GA-F2A75M-HD2 met 8-pins op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Ik kocht recent een GA-F2A75M-HD2 moederbordje, voor die nieuwe AMD APU's. Zonder het te weten heeft dit moederbord blijkbaar een 8-pin 12V aansluiting nodig, mede voor het aansturen van de interne grafische kaart. Nu is dit een heel low-end systeempje maar ik lijk geen voeding te kunnen vinden met een 4+4 of 8-pins 12V connector.

Kan ik een omvormer gebruiken of moet toch een andere voeding zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

4+4 pins 12v is volgens mij al een tijdje een standaard, ik ken weinig moderne voedingen die dat niet leveren...

Ik gok dat elke psu in de pricewatch het wel heeft.

Ik denk dat je een andere voeding moet zoeken, ik denk dat omvormers niet goed gaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

AppliArt schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:14:
Ik kocht recent een GA-F2A75M-HD2 moederbordje, voor die nieuwe AMD APU's. Zonder het te weten heeft dit moederbord blijkbaar een 8-pin 12V aansluiting nodig, mede voor het aansturen van de interne grafische kaart. Nu is dit een heel low-end systeempje maar ik lijk geen voeding te kunnen vinden met een 4+4 of 8-pins 12V connector.

Kan ik een omvormer gebruiken of moet toch een andere voeding zoeken?
Heeft dat moederbord echt een 8 pin aansluiting nodig? Vooral met een low end systeem lukt het met de 4 pin aansluiting vaak ook prima.
Met andere woorden: heb je het al geprobeerd met de 4 pin aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 21:06
Een FM1 Asrock A75-HVS met een A8-3850K (geloof ik) bordje van een vriend bootte gewoon van een hele oude voeding, met een 20-pin ATX stekker en een 4-pin voor de processor, waar die ook een 8-pin aansluiting had.

Ons bordje, een FM2 bordje van MSI met een A6-5600K, komt zonder de 8-pin aansluiting, ookal heeft de voeding het wel.

Ga er dus maar vanuit dat het gewoon werkt. Sommige fabrikanten hebben de aansluiting op het moederbord, en sommigen niet. Dat betekent dus dat het niet echt noodzakelijk is, en dat goed ontworpen moederborden prima zonder kunnen.

Heb je trouwens al in de handleiding gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Systeem doet het nu, m'n vader was degene die zei dat het niet ging, na het bellen van de klantendienst van Alternate die er niets beter op wisten om het stuk om te laten wisselen. :')

Maar het werk in ieder geval nu.