[Aankoopadvies] Toetsenbord gezocht, wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:38
Hey mensen, kunnen jullie mij helpen bij het zoeken van een nieuw toetsenbord? :) Waarom? Ik heb behoefte aan iets nieuws. Het toetsenbord wat ik nu heb (Logitech Corded Internet Keyboard) is ongeveer 10 jaar oud. Het is nog steeds een prima ding wat mij betreft maar de drivers ervan (iTouch) draaien niet onder Windows 7 dus functioneren de media knoppen niet naar behoren. De kleur staat me ook niet meer aan. Ik wil graag iets beters, van deze eeuw, het is tijd voor verandering.

Wensen voor het nieuwe toetsenbord:

- Polsondersteuning over de gehele breedte van het tobo is een must voor mij.
- Toetsen: Zo stil mogelijk, liefst gewoon rubber domes (geen mechanisch tobo, tenzij deze super stil is).
- Dedicated media knoppen (play/pause, stop, prev/next track, volume/mute zijn iig een vereiste).
- Geen macroknoppen aan de linkerzijde omdat ik daar graag mijn hand rust (zie G110 als voorbeeld).
- Bedrading (USB) is een must, geen wireless, geen latency of batterij gezeur.
- Numpad: Onmisbaar.
- Uiterlijk: Het mag wat sober/zakelijk/eenvoudig zijn, geen felle kleuren of een heel lomp ontwerp. Zwart moet de overheersende kleur zijn.
- Doel: Typen is de hoofdzaak, ik speel best af en toe wel een FPS/RPG maar dat is op casual niveau.
- Budget: Feitelijk niet echt van toepassing maar boven de 80 euro word ik wel super kritisch.
- Backlighting is niet nodig maar mag eventueel wel.
- LCD display is niet nodig maar mag eventueel wel als het niet te lomp is.
- Extra USB poort is niet belangrijk maar mag eventueel wel.

Als ik nog een onderwerp mis in het lijstje dan hoor ik het graag van jullie.

Reeds gezien en beoordeeld:

Hier volgt dan een lijstje met toetsenborden welke ik al heb bekeken, met daarbij mijn bevindingen:

Corsair Vengeance K60 (International English)
Op zich een goede optie, maar het is mechanisch (=herrie) en het biedt geen polsondersteuning over de gehele breedte (alleen bij WASD).

Corsair Vengeance K90 (International English)
Heel leuk toetsenbord, maar de macro toetsen zitten mij in de weg en het heeft mechanische toetsen.

Gigabyte K8100
Beetje kitscherig. De toetsen hebben ook verschillende tegendruk (gericht op gamers) dus het is misschien niet de beste kandidaat als allround tobo. Deze is eventueel nog wel in de race bij gebrek aan beter maar hij spreekt me dus niet heel erg aan.

Gigabyte Osmium
Kitscherig, mechanisch, geen dedicated media knoppen.

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)
Dit was een hele goede kandidaat geweest als het niet die G-toetsen aan de linkerzijde had.

Logitech G510 Gaming Keyboard
Zie G110.

Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard
Zie G110 + het is een mechanisch toetsenbord en het heeft een ontzettend lelijke oranje rand bij de G-toetsen.

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)
Zie G110 + wat een foeilelijk LCD scherm! Overpriced, overkill voor wat ik zoek.

Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)
Theoretisch gezien best een redelijke kandidaat, maar het toetsenbord spreekt me totaal niet aan. Het is lelijk, en het heeft geen dedicated media toetsen (althans niet volledig).

Microsoft Digital Media Keyboard 3000
Ik ben bang dat de polssteun niet groot genoeg is, en de "ergonomisch" gevormde layout typt ook lastig volgens een aantal reviews die ik zag. Dit is verder wat betreft functionaliteit en design misschien wel één van de betere opties in mijn lijst.

Razer Arctosa Silver Edition
Ik hoor vaak dat Razer poppenspul maakt, slechte kwaliteit. Veel toetsen die blijven hangen, backlights die kapot gaan etc. Verder lijkt het me wat betreft functionaliteit wel een goede kandidaat te zijn.

Roccat Isku
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken, het merk komt een beetje kinderachtig over en het design is daarom ook een beetje :F ;( . Met zo'n lelijk logo op de polssteun en een aantal andere kitscherige design keuzes. Het lijkt wel aardig te voldoen aan mijn eisen, afgezien van de knoppen aan de linkerzijde, maar mijn hart gaat er sowieso niet sneller van kloppen.

Excuses voor de lange OP maar ik denk dat met meer informatie het voor jullie ook makkelijker is om mij te helpen. Ik hoor graag van jullie of er nog opties zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien. Liefst zou ik bij bekende merken blijven waarvan ik weet dat ze kwaliteit leveren (Microsoft, Logitech) maar ik sta open voor allerlei suggesties. Roept u maar :) Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Slight schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:59:
Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)
Theoretisch gezien best een redelijke kandidaat, maar het toetsenbord spreekt me totaal niet aan. Het is lelijk, en het heeft geen dedicated media toetsen (althans niet volledig).
Dat is de enige waar ik ervaring mee heb, vandaar dat ik daar op reageer ;). In de logitech setpoint software kan je het standaard gedrag van de functietoetsen instellen (zie ook deze pagina). Dit geldt vast ook voor de andere logitech toetsenborden. Zijn in dat geval de media keys dedicated genoeg?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
In principe wel denk ik, ik zou wel kunnen wennen aan het gebruik van FN toetsen. Ik zie dat het volume wel gewoon dedicated knoppen heeft dus daar ben ik al blij mee. Ben je wel tevreden over de polssteun? Die ik nu heb die varieert tussen 6 en 9cm (ronding) en mijn pols rust ongeveer bij de 4-6cm. Ik denk dat ik deze wel eerst in de winkel zou moeten testen om te zien of het fijn typt. De toetsen lijken me namelijk erg laag te zijn en ik weet niet hoeveel feedback je daar van krijgt. Is het een soort van laptop gevoel als daar op typt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie, uitgebreide topicstart :)
- maar is lezen echt zo moeilijk :?

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OH-> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Ik heb het gelezen maar ik dacht dat toetsenborden bij overige hardware hoorden aangezien het niet echt om een component gaat maar randapparatuur. Onder het kopje van overige hardware staat namelijk ook "Corsair, Thermaltake, Razer, Steelseries, Vengeance, Zowie" in de omschrijving, wat mij doet denken aan toetsenborden en andere randapparatuur. Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Slight schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:30:
Ben je wel tevreden over de polssteun? Die ik nu heb die varieert tussen 6 en 9cm (ronding) en mijn pols rust ongeveer bij de 4-6cm. Ik denk dat ik deze wel eerst in de winkel zou moeten testen om te zien of het fijn typt. De toetsen lijken me namelijk erg laag te zijn en ik weet niet hoeveel feedback je daar van krijgt. Is het een soort van laptop gevoel als daar op typt?
De polssteun zit nog in de doos denk ik :Y) Ik vind lage toetsen geen probleem en ik heb het toetsenbord altijd helemaal plat liggen. De toetsen liggen wel iets hoger dan dat de toetsen op mijn laptop (Dell 13z) liggen. Persoonlijk vind ik het een erg prettig toetsenbord maar ik heb ook mensen gesproken die het helemaal niets vinden. Ik zou er gewoon eens 1 proberen te vinden in een winkel zodat je het even kunt proberen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Ik vind het fijn dat je even mee denkt, mijn mening van het toetsenbord is nu iets genuanceerder vergeleken met voorheen dus ik neem hem zeker mee in de overweging. Ik ga kijken of ik hem ergens live kan testen. Mocht je nog een ander toetsenbord zien dat voldoet aan mijn wensen dan hoor ik het graag. Thanks!
Pagina: 1