[windows 8] inloggen op extranet

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Sinds ik windows 8 heb loop ik tegen een nogal vreemd probleem aan: ik kan niet meer inloggen op het extranet van mijn werk. Zowel in Google Chrome als in Internet Explorer 10 werken de inloggegevens niet meer. Nu vermoed ik dat het iets te maken heeft met gewijzigde internetinstellingen; in Internet Explorer staat er namelijk ineens onder de inloggegevens een domein: MIJNNAAM. Kortom ik vermoed dat hij me probeert in te loggen met onjuiste domeingegevens.

Het vreemde is dat ik dat in IE10 niet kan wijzigen en in de internet instellingen van windows 8 zelf staat helemaal geen domein ingesteld (alleen de werkgroep WORKGROUP). Kortom het is mij een beetje een raadsel hoe ik het zaakje werkend krijg. Iemand een idee?

Ik word er namelijk een beetje moet van om steeds op mijn smartphone in te loggen omdat die browser niet moeilijk doet :+

youtube.com/@hisrep

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Extranet logons - maar ook domain logons - altijd het logon domain opgeven.

Bij gebrek aan opgegeven NTLM logon domain zal elke Windows versie sinds 6.0 (ja, Vista) daar het local domain voor opgeven, oftewel de machinenaam bij een workgroup PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Punt is dat ik in de browsers helemaal niks in kán geven. In IE10 staat het domein MIJNNAAM onderin het inlogscherm naast het wachtwoord/gebruikersnaam maar kan ik hem niet wijzigen, in Chrome wordt hij zelfs niet weergegeven. In windows 7, mac os x en dus zelfs mijn windows phone 7.5 device is het een kwestie van gebruikersnaam/wachtwoord invullen en gaan met de banaan.

In windows 8 wil dat ineens niet meer. Waarom?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
"domain/inlognaam" invullen bij de inlognaam werkt ook niet? of anders "inlognaam@domain"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Caelorum schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:49:
"domain/inlognaam" invullen bij de inlognaam werkt ook niet? of anders "inlognaam@domain"?
Domain\inlognaam bedoel je ;).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik lees ook iets over het feit dat de browser NTLM authenticatie moet ondersteunen. Dit heeft Google Chrome niet, maar IE9 wel. Vraag is of IE10 dit heeft? Zo nee dan is dat de reden dat het niet werkt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ja, maar dan komt dus het default logon domain (kan ook je lokale PC account database zijn) mee.
Dus als je op een niet-eigen 'domain' in moet loggen, altijd meegeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
DeNachtwacht schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:40:
Ik lees ook iets over het feit dat de browser NTLM authenticatie moet ondersteunen. Dit heeft Google Chrome niet
Jawel hoor

Zowel bij Chrome als bij IE is het van belang dat je de domeinnaam opgeeft, of dat je inlogt met de UPN.

Dat wil zeggen dat, als je username Alex is en je domain Henksoft, je bij het inloggen als gebruikersnaam HENKSOFT\Alex gebruikt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:23:
[...]

Jawel hoor

Zowel bij Chrome als bij IE is het van belang dat je de domeinnaam opgeeft, of dat je inlogt met de UPN.

Dat wil zeggen dat, als je username Alex is en je domain Henksoft, je bij het inloggen als gebruikersnaam HENKSOFT\Alex gebruikt.
Dat wist ik al; het probleem is dus dat ik deze bij chrome niet kan zien, en bij IE10 wel kan zien maar dit is slechts een tekst die ik niet kan aanpassen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Op het moment dat je in het veld "Gebruikersnaam" de domeinnaam invult gevolgd door een backslash past IE het automatisch aan. Bij Chrome zie je het inderdaad niet veranderen, maar het wordt wel meegestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/eFk/s-775377fb05d8

[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 01-12-2012 00:01 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:52:
Op het moment dat je in het veld "Gebruikersnaam" de domeinnaam invult gevolgd door een backslash past IE het automatisch aan. Bij Chrome zie je het inderdaad niet veranderen, maar het wordt wel meegestuurd.

[afbeelding]
Kijk, dat is hem :) danku!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
woops ^^
Pagina: 1