ubuntu 12.10 drivers

Pagina: 1
Acties:

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:26
hallo,

ik heb vandaag ubuntu 12.10 op men laptop gezet. alles werkt perfect behalve mijn grafische kaart.
het is een ati mobility radeon hd 5000.

Weet er iemand hoe ik de drivers voor deze kaart perfect kan instaleren?
of weet er iemand een distro waarbij men grafische kaart wel perfect zal werken?
alvast bedankt op voohand

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heb je al geprobeerd om de drivers te installeren?
Want er is genoeg documentatie over te vinden. Als op Google zoek naar "ubuntu amd radeon" vind ik verschillende bronnen, waarvan https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI er erg uitspringt.

Bovendien zit er in Ubuntu volgens mij een grafische helper die het installeren van extra binary hardware drivers makkelijk maakt. Is daar geen icoon van te vinden bovenin de balk of ergens in de menu's?
Volgens mij heet dat beestje "Hardware Drivers" en doet hij vrijwel alles automatisch, jij hoeft enkel aan te geven dat hij zijn ding moet gaan doen en de licentie van AMD te accepteren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:26
Ultraman schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:31:
Wat heb je al geprobeerd om de drivers te installeren?
Want er is genoeg documentatie over te vinden. Als op Google zoek naar "ubuntu amd radeon" vind ik verschillende bronnen, waarvan https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI er erg uitspringt.

Bovendien zit er in Ubuntu volgens mij een grafische helper die het installeren van extra binary hardware drivers makkelijk maakt. Is daar geen icoon van te vinden bovenin de balk of ergens in de menu's?
Volgens mij heet dat beestje "Hardware Drivers" en doet hij vrijwel alles automatisch, jij hoeft enkel aan te geven dat hij zijn ding moet gaan doen en de licentie van AMD te accepteren.
dat heb ik al geprobeer via ubuntu zelf maar toen starte men ubuntu op zonder menubalk enkel maar men bureaubladachtergrond

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom voldoet de standaard open source ati/radeon driver niet? Heb je ook gekeken welke versie van de fglrx werd geïnstalleerd? Misschien handig om even verder te googlen om de laatste versie te installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate