Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

betrouwbaarheidsindex 2e hands auto?

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 11:05
Hoi,

Een collega wees me er net op dat er blijkbaar een of andere Duitse index/betrouwbaarheids lijst is waar te zien is hoe verschillende automerken en modellen in verschillende bouwjaren het doen kwa betrouwbaarheid, onderhoud etc. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar die lijst te vinden is? En of er ook een NL lijst is? Ik heb wel www.reliabilityindex.com gevonden maar die gaat alleen over nieuwe autos.

Reden dat ik het vraag is omdat mijn huidige auto nu wel érrug veel geld aan't kosten is, dus ben op zoek naar iets anders, tweedehands weliswaar.

https://freight.associates

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Ik gok dat je collega de ADAC lijsten bedoelt en ook daar gaat het om nieuwe auto's volgens mij.

Nee, merp!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past een stuk beter in VV..

Move HK>>VV

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
De ADAC heeft de Pannenstatistik, 2012 komt er denk ik binnenkort aan.

Dit gaat trouwens wel over redelijk jonge modellen, ik dacht 1-6 jaar oud maar het geeft in ieder geval een indicatie. En ze doen het al jaren dus voor oudere auto's kan je een indicatie krijgen door bij eerdere jaargangen te zoeken naar je gewenste model.

Edit: wel onthouden bij de ADAC, het gaat alleen op storingen waar de wegenwacht voor wordt gebeld. Dat elke 5.000 kilometer een distrubutieriem moet worden voor €1.000 zou hier dus geen invloed op hebben, net als een dagelijks defecte achterruitenwisser o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door Jiriki op 29-11-2012 14:18 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Daffie
@Jiriki, Bedankt, zo iets bedoelde ik inderdaad!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Jiriki schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:07:
De ADAC heeft de Pannenstatistik, 2012 komt er denk ik binnenkort aan.

Dit gaat trouwens wel over redelijk jonge modellen, ik dacht 1-6 jaar oud maar het geeft in ieder geval een indicatie. En ze doen het al jaren dus voor oudere auto's kan je een indicatie krijgen door bij eerdere jaargangen te zoeken naar je gewenste model.

Edit: wel onthouden bij de ADAC, het gaat alleen op storingen waar de wegenwacht voor wordt gebeld. Dat elke 5.000 kilometer een distrubutieriem moet worden voor €1.000 zou hier dus geen invloed op hebben, net als een dagelijks defecte achterruitenwisser o.i.d.
Weet jij zo of er in die test rekening wordt gehouden met het verkoopaantal van de auto's?
Ik ben niet zo best in statistiek, maar als er meer VW Golfs verkocht worden dan is de kans dat er een keer een panne heeft groter. Zo zou een auto dus als onbetrouwbaar uit de bus komen vanwege het totaal aantal x panne, maar als je dat af zou zetten tegen het aantal auto's van dat merk/model, dan kan dat dus heel erg meevallen.

• Daffie
Het klopt inderdaad dat er wat haken en ogen aan deze statistieken zitten (hoewel deze statistieken wel in samenwerking met de Duitse CBR (geen idee hoe dat heet) samengesteld worden). Maar het geeft in ieder geval een goed beeld.

Op andere websites lees ik wel veel over Japanse/Aziatische merken, dat die hoog aangeschreven staan. Op een engelse website stond de top 11 12 letterlijk alleen maar vol met Aziaten (Honda, Hyundai, Toyota, Mitshubishi, Lexus, Subaru, Mazda, Nissan). Zie: http://www.gizmag.com/the...ast-decade-in-order/5657/

edit: top 12 zelfs.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47
Die Duitse statistieken van de ADAC zijn niet echt heel betrouwbaar. Veel merken zoals BMW en Mercedes hebben hun eigen storingsdienst/wegenwachtservice. Daardoor zie je die merken veel minder in de ADAC lijsten terug, maar het wil niet zeggen dat ze minder vaak problemen hebben!

Catch a smile out there!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:55:
Die Duitse statistieken van de ADAC zijn niet echt heel betrouwbaar. Veel merken zoals BMW en Mercedes hebben hun eigen storingsdienst/wegenwachtservice. Daardoor zie je die merken veel minder in de ADAC lijsten terug, maar het wil niet zeggen dat ze minder vaak problemen hebben!
niet alleen dat, ooit eens de autobild gelezen?
hun thuismerk staat telkens weer op nummer 1 als het gaat om vergelijkingen.
VW,audi,BMW,Mercedes etc staan elke keer weer als top aangemerkt.

mijn opa die zelf duitser is ergert zich ook groen en geel daaraan
Pagina: 1