3d825

http://answers.microsoft....ac-4a92-a15d-9868f016d185

http://www.neowin.net/for...indows-8-release-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed te horen!
Pagina: 1