Upgrade pc/werk systeem

Pagina: 1
Acties:

• juroenn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-01 09:07
Hallo,

ik heb op dit moment een pc/werk systeem waar ik niet veel (meer) op game.

Met de nieuwe spellen van tegenwoordig wil ik deze toch even testen.

Mijn huidige pc specs:

Q6600 @ 2.4 ghz
8800 GTS @ 512 MB
4 GB geheugen
64 GB SSD 1st hdd
500 GB 2nd hdd
450 watt voeding
Thermaltake midi tower
Als ik me niet vergis zit er een Asus P5B-E moederbord in.

Welk onderdeel is op dit moment het "zwakste". Ik wil wel wat onderdelen vervangen maar vind het zonde om een hele nieuwe pc aan te schaffen.

Wat zou volstaan om er weer een paar jaar tegen te kunnen.

Alvast bedankt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Waarschijnlijk dat je videokaart de grootste bottleneck zal zijn. Je zou m kunnen vervangen voor een wat recentere, maar verwacht er geen wonderen van.

iRacing Profiel

Verwijderd

Cpu overklokken en een nieuwe gpu kopen lijkt me het betste.

• juroenn
aan wat voor gpu moet ik dan denken? wat er zijn nogal verschillende kaarten verkrijg maar van 50 tot 800 euro. Het liefst heb ik er 1 die qua snelheid overeen komt met de andere onderdelen.

Verwijderd

juroenn schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:30:
aan wat voor gpu moet ik dan denken? wat er zijn nogal verschillende kaarten verkrijg maar van 50 tot 800 euro. Het liefst heb ik er 1 die qua snelheid overeen komt met de andere onderdelen.
Ik zou niet teveel kijken naar je oude onderdelen. Als je iets wilt dat in lijn is met de rest van je hardware (5 jaar oud oid?) dan heb je een instap GPU te pakken. Imo kun je beter kijken naar grakas rond de 150-250 prijsklasse. Hierin vind je mid-range kaarten die erg veel bang the buck leveren (itt entry level (weinig bang) en high end (veel buck)).

• juroenn
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:00:
[...]

Ik zou niet teveel kijken naar je oude onderdelen. Als je iets wilt dat in lijn is met de rest van je hardware (5 jaar oud oid?) dan heb je een instap GPU te pakken. Imo kun je beter kijken naar grakas rond de 150-250 prijsklasse. Hierin vind je mid-range kaarten die erg veel bang the buck leveren (itt entry level (weinig bang) en high end (veel buck)).
dus beter gewoon een hele nieuwe pc aanschaffen?

want zou ik evt een far cry 3 wel lekker kunnen spelen met een nieuwe graka? Wat voor 1 raden jullie aan voor het systeen wat ik heb?

Verwijderd

Far cry 3 kun je helemaal vergeten. Zelfs met een nieuw systeem heb je een beest nodig om dat op max te kunnen spelen. Zie reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?

Ik zou eens kijken naar een gtx660 of AMD tegenhanger (7870 denk ik) en kijken welke framerates je haalt in je favoriete games. Als die kaart niet voldoende is, dan pas je CPU upgraden.

• juroenn
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:18:
Far cry 3 kun je helemaal vergeten. Zelfs met een nieuw systeem heb je een beest nodig om dat op max te kunnen spelen. Zie reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?

Ik zou eens kijken naar een gtx660 of AMD tegenhanger (7870 denk ik) en kijken welke framerates je haalt in je favoriete games. Als die kaart niet voldoende is, dan pas je CPU upgraden.
Oke bedankt!

het maakt me niet uit als ik farcry niet op max kan spelen. het gaat me op het spel opzich. de gameplay etc... Dan zou ik evt de settings op low zetten met AA uit en een lagere resolutie.
Pagina: 1