Met de komst van de (Sandisk) Eye-Fi kaarten is 't nu mogelijk om foto's van je DSLR naar je iPad te sturen en 't leek me wel leuk om hier wat relevante apps te bespreken. Ik ben van plan m'n pa een D3200 te geven en ik zou graag van tevoren al 't 1 en ander voorbereid hebben zodat 't op vakantie werkt.
Ik ben de volgende apps tegengekomen:
-Eye-Fi's eigen app €0
foto's verschijnen automatisch in de app zodat je ze fullscreen kan bekijken
-ShutterSnitch €15
zo ongeveer hetzelfde als de Eye-Fi app, de toegevoegde waarde is me eerlijk gezegd niet duidelijk
-OnOne DSLR Remote Control €22
live view, tethered shooting, iso/shutter/aperature instellen, eigenlijk alles wat een fotograaf zou willen maar je hebt er wel een computer voor nodig
-Trigger Happy €0
verbindt dmv een 3.5mm kabel, geeft de optie om op 'afstand' foto's te maken en heeft interval instellingen (mooi voor als je een timelapse wil maken)
-Photosmith €18
raten/taggen/keywording en synced de foto's vervolgens met Lightroom
Ik ben eigenlijk opzoek naar een remote control app zoals die van OnOne die werkt zonder computer, maar naar mijn weet bestaat zo'n app nog niet (ivm de firmware van de camera's zelf). Ik ben benieuwd wat jullie van deze apps vinden, wat voor apps jullie zelf gebruiken en wat nou echte aanraders zijn.
Ik ben de volgende apps tegengekomen:
-Eye-Fi's eigen app €0
foto's verschijnen automatisch in de app zodat je ze fullscreen kan bekijken
-ShutterSnitch €15
zo ongeveer hetzelfde als de Eye-Fi app, de toegevoegde waarde is me eerlijk gezegd niet duidelijk
-OnOne DSLR Remote Control €22
live view, tethered shooting, iso/shutter/aperature instellen, eigenlijk alles wat een fotograaf zou willen maar je hebt er wel een computer voor nodig
-Trigger Happy €0
verbindt dmv een 3.5mm kabel, geeft de optie om op 'afstand' foto's te maken en heeft interval instellingen (mooi voor als je een timelapse wil maken)
-Photosmith €18
raten/taggen/keywording en synced de foto's vervolgens met Lightroom
Ik ben eigenlijk opzoek naar een remote control app zoals die van OnOne die werkt zonder computer, maar naar mijn weet bestaat zo'n app nog niet (ivm de firmware van de camera's zelf). Ik ben benieuwd wat jullie van deze apps vinden, wat voor apps jullie zelf gebruiken en wat nou echte aanraders zijn.