I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen
Aan vervangen zit ik nog lang niet te denken hoe dat makkelijk zou moeten. Tegenwoordig kunnen fans ong 40000 uur mee dus dat duurt wel ff
[ Voor 34% gewijzigd door beun92 op 29-11-2012 23:52 ]
I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen
ik zou die 100mms vervangen door 120mms, maar dat heeft denk ik vooral te maken met het feit dat het gewoon makkelijker aan te komen is. 92mm is ook een vrij standaard maat, en met 4 van die dingen moet je toch zat airflow kunnen maken. Je kunt natuurlijk ook gewoon 1 200mm fan pakken ofzobeun92 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:47:
@terw_dan, Alle fans of alleen de 10cm ? Die zouden miss wel naar 12 kunnen maar dan word het minimaal 1cm breder en hoger. Liever kleiner.
Aan vervangen zit ik nog lang niet te denken hoe dat makkelijk zou moeten. Tegenwoordig kunnen fans ong 40000 uur mee dus dat duurt wel ff
Valt heel erg mee hoor, zeker met de bult fans die hij in z'n tekening heeft staanVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:51:
MDF houd dat niet de warmte super goed vast?
Een heel ander dingetje.In de ronde gaten voor de fans wil ik een ronde (regen) buis doen met daar panty stof overheen. Dit zodat de gaten minder zichtbaar worden als ik de kast zwart heb. Om de gaten zoveel mogelijk zwart te laten lijken heb ik denk ik een best wel dikke panty nodig. Zal dat wel genoeg lucht doorlaten of moet ik echt een behoorlijk dunne nemen?
Waarom verf je dat dan niet ook zwart?beun92 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:17:
Oke, als jij het zegt geloof ik het wel.
Een heel ander dingetje.In de ronde gaten voor de fans wil ik een ronde (regen) buis doen met daar panty stof overheen. Dit zodat de gaten minder zichtbaar worden als ik de kast zwart heb. Om de gaten zoveel mogelijk zwart te laten lijken heb ik denk ik een best wel dikke panty nodig. Zal dat wel genoeg lucht doorlaten of moet ik echt een behoorlijk dunne nemen?
Lijkt mij de beste oplossing
omdat ik denk dat als je een kous strak zet en die vervolgens gaat spuiten of met de verfroller erover denk ik dat de lucht er helemaal niet meer door heen komt omdat het 1 dikke plak word. de verf maakt ook de kous stijf denk ik dus als je er maar een klein beetje op duwt kan het eraf springen. denk ikMdehoog schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:22:
[...]
Waarom verf je dat dan niet ook zwart?
Lijkt mij de beste oplossing
Ik zou daarom gewoon zwarte panties gebruiken als stoffilter (of evt andere filters pakken, al is dat dan wel wat duurder).
Wat ook goed werkt is speakerdoek, en is in verschillende kleuren verkrijgbaarTERW_DAN schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:31:
Ja dat spul verven gaat inderdaad niet lekker.
Ik zou daarom gewoon zwarte panties gebruiken als stoffilter (of evt andere filters pakken, al is dat dan wel wat duurder).
oke, maar dat is denk ik vrij prijzig, vergeleken met panty's.kroegtijger schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:38:
Wat ook goed werkt is speakerdoek, en is in verschillende kleuren verkrijgbaar
ik zat ff verder te lezen en kwam deze tegen. dit zette me aan het denken. wat is makkelijker om te gebruiken, plexiglas of mdf?
ik denk dat plexiglas ook een stuk prijziger is en wat minder sterk maar het heeft wel weer een hele leuke uitstraling. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en niet zoals ik alleen tijdens handvaardigheid op het vmbo?
Ik bedoelde eigenlijk de pvc buis zwart maken.beun92 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:49:
[...]
omdat ik denk dat als je een kous strak zet en die vervolgens gaat spuiten of met de verfroller erover denk ik dat de lucht er helemaal niet meer door heen komt omdat het 1 dikke plak word. de verf maakt ook de kous stijf denk ik dus als je er maar een klein beetje op duwt kan het eraf springen. denk ik
En dan sowieso een zwarte panty pakken
Plexiglas is wel wat lastiger te bewerken dan MDF, maar het is op zich wel te doen als je geduld hebt en voorzichtig te werk gaat, dan is de kans dat het breekt niet zo groot.beun92 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:51:
[...]
oke, maar dat is denk ik vrij prijzig, vergeleken met panty's.
ik zat ff verder te lezen en kwam deze tegen. dit zette me aan het denken. wat is makkelijker om te gebruiken, plexiglas of mdf?
ik denk dat plexiglas ook een stuk prijziger is en wat minder sterk maar het heeft wel weer een hele leuke uitstraling. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en niet zoals ik alleen tijdens handvaardigheid op het vmbo?
Je kunt het natuurlijk ook combineren met MDF, of andere materialen.
Kun je niet gewoon een mini-ITX kastje kopen in plaats van met 80mm fans (

[/nontweakersmode]
*rent
ik denk dat het lawaai nog wel zal meevallen. ze hoeven tenslotte lang niet altijd voluit draaien en geluid staat altijd hard aan. ook ga ik niet voor de aller goedkoopste denk ik.FastFred schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:12:
[nontweakersmode]
Kun je niet gewoon een mini-ITX kastje kopen in plaats van met 80mm fans () en MDF te gaan zitten prutsen? Dat wordt een lawaaierige janboel in die kast
[/nontweakersmode]
*rent
de reden dat ik niet voor een m-itx kast ga staat in me eerste post.
ik wil graag me V8 houden of voor watercooling gaan.
ik ben er niet zo zeker van om me i5 cool te houden met zo'n stock cooler. en vind het gewoon totaal neit mooi.
de enige kast wat gemaakt is voor een m-itx kast met genoeg ruimte is de BitFenix Prodigy. en ik vind dat ding echt enorm lelijk (sorrie voor de mensen die zo'n kast hebben).
oke, combineren is mischien ook wel heel leuk ja en praktisch. aangezien ik nog met probleem zat om bij de binnenkant van de kast te komen. als ik gewoon een verwijderbare plexiglasplaat op de bovenkant doe en die op een manier makkelijk kan verwijderen kan ik beide zijkanten gebruiken voor data opslag en kan de plank van de voeding ook in de zijwanden steunen.TERW_DAN schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:47:
[...]
Plexiglas is wel wat lastiger te bewerken dan MDF, maar het is op zich wel te doen als je geduld hebt en voorzichtig te werk gaat, dan is de kans dat het breekt niet zo groot.
Je kunt het natuurlijk ook combineren met MDF, of andere materialen.
goede stof om over na te denken
Anyhow watercooling is wel aan te raden dan kan het geheel ook een stuk platter kan het geheel bijvoorbeeld inplaats van 30CM hoog terug gebracht worden tot 15CM hoog.
Radiatoren zijn er in alle vormen en maten maar een super kleine kan natuurlijk nooit zoveel afvoeren dus je zou bijvoorbeeld of een lange 360 rad aan de zijkant kunnen doen en lekker dik.
Dat zou al overkill zijn voor jou componenten.
Wat je ook kan doen past beter in die sketchup een dikke 240 rad achterin doen.
haha, heb verbeterd,maarten12100 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:28:
Ik denk dat je 2 TB hdd bedoeld
Anyhow watercooling is wel aan te raden dan kan het geheel ook een stuk platter kan het geheel bijvoorbeeld inplaats van 30CM hoog terug gebracht worden tot 15CM hoog.
Radiatoren zijn er in alle vormen en maten maar een super kleine kan natuurlijk nooit zoveel afvoeren dus je zou bijvoorbeeld of een lange 360 rad aan de zijkant kunnen doen en lekker dik.
Dat zou al overkill zijn voor jou componenten.
Wat je ook kan doen past beter in die sketchup een dikke 240 rad achterin doen.
ik wil de voorkant wel 4 kant houden. ik ga na het weekend beginnen met nieuwe tekening.
als ik voor water koeling ga neem ik gewoon een kant en klaar systeem. vooral vanwege de kosten.
de grote wijzigingen hierin zullen zijn:
*geen mdf, maar plaat metaal
*geen 4x10cm fans maar 1x20cm
*aanpassingen aan de form
*misschien water koeling(h60 of h80)
*voorkant plexiglas
nu zit ik nog met het punt om in de kast te kunnen komen.
ik zat te denken aan een plexiglas die je eruit kan schuiven maar ik ben bang dat dit heel snel gaat krassen. hier moet ik nog even naar kijken of het word een metalen bovenkant die je eraf kan schuiven.
ik ga nog ff in het weekend verder kijken naar (goede) ideeen
Mijn doel van dit project is om te kijken wat ik kan. Meer kennis opdoen en dan steeds extremer gaan modden. Ook wil ik mijn pc echt van mij maken. Ik had eerst een cm elite 430. Leuke kast voor beginners en huis, tuin en keuken pcs maar niks voor mij. Nu heb ik een cm 690. Op zich qua bouw een super kast alleen is het gewoon echt extreme groot en zijn er in nederland nog 3000 mensen met die kast.
Ik beschik nu niet over zoveel geld dat ik ff 300€ uit geef alleen maar om een kleinere kast
Dat word geen probleem denk ik. Die man is al meer dan 30 jaar lasser. Ik ken geen persoon die zo goed z'n werk verstaat dan hem. Daarom had ik het hem ook gevraagd.maarten12100 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:51:
Laten lassen is wel het mooist voor een custom case alleen het word wel heel veel polijstwerk om de naden goed te krijgen
weet iemand mischien een website waar alle standaard maten op staan?
voor bijv. op welke posititie de schoefjes moeten komen enz?
ik heb een corsair h50 gekocht en vergeleken met mijn coolermaster preseert hij hetzelfde (in push-pull iig).
ook had ik een tekening gemaakt met een metalen kast.

dit was iets te veel werk om even tussendoor te doen.
wel goed om te horen dat hij eerlijk is
met deze info ben ik verder gegaan met v3
dit is tot nu toe het resultaat.

de lasser gaat voor mij een plaat maken voor het moederbord die aan de zijwanden hangt
de ik plaats onder het moederbord 2ssd's in raid0 en 1 3,5inch hdd voor data. deze hangen weer aan het MB plaat over de kop.
ik doe voorin een 20cm fan en de lucht gaat alleen via de voeding en de waterkoeling radiator eruit.
de voorkant en bovenkant wil ik het liefst uit 1 geheel hebben. hierbij zit ik alleen nog met het probleem dat ik niet het apparatuur heb om plexiglas zo strak te buigen en ik niet weet of ik op stage een metalen plaat zo kan krjg inc de gate voor de fans.
ik hoor graag jullie mening over deze tekening