Hallo Tweakers,
In mijn huidige huis situatie heb ik problemen met het Wi-Fi signaal.
Ik heb bijna geen Wi-Fi bereik op de verschillende verdiepingen.
Dit wil ik oplossen door op elke verdieping minimaal 1 router te plaatsen. (kabels zijn aanwezig)
Deze routers Wil ik gebruiken als acces point. Ik wil geen acces points kopen zodat ik eventueel in de toekomst de routers voor andere fucnties kan gebruiken.
Het idee is om het netwerk als volgt te maken: (klikbaar)

De afbeelding is gebaseerd op de "howdo van HyperBart: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Alle routers hebben het zelfde SSID, PW en een ander Wi-Fi Channel.
De DHCP server is op de 'routers as acces point' uitgeschakeld.
- Budget is max E100 per router / accespoint.
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de verschillende routers als accespoint.
ik heb namelijk ergens gelezen dat een TP link router dit niet vanuit de stock firmware ondersteund.
De gevonden routers die waarschijnlijk voldoen:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
In mijn huidige huis situatie heb ik problemen met het Wi-Fi signaal.
Ik heb bijna geen Wi-Fi bereik op de verschillende verdiepingen.
Dit wil ik oplossen door op elke verdieping minimaal 1 router te plaatsen. (kabels zijn aanwezig)
Deze routers Wil ik gebruiken als acces point. Ik wil geen acces points kopen zodat ik eventueel in de toekomst de routers voor andere fucnties kan gebruiken.
Het idee is om het netwerk als volgt te maken: (klikbaar)

De afbeelding is gebaseerd op de "howdo van HyperBart: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Alle routers hebben het zelfde SSID, PW en een ander Wi-Fi Channel.
De DHCP server is op de 'routers as acces point' uitgeschakeld.
- Budget is max E100 per router / accespoint.
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de verschillende routers als accespoint.
ik heb namelijk ergens gelezen dat een TP link router dit niet vanuit de stock firmware ondersteund.
De gevonden routers die waarschijnlijk voldoen:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs