Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 2.1 set om aan te sluiten op de Apple TV in de woonkamer. Hij is voornamelijk voor muziek (standaard radio muziek/Dubstep/DnB/Reggae) waarin een stevige bas wel fijn zou zijn en er zullen zo nu en dan films op worden gekeken. M'n budget ligt rond de €170 en ik vroeg me af of ik er dan goed aan doe om voor een budget home-cinema te gaan of dat ik beter naar een 2.1 set zoals de Logitech Z-2300/Z-623 kan kijken? Ik ben namelijk tevreden met 't geluid van de Z-5500 op m'n kamer maar pc speakers staan niet al te elegant in een woonkamer. :P

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 01-12-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus in de pricewatch gekeken met de volgende instellingen:
http://tweakers.net/categ...2QVrWRoYGCipAOiTJVia2trAQ

Ik krijg een lijst met speakers maar nergens staan reviews. Als je 2 van die boxen hebt zonder subwoofer, zijn die zelf dan genoeg voorzienend in de bas? Of zijn die uberhaubt niet bedoeld voor bas zware genres maar voor een neutrale weergave over de hele range? Moet daar dan nog een versterker bij of kan je ze via 3.5mm aansluiten?

Op internet staan ook een buy-guides oid ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De meeste speakers die in je lijstje staan, zijn enkele speakers, dus moet je er 2 hebben, + een versterker. Let daar dus wel op.

Als je met 2.0 tevreden zou zijn, zou je de audioengine 5+ kunnen overwegen. Dit zijn actieve speakers, dus geen losse versterker vereist. ik heb de 5 (zonder de +, voorloper) en ik luister er metal mee, en geloof me er komt veel mooi geluid.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 256912 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:01:
Als je 2 van die boxen hebt zonder subwoofer, zijn die zelf dan genoeg voorzienend in de bas?
Ligt maar net aan welke speakers je koopt. Over het algemeen gaan kleinere speakers wat minder laag dan vloerstaanders omdat ze de kast en dus het volume missen om laag (en druk) op te kunnen bouwen. Let wel dat zuilen niet meteen zaligmakend zijn. Genoeg zuilen die qua laag niet zo heel denderend zijn, maar in het algemeen dus wel. Kan je overigens aflezen aan het bereik van de speaker. Ik ben echter van mening dat er voor elke speaker een passende subwoofer is. Al zal je voor het echte filmlaag sowieso voor een subwoofer moeten gaan.

Maar in jouw budget zou ik eerder genoegen nemen met 2.0 en dan een versterker of een actieve 2.0-set. Voor 170 euro ga je geen set vinden met fatsoenlijke subwoofer erbij namelijk. Al is een Z-5500 HiFi-gezien ook een lachertje en aangezien je daar ook tevreden mee bent... Je kan ook op marktplaats een paar leuke speakers kopen met relatief grote woofers en een versterker er bij. Red je makkelijk binnen je budget en denk dat het qua sound ook wel iets is wat gaat passen.

Tevens een schopje richting CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat ook te twijfelen of ie wel in 'Audio en HiFi' thuis paste of naar aankoop adviezen moest, want echt hifi is 't natuurlijk niet. Ik ben ook maar een 19-jarige student dus verwacht geen €2000 set op m'n kamer. Een Z-5500 voldoet op dit moment prima. :P

Ik heb van de week nog eens even rond zitten kijken maar m'n opties zijn vrij gelimiteerd. De Apple TV heeft een optische uitgang, dus zo'n aansluiting moet wel aanwezig zijn en dan kom je al weer snel op een versterker uit. Vervolgens ben ik de Edifier S530D (€240) en S730D (€370) tegengekomen. Qua uiterlijk vind ik ze er goed uitzien, ze hebben aparte tweeters voor highs en mids, ze hebben een ingebouwde ''versterker'' met een aansluiting voor coax en optisch en er zit een afstandsbediening bij.

Ik neig toch wel naar deze sets toe aangezien 't gewoon compleet is en aan m'n eisen voldoet. Ik twijfel alleen of de S730D z'n meerwaarde in prijs ook waard is of dat een S530D al voldoende zal zijn. :/