Blanko scherm door mogelijk een virus

Pagina: 1
Acties:

• javaq200
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik werk bij een IT winkel waar we ook virusen verwijderen,
Maar opmerkelijk is dat we deze week 3 windows 7 computers hebben binnen gekregen die opstarten met een blank scherm na de boot, scherm is zwart en je ziet alleen een cursor.

Verder kunnen we gewoon in veilige modus binnen komen en scannen op virusen (heel veel gevonden)

Mogelijk maak de virus windows zo kapot waardoor we helaas een nieuwe windows installatie erop moeten uitvoeren.

Zijn jullie dit ook tegengekomen?

[ Voor 14% gewijzigd door javaq200 op 29-11-2012 14:10 ]

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 21:10
Ik ben het wel vaker tegengekomen, met genoeg geduld zal uiteindelijk een scherm laden van het Politievirus/Buma Stemra virus. In de opstartlijst stond telkens een .exe met een onwillekeurige naam, op het moment dat ik die uitvinkte in de veilige modus kreeg ik weer normaal scherm. Je kan ook de shotgunmethode gebruiken: alles uitvinken in de opstartlijst, en dan krijg je als het goed is weer een normale desktopscherm te zien.

Anoniem: 16328

Welke virussen heb je gevonden dan want dan kun je uitvinden bij welk virus dit hoort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaq200
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
veel trojans met .exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
he wat grappig ik had precies dit probleem tijdje terug. Ik heb toendertijd in veilige modus opgestart en een aantal scanners losgelaten. Toen is het probleem uiteidenlijk verholpen. Ik geloof met een scan van mbam maar dat weet ik niet precies meer. Als je in veilige modus opstart zou je in ieder geval weer een desktop scherm moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Reset naar een paar dagen terug, dan nogmaals reboote in veilige modus en dan alle virussen eraf en troep programma's.

Msconfig aanpassen en klaar
Pagina: 1