.bin file of instellingen voor Telfort over Speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 485771

Topicstarter
Dag allen,

Na veel gedoe met de helpdesk omdat mijn internet klappert (DSL-led knippert vaak op mijn zyxel-modem), zal het niet aan de splitter liggen.

Misschien wel aan het modem want vanochtend helemaal geen DSL-led en toen ik een oud modem eraan hing (speedtouch 546) daarop wel gelijk een DSL-led aan.

Echter, ik krijg het ding niet geconfigureerd ondanks zoeken op fora. Speedtouch.nl is overgegaan en in het archief en bij huidige modem wel firmware en config wizards maar die voldoen niet. Ze vragen om een .bin file die ik niet heb. Handmatig invoeren met de basisinfo van Telfort werkt ook niet want de VPI/VCI optie 0.34 staat niet in de speedtouch (wel alles er omheen)...

Wie heeft advies, een .bin-file die werkt of anderzins om me weer online te krijgen (anders dan nu via telefoon)?

Alvast dank, koen

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Nieuw modem aanvragen bij Telfort?
Telfort modem via marktplaats regelen?
Monteur aanvragen?
Switchen van provider?

Het is maar een idee....

Anoniem: 485771

Topicstarter
Dag allen,

na nog verder zoeken bleek het makkelijker dan gedacht :)... Op de site van Telfort staan ook firmware en configtools voor dat modem... Helaas worden die niet door google gevonden en ook niet direct in hun zoektool.

Anyway: die downloaden en in de goede volgorde starten (anders heeft die nog geen installatiefile) geeft de mogelijkheid om te kiezen van welk (voormalig) netwerk je de instellingen wil laden. (BBned, Tiscali of KPN)... ik koos gelukkig in één de juiste. En nu dus weer internet via het simpele doosje.

Dank voor het meedenken.