Kleinste ITX HTPC case met slim CD

Pagina: 1
Acties:

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 08:11
Titel vat het eigenlijk samen. Ik zoek de kleinst mogelijke ITX HTPC case met een slimline 5.25" slot voor een DVD of BR drive in te plaatsen, alsook plaats voor één 2.5" SSD te plaatsen.
Ik heb nu een antec ISK300, en eigenlijk is daar nog veel te veel ruimte in vrij, dan kan ik deze beter voor een ander projectje kopen.

Afmetingen zijn zeer moeilijk te vergelijken op de pricewatch, ze zijn ook niet altijd even goed ingevuld (H*B*D is niet overal conform etc) dus zoek ik enkele ervaringen.

Er komt een intel Celeron G530 of gelijkaardig in, met een low profile koeler (waarschijnlijk de kotozi: 40mm hoog) SSD en CD/DVD(/BR) drive.
Voeding is minder belangrijk, kan ik eventueel wel een pico PSU voor plaatsen.
Expansion slot is al helemaal niet nodig.

Belangrijk: hoogte - breedte - diepte :minst belangrijk
De prijs moet nu ook niet overdreven zijn, 2mm minder hoogte is me ook geen 50 euro meerprijs waard.

Tnx

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Is een Streacom FC5 Evo een optie? of is breedte / diepte belangrijker dan hoogte?
Je beschikt al over een van de kleinere cases; anders kom je al gauw uit bij Zotac-boxen of je moet zelf iets gaan fabriceren (wat mogelijk nog wel de beste oplossing is)

iRacing Profiel

• IceTeaGX
't is vooral de combo hoogte en breedte dat ik klein wil wil, en qua diepte heb ik ook niet veel nodig, maar daar heb ik wel meer speelruimte.
Die streacom gaat er wel een beetje zwaar over qua prijs.

Voor hetgeen ik wil, ga ik niet veel meer nodig hebben dan 18*18*7 schat ik. Echt net voldoende om alles op elkaar te stapelen.

Spijtig dat een ISK300 met voeding komt, De 65 is te klein, en de 150 is naar't schijnt vij inefficiënt.
Maar dan gebruik ik hem wel voor de HTPC ook, en zoek ik nog wel een nieuwe voor een ander projectje.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:48
62*226*314 (hbd) pricewatch: LC-Power LC-1320mi
65*220*190 (hbd) pricewatch: LC-Power LC-1350mi

Beide rond de €40 en incl. 75W voedig.

Persoonlijk vind ik dat de pricewatch qua afmetingen wel aardig werkt http://tweakers.net/categ...sG-VOMdcNX0qdkzZ-jpGSn9zc filteren op externe (cd) bay werkt idd een stuk minder

Als je nog iets kleiners zoekt kan je op ebay wel het een en ander vinden:
60*198*198 http://www.ebay.nl/itm/Pl...ain_0&hash=item1c2df0157f
62*185*181 http://www.ebay.nl/itm/C0...Cases&hash=item4ab54fa454

waarom is 65W te klein, die celeron verbruikt max 30W

• IceTeaGX
Probleem is dat sommige de afmetingen als tower model bekijken, terwijl andere het als desktop model bekijken. De hoogte en breedte zijn dan omgewisseld.

De E-bay links hebben geen CD drive slot. De 1350 ziet er misschien nog interessant uit.

De essentie is dat ik momenteel al een ISK300-65 heb, waar ik eigenlijk een micro game PC mee wil maken, maar dan heb ik iets meer vermogen nodig dan 65W. De nieuwe kast komt dan om het mediacenter in te plaatsen.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:20
Misschien is dit dan iets: pricewatch: In Win BM639 ?
160W voeding van goede kwaliteit en je kan met een slimline 5,25" ook nog een 3,5" kwijt. Past overigens ook een normale CPU koeler in (die van socket FM1 althans).
Deze is nog iets kleiner maar komt standaard met een 60W adapter. De PSU kan echter tot 120W aan dus je kunt dan altijd nog een andere adapter kopen. Hier ga je wel die low-profile cooler nodig hebben.
Pagina: 1