Primaire harde schijf veranderd in dynamische schijf

Pagina: 1
Acties:

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 20:50
Beste medetweakers,

Ik draai momenteel een dual-boot tussen windows 8 release preview en windows 7 pro.
Ik heb deze beiden op een eigen partitie op een harde schijf staan, en heb deze harde schijf per ongelijk veranderd in een dynamische schijf... De enige manier waarop mijn pc nu op start is doordat er iets mis gaat bij het booten van win8 (stond als standaard) en ik daardoor via alternatief os windows 7 kan opstarten. Op zich is dit alles niet zo'n probleem, ware het niet dat Ik m'n windows 7 wilde upgraden naar windows 8 en een tweede os er naast wilde gaan draaien.
Heeft iemand enig idee over hoe ik mijn installatie kan behouden en niet meer met zo'n geklungel op hoef te starten?

Bij voorbaat dank!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
http://technet.microsoft....c776315%28v=ws.10%29.aspx

Kort gezegd: Backup je data, delete de volumes, terugzetten naar basic disk, backup terugzetten.

Die backup kan waarschijnlijk ook wel met dd of clonezilla of ghost of net wat, maar het gaat een riskante en tijdrovende business worden ben ik bang :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• the_nature
Oké dit had ik ook bedacht en gevonden (sorry dat ik dat niet gemeld had), Maar dan weet ik dus wat me komend weekend te doen staat. Wordt weer een feestje :')

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je pakt een disk editor en verandert de bitmask weer naar een basic disk.

http://mypkb.wordpress.co...mic-disks-to-basic-disks/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
alt-92 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:47:
Of je pakt een disk editor en verandert de bitmask weer naar een basic disk.

http://mypkb.wordpress.co...mic-disks-to-basic-disks/
Dit is niet helemaal zo gelopen als gehoopt, heb de tutorial van microsoft waar naar verwezen werd gebruikt. En toen deed m'n pc niks meer. Ik heb nu dus uitgevonden dat dit kwam doordat ik meerdere partities draaide op de schijf. Ik heb er een extra schijf naast geprikt, daar windows geïnstalleerd en van daaruit de schijf weer in originele toestand gebracht. Toen alle gegevens overgepompt en ben nu bezig met een nieuwe installatie van windows op de eerst onbruikbaar gemaakte schijf... stomme ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarom dus eerst backups maken als je met schijven bezig gaat op zo'n manier.

Voor mensen die adviseren om backup te maken met dd of Ghost om die na het terugbrengen van de schijf van dynamisch naar normaal, dat gaat niet werken. Of het boot niet, of de schijf wordt weer dynamisch (of het restoren weigerde gewoon, weet even niet meer). Been there, done that.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
Het hele idee erachter was dat ik dus geen backup zou hoeven doen. Nu toch gedaan en de lange weg genomen. Het werkt allemaal weer, maar shortcuts nemen met meerdere partities op een schijf gaat dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Shortcuts nemen met data zonder een backup te hebben is nooit logisch :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1