Vraagje over sunny usenet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 93983

Topicstarter
Hallo

Ben sinds vandaag lid bij sunny usenet omdat ik graag dingen wil downloaden over SSL, maar begrijp eigenlijk niet goed hoe ik nu gebruik kan maken van hun servers. Hoe kan ik files gaan downloaden? Ik maak gebruik van grabit en heb mijn account gegevens ingevoerd. Als ik op "full update groups" klik dan gebeurd er niets. Ik kan wel nog steeds dingen downloaden van nzbmatrix met SSL maar mijn snelheid gaat niet hoger dan 2,4mb. Terwijl ik met mijn ziggo abo 7mb haal. Ik hoop dat iemand me kan helpen. B.v.d

Ik heb net sabnzbd nog geprobeerd maar ook hier haal ik maar 2,5mb. Ik krijg bij sunny 10 verbindingen en die heb ik allemaal in gebruik. Ik begrijp er niets van.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93983 op 29-11-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Welk abo neem je dan af van Sunny?

En nieuwsgroepen updaten? Zou je dat nog wel willen? Misschien bij kleine groepen.
Ik heb al vele jaren geen groep geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Lees dit maar eens door, miss heb je er wat aan: http://www.binaries4all.nl/
En idd wil je de volle snelheid uit je verbinding halen (Er van uitgaande dt je 7MB/s bedoelt en niet 7mb/s..) dan moet je de sunny 60 pakket nemen.

Aangezien je zegt dat je 10 verbindingen hebt, heb je het sunny 30 of lager pakket. Daarmee kan je maximaal met iets van 3,5 MB/s downloaden.

[ Voor 37% gewijzigd door gebruikershaes op 30-11-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93983

Topicstarter
Ik heb inderdaad het sunny 20 pakket maar omdat er 20Mbps bij stond ging ik ervan uit dat ik met 20 mb per seconde kon downloaden. Na emailen met de klantenservice ben ik erachter gekomen dat 2,5mb inderdaad het snelst is met dit pakket dus alles is gewoon in orde.

Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe het downloaden via nieuwsgroepen nou eigenlijk werkt. Ik download al jaren via nieuwsgroepen maar heb nog nooit gebruik gemaakt van zo'n betaalde usenet. Moet ik nu gewoon nieuwsgroepen hetzelfde gebruiken als ik altijd heb gedaan? En dan bedoel ik gebruik maken van nzbmatrix en andere nzb search engines om zo de files te vinden? Ik dacht dat ik files kon gaan downloaden van sunny usenet servers.. Zoals ik al zei er gebeurd niets als ik "full update groups" kies dus moet ik gebruik maken van andere nzb search sites maar dat is toch niet de bedoeling denk ik? Ik begrijp er niets meer van :) Bedankt voor het reageren!

Op binaries4all ben ik ook geweest maar het heeft me niets geholpen. Er staat veel informatie op maar niet de info die ik nodig heb. Of ik kijk er gewoon langs ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Oh nee je krijgt idd geen lijst van sunny waar je dan uit kunt downloaden oid. Je moet het gewoon zo blijven doen zoals je nu ook doet. Via nzbmatrix, nzbindex of spotplanet ed. het nzb bestandje dlen en dan de rest binnenhalen.

Het verschil met betaalde en gratis variant van usenet accounts is dat mits je het goede pakket heb je hogere download snelheden haalt en de retentie velen malen hoger is. Waarbij je bij gratis varianten bijv. geen bestanden kunt downloaden die ouder zijn dan 30 dagen kan dat met betaalde diensten wel tot zo een 900 dagen oid.