Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Persoonsgegevens / Website domein naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Sinds een aantal maanden hobby ik met websites. Ik heb inmiddels 3 websites waarvan 1 website een .info domein is.

Het (probleem) is als volgt:
Als ik op dit domein zoek bij whois.domaintools dan vindt ik op die site al mijn persoonsgegevens van 06-nummer tot mijn woon en e-mail adres.

Mijn vraag komt dit door het .info domein want mijn .nl domeinen geven deze gegevens niet weer.
Kan ik hier nog iets aan doen want ik vindt het persoonlijk iets teveel informatie over mij zelf.

Bedankt

Met vriendelijke groet,

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 18:36
Het zou heel goed kunnen. .nl domeinen worden beheerd door het SIDN, .info domeinen worden beheerd door Afilias.

Het SIDN heeft niet zo lang geleden de persoonsgegevens geanonimiseerd, hiervoor waren al deze gegevens dus ook over een .nl beschikbaar voor iedereen.

Of je er iets aan kunt doen is nog maar de vraag, ik verwacht het niet omdat de bschikbaarheid van deze informatie inherent is aan een .info adres. Wat je nog wel kan doen is bij jouw registrar (degene bij wie je jouw domeinen beheerd) kijken of de daar de whois informatie kunt wijzigen/verwijderen.

Verwijderd

whois.domaintools.com heeft enkel toegang tot .info / .com daarom geven zij die info weer.

SIDN geeft geen gegevens aan hun maar via SIDN website zijn jouw 06,adres,naam ook gewoon te zien.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Je kan (bij zo'n beetje alle hostingproviders / domeinregistreerders) aan geven dat je domeinnamen anoniem wil later registreren. Wat er dan gebeurd is dat de gegevens van de partij waar jij je domeinnamen afneemt overal komt te staan.

Dus even een mailtje sturen naar je domeinregistreerder met de vraag of ze je domeinnamen anoniem willen vastleggen, dan betaal je waarschijnlijk eenmalig een beetje en maandelijks soms een extraatje maar is alles wel "verstopt"

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Houd dan wel rekening met mogelijke problemen bij een conflict of faillissement van de registrar. Het is dan namelijk wel lastig om aan te tonen dat jij de domeinnaamhouder bent.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:46:
SIDN geeft geen gegevens aan hun maar via SIDN website zijn jouw 06,adres,naam ook gewoon te zien.
Nee, zoals GertjanO al aangaf is die informatie alleen nog voor Deelnemers Categorie I toegankelijk. Een 'normale' whois query laat alleen de houdernaam, diens e-mailadres en registrar zien.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Pagina: 1