• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-02 22:22
Welbekend probleem, maar mijn Google resultaten geven aan dat het scherm eigenlijk zou moeten werken.

Ik heb dus sinds vandaag een scherm erbij en ik hoop vandaag of morgen nog een scherm binnen te hebben, die ik alle 3 met elkaar samen wil laten werken. Nu las ik dat het scherm wat ik gekocht heb (Acer p191w) op 60 hertz moet staan, deze stond dus op 59, nu op 60, maar werkt nog steeds niet. Het hoofd scherm is een Acer p223w.

Als ik een screenshot maak is deze wel 2 schermen breed. Videokaart is een GTX650 Ti van Asus.

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/7786/59762062.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef om te beginnen eens volledige specs - wat is native resolutie van het tweede scherm, welke inputs accepteert het?

En staat het wel ingesteld op de input waar je het mee voedt?

Oslik blyat! Oslik!

• Streskip
i7 3770k, Sabertooth Z77, GTX650 Ti
Hij geeft automatisch 1440x900 aan en er staat bij; (ingebouwd). Aansluiting is VGA en volgens mij accepteert het alleen VGA. Hij zit ook op de VGA aansluiting op de kaart en bij instellingen, onder aansluiting staat ook VGA.

Ik heb overigens alle resoluties al uitgeprobeerd.

edit; Native is trouwens 1440x900 op 75hz maar ik kom niet verder dan 60hz op die resolutie. Ga ik lager kan het weer wel maar dan krijg ik het zelfde bericht.

[ Voor 29% gewijzigd door Streskip op 29-11-2012 16:16 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je hem niet op native refresh aanstuurt is het vrij logisch dat hij niet goed reageert. Ws zijn de monitor drivers brak. Bij display settings op advanced klikken, daar bij monitor vinkje weghalen bij hide incompatible modes (oid).

Verder lijkt me erg raar dat een scherm anno 2012 alleen vga ondersteunt. Zeker dat er niet een DVI-aansluiting op zit? Sowieso wil je een digitaal paneel niet analoog aansturen...

Oslik blyat! Oslik!

• Streskip
dion_b schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:44:
Als je hem niet op native refresh aanstuurt is het vrij logisch dat hij niet goed reageert. Ws zijn de monitor drivers brak. Bij display settings op advanced klikken, daar bij monitor vinkje weghalen bij hide incompatible modes (oid).

Verder lijkt me erg raar dat een scherm anno 2012 alleen vga ondersteunt. Zeker dat er niet een DVI-aansluiting op zit? Sowieso wil je een digitaal paneel niet analoog aansturen...
Ook zonder het vinkje is het niet mogelijk om op die resolutie 75hz te draaien.

Dat beeldscherm is van 2008 ;) Ik gok er nu op dat de kabel kapot is, voor me gevoel moet hij het gewoon doen aangezien de computer het scherm wel erkent. Als de andere binnen is ben ik erg benieuwd wat die doet, als die het niet doet heb ik toch een lullig probleem..

Ook maar is VGA naar DVI kabel halen, kijken of dat verschil uit kan maken.

En anders heb ik 2 beeldschermen over :+

edit2: Apart. Ik deed de VGA kabel weer in de kaart, niks, reboot, er weer in, doet het. Ben benieuwd of die het blijft doen maar vind het maar apart :+

Ik zal nog wel even laten weten wat het 3e scherm doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Streskip op 30-11-2012 13:35 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VGA naar DVI heeft geen enkele zin, je zit gewoon dezelfde analoge lijnen uit DVI-I te trekken als VGA.

En scherm uit 2008 is nieuw, je had het in je topicstart over "Ik heb dus sinds vandaag een scherm erbij"

Oslik blyat! Oslik!

• Streskip
Klopt allebei. Sinds 'vandaag' een scherm (uit 2008) erbij.

[ Voor 61% gewijzigd door Streskip op 30-11-2012 21:16 ]

Pagina: 1