Probleem draadloos internet verschillende opstellingen

Pagina: 1
Acties:

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12 23:42
Een zwager van mij heeft een probleem waar we niet uitkomen...
  • Hij heeft internet van Ziggo met als modem de Motorola SBV5120E
  • Hij heeft 3 laptops: Lenovo Ideapad Z580 (i7 uitvoering), Dell Latitude E6420 en een Fujitsu Siemens V3515WL1 Amilo Pro (mondvol...)
  • Hij heeft zelf Linksys WRT120N router en een Linksys WRT54GC router (te leen van mij)
Het probleem:
De Lenovo en de Dell hebben zeer wisselende internetprestaties ongeacht de router, varierend van 0.9 down tot 11.1 down.. :(
Daarentegen hebben we dat probleem bij de Fujitsu niet.

Ik heb daarom alle laptops bedraad geprobeerd en daarbij waren de internetsnelheden nagenoeg elke keer gelijk (slechts zeer kleine wisselingen). Dit heb ik bij allebei de routers gedaan en ook bedraad aangesloten zonder router, dus rechtstreeks op de modem. :?

De routers heb ik allebei naar de laatste firmware geupdated en ook de drivers van de laptops zijn up-to-date.

Ik heb werkelijk geen idee waar het probleem kan liggen en ik wil dus vragen of jullie een mogelijke oplossing kunnen bedenken... _/-\o_

Ik hoor het graag!

• potterkop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 09:55
Belangrijk om te weten is of de wireless connecties wisselende sterkte hebben t.o.v. de Router. Soms is de verbinding 100% maar soms ook maar de helft. Kan je daar iets over zeggen ?

• BvZwolle
potterkop schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:01:
Belangrijk om te weten is of de wireless connecties wisselende sterkte hebben t.o.v. de Router. Soms is de verbinding 100% maar soms ook maar de helft. Kan je daar iets over zeggen ?
Als je het hebt over de signaalsterkte die de laptops aangeven, kan ik je vertellen dat die stabiel op volle bak staat. Als je iets anders bedoelt, moet je me dat even uitleggen... :?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zitten er veel andere draadloze netwerken in de buurt? Zou je eens met (bijvoorbeeld) inSSIDer kunnen kijken? Heb je al getest met verschillende kanalen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BvZwolle
lier schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:54:
Zitten er veel andere draadloze netwerken in de buurt? Zou je eens met (bijvoorbeeld) inSSIDer kunnen kijken? Heb je al getest met verschillende kanalen?
Ja, best veel draadloze netwerken in de wijk. Maar hoe kan het dan dat die oude laptop van Fujitsu daar geen hinder van ondervindt? Kanalen switchen kan in de router zelf?

• BvZwolle
Niemand? :?

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Mogelijk heeft de laptop van Fujitsu een andere chipset welke beter werkt.
Wifi signaal werkt als een radio station. Als je dus ergens bent waar het signaal slecht is of een piet piraat aan het zenden is op dezelfde frequentie, is het mogelijk dat je met de ene radio de zender wel goed ontvangt en de andere niet. Dit is afhankelijk van de antenne en de chipset.

Als je dicht bij de router staat heb je dan ook lage snelheden?

Kanalen kan je veranderen in de router.
Kijk even in de handleiding van de desbetreffende router.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Installeer eens inSSIDer op alle laptops en vergelijk de signaalsterkte (in dB). Post ook eens welke netwerkkaart elke laptop bevat en kijk je kanalen eens na (ook daar geeft inSSIDer een goede indicatie van).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BvZwolle
Yarno schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:29:

Als je dicht bij de router staat heb je dan ook lage snelheden?
Ja, heb het geprobeerd met de routers op 20 cm afstand van de laptops.. 8)7

• BvZwolle
Petervanakelyen schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:26:
Installeer eens inSSIDer op alle laptops en vergelijk de signaalsterkte (in dB). Post ook eens welke netwerkkaart elke laptop bevat en kijk je kanalen eens na (ook daar geeft inSSIDer een goede indicatie van).
Fujitsu: VIA VT6103L Ethernet card

Dell: DW1530 Wireless-N half-mini card en Intel 82579LN Gigabit Netwerk Conection

Lenovo: Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

Veel (ongeveer 10) draadloze netwerken in de omgeving; veel op kanaal 6 (net als mijn zwager) en na die op kanaal 8 (de enige in de buurt) te hebben gezet helaas geen verandering...

Signaalsterkte varieert tussen -50 en -59dB (niet slecht volgens mij) :/
Pagina: 1